Numer projektu: 17
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

The Hungry Eyes - Wspólne gotowanie na smartfona ekranie - po angielsku!

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem jest doskonalenie kompetencji językowych uczniów w ich naturalnym otoczeniu: w kuchni z rodziną i rówieśnikami. Projekt będzie wspierać przedsiębiorczość ,współpracę, kreatywność ale także wpłynie na zwiększenie samodzielności uczestników w podejmowaniu decyzji.
 Znikające z naszych jadłospisów tradycyjne polskie potrawy mają szansę przeżyć swój renesans za sprawą filmików kręconych podczas ich przygotowywania. A to wszystko - w języku angielskim!

Plan działania

Plan działania

Podczas cotygodniowych spotkań, będziemy opracowywać angielską wersję przepisów wybranych przez mini grupy projektowe. Ze względu na różnorodność potraw, które mogą się pojawić, każde zajęcia będą poświęcone na pracę z dwoma przepisami.
Będziemy śledzić aktualne ceny potrzebnych produktów  w gazetkach.
Efektem końcowym będzie nagrany (w języku angielskim) krótki film prezentujący przygotowanie potrawy. Przewiduje się powstanie 5 video-przepisów.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Przygotowanie językowe czyli praca nad słownictwem ze szczególnym naciskiem na właściwą wymowę odbywać się będzie na zajęciach dodatkowych na terenie szkoły - co tydzień. Samo gotowanie oraz nagrywanie (za zgodą rodziców) odbywać się będzie w domach uczestników. 
Planujemy 5 nagrań w 2-3 osobowych zespołach.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W związku z tym, że projekt w założeniu jest oparty na pracy z telefonem lub laptopem, ewentualne przejście na naukę zdalną nie będzie miało wielkiego wpływu. Konsultacje   z nauczycielem odbywać się będą za pomocą platformy edukacyjnej, z której korzysta nasza szkoła.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie rozwiną zasób słownictwa, utrwalą prawidłową wymowę oraz nabiorą większej pewności siebie w przypadku rozmów po angielsku.
Sami wyszukają potrawy do przygotowania:  konieczna będzie rozmowa z rodzicami lub dziadkami( wzmacnianie więzi)
Dowiedzą się ile kosztują składniki potrzebne do przygotowania ich potraw, jak ważne jest śledzenie ofert rożnych sklepów przed zakupem (przedsiębiorczość)
Utrwalą przeliczanie miar i wag ( matematyka)
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Rodzice chętnie współpracują ze szkołą i wspierają nasze działania także finansowo.
Zdobyty grant udowodniłby uczniom, że kreatywnością i włożonym wysiłkiem można osiągnąć wyznaczone cele nie oczekując pomocy finansowej od najbliższych.
Grant przeznaczymy na stworzenie wiosną mini warzywnika w szkolnym ogrodzie.
Przed zakończeniem tej edycji konkursu powinny pojawić się pierwsze plony czyli nowalijki. W sam raz do wykorzystania w którymś z przepisów!
Do dokumentacji prac nad projektem i prac w ogródku przyda się nam także kamerka GoPro.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Obserwujemy coraz mniejszą samodzielność u dzieci: projekt pomoże im podejmować samodzielne decyzje i uwierzyć we własne możliwości. Z pewnością przełamie kilka stereotypów związanych z jedzeniem, zwiększą się kompetencje społeczne ze względu na konieczność współpracy oraz osiąganie kompromisów. Wielu młodych ludzi marzy   o karierze w mediach społecznościowych: dlaczego zamiast w produkcji tutoriali z gier nie mieliby zaistnieć odświeżając wizerunek kuchni polskiej? I to w języku angielskim...

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 11 im. Maksymiliana Basisty

Adres

Księdza Henryka Jośki 25, 44-217 Rybnik

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów