Numer projektu: 1007
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

GAMIFIKACJA w Liceum im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym założeniem i celem projektu jest zgamifikowanie przedmiotu biologia. Uczniowie wezmą udział w GRZE. Dzięki fabule uczniowie przeniosą się w wirtualny świat gry, w której dotychczas wykonywane przez nich zadania (te na lekcji i te w domu) będą misjami w grze, za które mogą zdobywać unikalne dobra (np. punkty) i dążyć do obranego przez siebie celu (oczekiwanej oceny) mierząc się z przeciwnościami losu. 
Celem projektu jest motywacja uczniów do pracy , systematyczna praca i osiąganie lepszych wyników. Uczeń jest zmotywowany do wykonywania zadań, które inaczej uważałby za trudne. Nauczyciel buduje w uczniu zaangażowanie, chęć podejmowania wyzwań, ale i współpracy z kolegami i koleżankami z klasy. 
Efekty pracy zostaną przedstawione na stronie szkoły a także lokalnych mediach jako innowacyjny pomysł metodyczny w szkole. 



Plan działania

Plan działania

Uczniowie, zdobywają wiedzę i umiejętności na przykład dzięki: kończeniu kolejnych misji, rozbudowywaniu swojej postaci, zdobywaniu kolejnych rang, odnajdywaniu kluczy do ukrytych drzwi,  indywidualnym lub zespołowym wyzwaniom czy inwestowaniu zdobytych dóbr 
To także przygoda dla nauczyciela, który staje się Mistrzem Gry i razem z uczniami bierze udział w niezwykłej przygodzie. To integruje klasę i pozwala lepiej poznać swoich uczniów.


Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

 I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie mogą się specjalizować, wybierając własne ścieżki rozwoju. Muszą myśleć strategicznie. Samodzielnie podejmują decyzje dotyczące poszczególnych misji. Autonomia, którą daje „gra” jest motorem do podejmowania kolejnych wyzwań. Uczniowie w zgamifikowanym kursie nie muszą, a chcą wykonywać kolejne zadania. Dzięki zgamifikowaniu zajęć z biologii uczniowie będą pracować więcej. Ich praca będzie lepszej jakości a  zaangażowanie często jest niezwykle wysokie. Uczniowie często podejmują się wykonania trudniejszych zadań wymagających od nich większego wysiłku 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pomoce naukowe do pracowni biologicznej rozwijające gamifikację przedmiotu m.in tablice, rzutnik, tablety lub laptopy, książki popularnonaukowe, gry biologiczne. 
Dzięki nim rzeczywistość szkolna nabierze intensywniejszych barw.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Jest to innowacyjny projekt wdrażany w Mieście i Gminie Stary Sącz. Jesteśmy jedyną szkołą, która podejmuje się gamifikacji. Projekt sprawi, że uczniowie zaczną się uczyć z przyjemnością, zwiększy się ich motywacja do pracy i co najważniejsze osiągną znacznie lepsze wyniki. 

Szkoła

I Liceum Ogólnokształcące im.Marii Skłodowskiej-Curie

Adres

Partyzantów 15, 33-340 Stary Sącz

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów