Numer projektu: 1163
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

"Bironowie w Sycowie"

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

"Bironowie w Sycowie" to gra miejska oparta fabularnie o historię miasta dedykowana dla społeczności Sycowa. To zaproszenie grup uczestników do podróży w czasie w lata 1850-1920. Patrole na podstawie wcześniej przyswojonych informacji będą musiały zmierzyć się  z zadaniami (pisanie gazety, konstrukcja lampy olejowej, rozwiązywanie kart pracy w kościele, przeliczanie jednostek wag i walut, udzielenie pierwszej pomocy, określanie kształtów budynków z lotu ptaka i wiele innych). 
Cel główny: zapoznanie z historią miasta i zabytkami oraz praca w zespole. 
Efekty: 
1.       poznanie historii miasta i zabytków,
2.       integracja społeczności lokalnej,
3.       nauczenie alternatywnej i edukacyjnej formy spędzania czasu.
Plan działania

Plan działania

październik – zebranie organizatorów, ustalenie terminu; opracowanie fabuły gry opartej na sycowskiej legendzie, ustalenie miejsc gry
listopad – opracowanie loga gry; przydzielenie zadań, punktów i miejsc,
grudzień – escape room –organizacja i przygotowanie
styczeń – zebranie zgód udostępniających wejścia (wieża, kościoły, „Stara poczta”, Introligator)
- patronat medialny
 luty – pozyskiwanie materiałów edukacyjnych  z różnych źródeł (literatura, muzeum regionalne, kroniki parafialne)
marzec – promocja projektu , przygotowanie i opublikowanie elektronicznego formularza zgłoszenia dla patroli
kwiecień-opracowanie map, przygotowanie materiałów edukacyjnych
maj- zgłoszenia uczestników; rozesłanie materiałów edukacyjnych; przygotowanie nagród
czerwiec- przygotowanie:  punktów oraz XIX wiecznych strojów, poczęstunku, lampionów, dyplomów
 21 06 2020  II gra miejska: zbiórka uczestników w LO, zaliczenie punktów zgodnie z mapą, podsumowanie i wyłonienie zwycięzców w wieży kościelnej, wspólny przemarsz korowodem do książęcego parku- piknik
patronat medialny: Panorama Oleśnicka i Gazeta Sycowska
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działanie grupy projektowej będą określane na zebraniach w sycowskim liceum. Na potrzeby projektu została stworzona grupa działająca przy pomocy komunikatora internetowego, za pomocą której określamy etapy realizacji działań. Prace nad organizacją rozpoczęły się we wrześniu 2019, a ich kulminacją będzie II edycja gry miejskiej, która nastąpi 21.06.2020r.
Harmonogram gry:
-
LO- przywitanie i rejestracja uczestników, 
- zaliczanie punktów zgodnie z mapą na terenie miasta, 
- wspólne wejście na wieżę, wyłonienie zwycięzców, 
- przemarsz korowodem do parku książęcego, 
- piknik.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za przygotowanie gry edukacyjnej. Ich zadaniem będzie zebranie materiałów oraz opracowanie folderu informacyjnego dla uczestników. Licealiści  dzięki pracy na rzecz projektu posiądą wiedzę z zakresu historii miasta Sycowa oraz umiejętności edytorskie i graficzne. Będą musieli zespołowo stworzyć punkty gry wpisane w fabułę opartą na legendzie. 
Podczas pracy nad pomysłem uczniowie zdobędą umiejętności związane z promocją projektu wśród społeczności lokalnej, z organizacją i przygotowaniem rekwizytów i strojów historycznych, a także udoskonalą umiejętności pracy w grupie.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcemy przeznaczyć na organizację II gry miejskiej, tj. nagrody dla uczestników, materiały edukacyjne (wydruk folderów), materiały potrzebne do przygotowania rekwizytów, poczęstunek, gadżety, reklama (plakaty).
Dzięki wygranej będziemy mogli lepiej rozreklamować przedsięwzięcie (ładne plakaty, kolorowe foldery, ciekawy nagrody). Wygrana uatrakcyjni organizowaną przez nas grę.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Mieszkańcy Sycowa potrzebują ciekawej formy spędzanie wolnego czasu. Historia miasta jest bardzo interesująca, aczkolwiek nie jest przekazywana młodym pokoleniom. W naszej małomiasteczkowej społeczności nie istnieją kreatywne formy odpoczynku, przez co młodzi ludzie uciekają do większych miast lub w zasoby Internetu.
 O oryginalności stanowi fabuła gry oparta na sycowskiej legendzie. Uczestnicy przeniosą się w czasie do początków XX wieku. Patrole decydując się na udział w grze muszą na podstawie otrzymanych materiałów  merytorycznie przygotować się do zadań, jak również poprzez odpowiedni strój wcielić się  w mieszkańców Sycowa z lat 1850-1920. Dzięki zaangażowaniu wielu instytucji, ulice Sycowa oraz park książęcy będą ucharakteryzowane na rok 1902. Kulminacyjnym punktem gry będzie przyjazd młodej pary- księcia Gustawa z nowozaślubioną księżniczką Franciszką do Sycowa, którym od 1902 roku będą władać. 

Szkoła

Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki

Adres

Kościelna 12, 56-500 Syców

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów