Numer projektu: 379
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

8 akcji na "ZDROWĄ MŁODOŚĆ" z 8 LOS

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Cel projektu: zachęcić młodzież do prozdrowotnego stylu życia; pomóc im we wdrożeniu właściwych postaw; podjąć działania z zakresu promocji zdrowia mające na celu zwiększanie kontroli nad swoim dobrostanem fizycznym i psychicznym. 
Plan działania

Plan działania

Planujemy przeprowadzenie 8 akcji prozdrowotnych w formie spotkań ze specjalistami, pogadanek tematycznych, gazetek, wpisów w w mediach społecznościowych, happeningów.

PRZEWIDUJEMY NASTĘPUJĄCE AKCJE

STOP dla raka - “Przeciwdziałamy rakowi piersi, prostaty i jąder” 
STOP dla chorób oczu - "Zadbaj o swoje oczy” 
STOP dla stresu -  "Dzień odpoczynku dla zszarganych nerwów” 
STOP cukrzycy -  "Wyprzedź cukrzycę” 
STOP nałogom - “Mam wybór – życie bez nałogów” 
STOP zaburzeniom odżywiania - “Nawyki żywieniowe - razem przeciwko nadwadze i otyłości; świadomi anoreksji, bulimii” 
STOP krzywiznom - “Wady postawy - zapobiegaj zamiast leczyć”  
STOP czerniakowi - “Znam moje znamię - profilaktyka raka skóry” 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania będą prowadzone  poprzez dostępne narzędzia TIK: Microsoft Teams, Padlet, Canva, Wordpress.  Październik 2021/ kwiecień 2022 – zbieranie informacji, wywiady, przygotowanie prezentacji, plakatów, rozpowszechnianie projektu w mediach społecznościowych, na stronie szkoły, na blogu 3MAJ FORMĘ Z 8LOS i inne.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nasze zadania są dostosowane do kontaktu nie tylko w szkole ale również online. Grupa projektowa będzie pracować przy użyciu Padleta, czyli wirtualnej tablicy. Uczniowie będą samodzielnie zbierać materiały informacyjne w internecie. Młodzież zaangażowana w realizację projektu przeprowadzi również spotkania, wywiady online ze specjalistami w danych dziedzinach.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za rzetelne zebranie informacji dotyczących tematyki  poszczególnych akcji i ich rozpropagowanie  wśród rówieśników. Dajemy możliwość rozwijania umiejętności interpersonalnych, a w szczególności: umiejętności empatycznych, współpracy, komunikowania się oraz  rozwiązywania problemów obejmujących zdolność do wybierania pozytywnych, a nie negatywnych stylów życia, rozwijanie związków z grupą społeczną i poczucia odpowiedzialności za grupę do której jednostka należy (rodzina, rówieśnicy , klasa, sąsiedzi ), rozwijanie dojrzałej odpowiedzialności za własne życie jako właściwego wzorca ról do naśladowania przez innych.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pozyskany grant przeznaczymy między innymi na stworzenie wewnętrznej i zewnętrznej szkolnej “strefy relaksu” oraz zakup sprzętu do relaksacji (maty do jogi, worki Sako, piłki do ćwiczeń). Chcemy zorganizować miejsce, gdzie uczniowie będą mogli spożywać drugie śniadanie przy dźwiękach muzyki, w otoczeniu przyrody. Mamy również zamiar wydrukować opracowane przez nas materiały w formie plakatów i ulotek, aby tym samym promować zarówno nasz projekt, jak i prozdrowotny styl życia.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz projekt nie sprowadza się wyłącznie do sfery edukacyjnej. Jego zakres obejmuje sferę zdrowotną i emocjonalną naszych uczniów. Po wielu miesiącach nauki zdalnej uczniowie wykształcili złe nawyki żywieniowe, przybrali na wadze, uzależnili się od elektroniki, źle reagują na stres. Chcemy zachęcić ich do dbania o siebie. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Profilaktyki nigdy nie za dużo. 
Zdrowie jest dla człowieka wartością podstawową. Jest też środkiem do osiągnięcia lepszej jakości życia. W codziennym życiu często mówimy, że jest ono najważniejsze. Należy więc uczyć i wychowywać do zdrowia rozumianego jako zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne. Umiejętności i nawyki związane ze zdrowym stylem życia kształtują się w dzieciństwie, gdyż wtedy psychika dziecka jest wrażliwa na oddziaływanie otoczenia. Później trudno to zmienić, dlatego nabyte w tym wieku umiejętności, nawyki i postawy zachowane zostaną na dalsze lata życia. 
Ogrom działań, które udało nam się zrealizować spowoduje, że w przyszłości nasi uczniowie będą potrafili dokonywać właściwych wyborów w sprawach zdrowia.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Nauka zdalna przeplatała się z nauką stacjonarną więc musieliśmy dostosowywać nasze działania. Mimo to udało się nam zrealizować wszystkie założone przez nas cele. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Stworzyliśmy naszym uczniom warunki do kształtowania motywacji, wiedzy i umiejętności prowadzenia zdrowego stylu życia, a także podejmowania działań na rzecz zdrowia własnego i innych. Skłoniliśmy uczniów do refleksji nad ich przyzwyczajeniami żywieniowymi, oraz zagrożeniami jakie wynikają z prowadzenia niezdrowego trybu życia. Przyczyniliśmy się do kształtowania sprzyjającego zdrowiu środowiska życia, pracy i nauki. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Wszystkie nasze działania dokumentowaliśmy na ogólnodostępnej stronie internetowej szkoły oraz w szkolnym mediach społecznościowych. Wyszliśmy poza mury szkoły:  nawiązaliśmy współpracę z dietetykiem NaturHouse, Stowarzyszeniem Amazonek z Częstochowy i Podhala, Uniwersytetem Medycznym, portalem NaMieście.info, nauczycielami i uczniami szkół podstawowych. Przeprowadziliśmy dwie edycje  konkursu na prezentację multimedialną z zakresu wiedzy o zdrowym żywieniu “NAWYKI ŻYWIENIOWE - RAZEM PRZECIWKO NADWADZE I OTYŁOŚCI; ŚWIADOMOŚĆ ANOREKSJI, BULIMII”. Zaktywizowaliśmy zarówno młodzież naszej szkoły, jak i szkół podstawowych, a wszystko po to, aby skłonić dzieci i młodzież do refleksji nad ich życiem oraz uwrażliwić na choroby cywilizacyjne wynikające z zaburzeń odżywiania, braku profilaktyki, niedoinformowania lub  nieświadomości. 
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy dumni, że udało nam się zwrócić uwagę na tak wiele zagadnień związanych ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. Szczególnie cieszy nas to, że doszło do skutku spotkanie LIVE z Amazonkami z Częstochowy i z Podhalu. Pomimo obaw, starsze panie ze Stowarzyszenia Amazonek połączyły się on-line i odpowiedziały na pytania naszych uczniów, zachęciły do badań i rozwiały wątpliwości. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

 Może nie inaczej, ale więcej. 
Pamiętajmy, że przekazując młodzieży wiedzę o zdrowiu, kształtując umiejętności i postawy sprzyjające zdrowiu, możemy ułatwić im prowadzenie zdrowego stylu życia i pracy, a tym samym przyczynić się do poprawy zdrowie społeczeństwa. Ukierunkowanie prozdrowotnych działań edukacyjnych w stronę rozwoju aktywności ucznia jest najlepszą inwestycją w jego dorosłe życie i wspaniałą wizytówką działań wychowawczych szkoły.  
 https://www.canva.com/design/DAE9moRgbaw/aUoflRWO8tUCiEBZuBXVxA/view?utm_content=DAE9moRgbaw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

-
Efekty: filmy

Efekty: filmy

Wszystkie nasze działania traktujemy jako akcje wielorazowe. Mamy świadomość tego, że każdego roku podobne inicjatywy są niezbędne, aby mogły trafiać do coraz szerszego grona odbiorców, w tym naszych kolejnych uczniów.
NIE DA SIĘ OPISAĆ SŁOWAMI WSZYSTKICH NASZYCH AKCJI, ALE ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA TEGO, CO DZIAŁO SIĘ U NAS W SZKOLE W OSTATNICH MIESIĄCACH:

https://www.canva.com/design/DAE9moRgbaw/aUoflRWO8tUCiEBZuBXVxA/view?utm_content=DAE9moRgbaw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

Szkoła

VIII Liceum Ogólnokształcące Samorządowe

Adres

Worcella 22, 42-200 Częstochowa

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów