Numer projektu: 15
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Nie-zwykłe przerwy

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt edukacyjny „Nie-zwykłe przerwy” jest odpowiedzią na kierunki polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2020/2021, promujące działania wychowawcze szkoły, wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych. Cel: pokazanie sposobu spędzania czasu wolnego podczas przerw. Realizacja pomysłu jest alternatywą do odciągnięcia ucznia od używania telefonów komórkowych podczas przerw, do aktywnego i kreatywnego spędzania czasu międzylekcyjnego. 
Plan działania

Plan działania

1.      Przeprowadzenie wywiadów uczniów z dziadkami/rodzicami  na temat jak spędzali wolny czas w szkole podczas przerw.
2.      Udostępnienie Skrzynki życzeń – Jak chciałbym spędzać przerwy w szkole?: uczniowie wrzucają do skrzynki swoje pomysły na spędzanie aktywnych przerw.
3.      Praktyczna realizacja zebranych pomysłów: wykonanie gier metodą hand made i za pomocą TIK.
4.      Zakup pomocy: gumy, skakanki, naklejki antypoślizgowe i edukacyjne, gry planszowe, gry towarzyskie itp.
5.      Zorganizowanie aktywnych przerw w szkole oraz na świeżym powietrzu (zabawy zespołowe): przerwy sportowe, przerwy muzyczne, dla młodszych dzieci organizacja „Magicznych Przerw” – wykorzystanie Magicznego Dywanu itp.
7.      Promocja pomysłu szkoły na stronie internetowej, w prasie lokalnej, wystawa zdjęć dla rodziców, stworzenie folderu okolicznościowego. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będziemy realizować podczas godzin wychowawczych, przerw międzylekcyjnych, na korytarzach oraz na świeżym powietrzu, w specjalnie przygotowanych strefach aktywności uczniów.  Projekt będzie realizowany w okresie styczeń-kwiecień 2021. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Projekt jest możliwy do realizacji zdalnie, w czasie zawieszenia zajęć chętni uczniowie z rodzinami tworzą przykładowe gry towarzyskie tradycyjnie (metodą plastyczno-techniczną) lub z wykorzystaniem TIK. Nagrywają proces tworzenia gry oraz wykorzystanie jej w zaciszu domowym, zachęcając członków rodziny do wspólnej zabawy. Po powrocie podzielą się swoimi doświadczeniami z kolegami w szkole.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

  •  Uczniowie aktywnie i twórczo spędzają przerwy międzylekcyjne; 
  •  Uczniowie rozwiną kompetencje kluczowe: społeczne i komunikacyjne, techniczne,  cyfrowe;
  •  Uczniowie uczą się pracować w grupie, integrują się z innymi klasami;
  • Wychowanie do wartości, zacieśnianie więzi rodzinnych, poznanie historii przodków.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant zostanie przeznaczony na zakup pomocy wspomagających realizację działań pod hasłem „Nie-zwykłe przerwy”: naklejki antypoślizgowe do „Gry w klasy” do wykorzystania na korytarzach podczas przerw, naklejki edukacyjne motywacyjne na schody zachęcające do aktywności fizycznej i utrwalające wiedzę ucznia z różnych dziedzin, głośnik bezprzewodowy do wykorzystania podczas muzycznych przerw, gumy do skakania, skakanki, gry podłogowe.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Zagospodarowanie przerw wg pomysłu pozwoli zwiększyć ich atrakcyjność, pozwoli uczniowi na zregenerowanie sił, aktywny odpoczynek.
Zaangażowanie rodzin uczniów jako aktywnych partnerów procesu edukacyjnego. 
Zachęcanie uczniów w proces zagospodarowania przestrzeni i czas podczas przerw.
Zachęcanie uczniów do aktywności fizycznej i towarzyskiej. 
Załączniki

Załączniki

Szkoła

Szkoła Podstawowa w Wilczy

Adres

Karola Miarki 27, 44-189 Wilcza

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów