Numer projektu: 97
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

GeoMATching

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Podstawowym celem projektu jest przeniesienie nauki ze szkolnych ławek i - przede wszystkim- sprzed ekranów komputera, w teren. W obecnej sytuacji jest to wyjątkowo istotne. Chcemy by nauka ponownie nabrała aspektów praktycznych, by stała się zabawą w poszukiwanie, integrującą rodziny, przyjaciół. Chcemy zmobilizować dzieci do wyjścia w teren. Przy okazji uczniowie odkryją uroki naszego miasta. Geografia i matematyka w jednym!
GeoMATching to interdyscyplinarna gra terenowa inspirowana popularnym Geocachingiem. Na terenie naszego miasta- w ciekawych miejscach, mniej i bardziej znanych- ukryte zostaną zagadki. Zagadki mają charakter nietypowych zadań matematycznych. Do rozwiązania niektórych uczniowie będą musieli zmierzyć obwód drzewa, odległość od konkretnych obiektów terenowych, rozwiązać matematyczne SUDOKU. Każda zagadka wymagać będzie matematycznego myślenia. 
Jak uczniowie mają odnaleźć zagadki? 
Współrzędne zagadek oraz małe wskazówki dotyczące lokalizacji umieszczone zostaną w aplikacji Actionbound. W aplikacji uczniowie będą mieli wgląd do wszystkich utworzonych zagadek i za jej pośrednictwem przesyłać będą rozwiązania. Drużyna, która jako pierwsza prześle wszystkie rozwiązania wygrywa. Drużynę mogą stanowić uczniowie wraz z rodzicami, rodzeństwem, przyjaciółmi z klasy- pełna dowolność. Uczniowie mogą poszukiwać zagadek popołudniami, w weekendy, kiedy znajdą czas. Muszą tylko pamiętać, że zegar tyka, a kto pierwszy ten lepszy! 
Dlaczego nasza zabawa jest interdyscyplinarna? Zagadki są matematyczne, poszukiwanie ich za pomocą współrzędnych i odkrywanie przy tym nowych miejsc to zagadnienia geograficzne, aplikacja z kolei jest w języku angielskim dzięki czemu uczniowie rozwijają kompetencje językowe.
Plan działania

Plan działania

1. Przygotowanie zagadek matematycznych.
2. Ukrycie zagadek w zakątkach naszego miasta.
3. Zakodowanie zagadek w aplikacji Actionbound.
4. Ogłoszenie terminu rozpoczęcia gry.
5. Zakończenie 1 rundy, ogłoszenie wyników.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł realizowany będzie na obszarze miasta Gliwice- lotnisko, okolice radiostacji, tężni solankowej, stadionu, starego miasta i wielu innych, ciekawych miejsc.
Projekt realizowany będzie cyklicznie- po rozstrzygnięciu rundy przygotowywana będzie kolejna- nowe zagadki, nowa lokalizacja.
Najlepszą porą na wycieczki po mieście będzie jesień oraz wiosna.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nasz projekt jest stworzony z myślą o ewentualnym powrocie do zdalnej edukacji. Realizowany jest przez uczniów poza murami szkoły.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie nauczą się poruszać w przestrzeni miejskiej przy użyciu nawigacji, odkryją uroki naszego miasta, sprawdzą swoje kompetencje matematyczne, ale przede wszystkim odkryją, że nauka nie musi być nudna, ,,ukrzesłowiona", będą zmotywowani do wyjścia z domów, współpracy, działania! Aplikacja jest w języku angielskim co będzie dodatkową okazją do kształtowania umiejętności językowych. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczylibyśmy na dostęp do aplikacji - jest to aplikacja płatna. Część pieniędzy pokryje koszty nagród dla uczestników zabawy oraz materiałów potrzebnych do stworzenia i ukrycia naszych zagadek- kłódek, kapsuł itp.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważamy, że nauka w terenie jest tym, czego teraz potrzebujemy jak wody na pustyni! Nasz pomysł łączy w sobie mnóstwo elementów- zabawa, poszukiwanie, krajoznawstwo, nauka, integracja, wykorzystanie nowoczesnej technologii. Pokazuje również naukę w ujęciu holistycznym- uczniowie rozwijają jednocześnie kompetencje matematyczny, geograficzne, językowe, a nawet historyczne!

Szkoła

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Gliwicach

Adres

Żwirki i Wigury 85, 44-122 Gliwice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów