Numer projektu: 620
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

STREFA AKTYWNEGO MYŚLENIA

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem naszego projektu jest pozytywna zmiana naszej sali matematycznej, w której spędzamy dużo czasu. Chcemy, by stała się przestrzenią twórczych, aktywnych i uważnych działań. Wiemy, że siedzenie w ławkach jest trudne, ale chcemy to zmienić, poprzez stworzenie bazy aktywnych, również ruchowo zadań matematycznych. Widzimy potrzebę zakupu poduszek sensorycznych, stosowanych do wzmacniania mięśni grzbietu i korygowania wad postawy oraz do przestrzeni odpoczynku na podłodze lub ćwiczeń uważności. Stworzona baza zadań konkursowych zostanie wykorzystana do konkursu dla klas 8, a baza aktywnych zadań ruchowych, internetowych i kreatywnych dla uczniów naszej szkoły. 
Plan działania

Plan działania

Plan działania grupy projektowej:
I - zaplanowanie przestrzeni pracowni; wybór miejsca na przestrzeń gier i pomocy dydaktycznych, odpoczynku i relaksu; wyszukanie potrzebnych rzeczy do zakupu: pomocy, poduszek sensorycznych, gier;
II - tworzenie bazy gier, aktywnych zabaw matematycznych, ćwiczeń interaktywnych dla uczniów szkoły oraz zadań konkursowych dla uczniów klas 8;
III - konkursy matematyczne dla uczniów szkoły oraz konkurs dla uczniów klas 8: Gimnastyka Mózgu; podchody matematyczne dla uczniów;
IV - ćwiczenia uważności dla uczniów z kroplami uważności, ćwiczenia ułatwiające uczenie się i zapamiętywanie
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany w szkole w okresie I. 2024 - IV. 2024
Styczeń - miesiąc planowania przestrzeni
Luty - miesiąc tworzenia (gier, zabaw, ćwiczeń, zadań konkursowych)
Marzec - miesiąc otwartego umysłu (konkursy, podchody matematyczne)
Kwiecień - miesiąc uważnych działań (krople uważności)
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy projektu to chętni uczniowie z klas I i II. Będą oni projektować zmiany w sali matematycznej; planować zakupy pomocy naukowych, gier matematycznych, poduszek sensorycznych; przygotowywać zadania konkursowe; przeprowadzać zaplanowane działania. Będą sprawcami pozytywnych zmian. 
Beneficjentami będą wszyscy uczniowie szkoły.
Podczas pracy nad pomysłem uczniowie nabędą nowe umiejętności:
- pracy w zespole,
- planowania zadań,
- odpowiedzialności za siebie i innych,
- wdrażania nowych technologii,
- rozwiną empatię, uważność,
- wykażą się kreatywnością i inicjatywnością,
- będą współpracować z uczniami klas 8,
- nawiążą nowe znajomości, otworzą się na innych ludzi.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Wygrana pomoże we wdrożeniu pomysłu na zmianę sali matematycznej na Strefę Aktywnego Myślenia. Pozyskane fundusze pozwolą na zakup pomocy naukowych aktywizujących pracę na lekcjach matematyki, gier matematycznych, poduszek sensorycznych do siedzenia na krzesełkach i na podłodze podczas chwil relaksu oraz nagród dla zwycięzców w zaplanowanych konkursach oraz dla najbardziej aktywnych uczestników projektu.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz pomysł powinien zdobyć grant  na realizację, ponieważ dzięki niemu będziemy sprawcami pozytywnej zmiany dla całej społeczności szkolnej. STREFA AKTYWNEGO MYŚLENIA pozwoli na to, by każdy uczeń SAM projektował i angażował się we własną naukę matematyki, a przy tym miał możliwość  znaleźć własną strefę komfortu. Nasi uczniowie będą mieli przestrzeń do lepszego poznania siebie i innych. Będą współpracować ze sobą, a przy okazji będą działać dla innych. Z pomysłu obecnie skorzysta ponad 700 osób, a w przyszłości jeszcze więcej.

Szkoła

Zespół Szkół Zawodowych Nr 4 im.Adama Chętnika w Ostrołęce

Adres

Traugutta 10, 07-410 Ostrołęka

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów