Jury

Poznaj naszych ekspertów

Z przyjemnością przedstawiamy ekspertów, którzy będą oceniać Wasze pomysły. To autorytety z różnych dziedzin nauki, wybitni pedagodzy, osoby kreatywne i otwarte. Spróbujcie ich zachwycić swoim pomysłem!

Justyna Suchecka

Justyna Suchecka

Pierwsze wprawki dziennikarskie zaliczyła w „Wiadomościach Witnickich”. Była jeszcze w liceum i nie myślała, że kiedyś będzie dziennikarką. Po skończeniu II LO w Gorzowie Wielkopolskim wybrała studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Tam oprócz ekonomii studiowała politykę społeczną – bardziej od liczb interesują ją ukryci za nimi ludzie.

Do poznańskiego oddziału „Gazety Wyborczej” trafiła w 2008 roku – jeszcze na studiach. W maju 2013 roku przeniosła się do Warszawy. Pisze głównie o edukacji, sukcesach i problemach młodych ludzi. Uwielbia media społecznościowe i dlatego chętnie kontaktuje się z czytelnikami przez Facebooka, Twittera, a nawet Snapchata i Instagrama. Na YouTubie współprowadzi kanał „Krótka Przerwa”.

Na jakie projekty zwróci uwagę?

„Dużą wagę przywiązywać będę do autentycznego zaangażowania – przyjrzę się, czy autorzy projektów przyciągną uwagę swoich rówieśników, lecz także lokalnych społeczności czy mediów. Bo projekt wtedy ma sens, gdy inni o nim słyszą. Nie bez znaczenia będzie dla mnie wykorzystanie mediów społecznościowych i nowych technologii.”

Marta Florkiewicz-Borkowska

Marta Florkiewicz-Borkowska

Nauczycielka języka niemieckiego oraz zajęć technicznych i artystycznych w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, moderatorka, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka w programie „Cybernauci” oraz „Mistrzowie Kodowania”, autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, prelegentka na konferencjach edukacyjnych, współorganizatorka i współprowadząca cykl webinarów „Superbelfrzy Nocą”, absolwentka arteterapii, uczestniczka warsztatów doskonalących i programu „Future Classroom Lab” w Brukseli, prelegentka na konferencji TEDxRawaRiver w Katowicach, należy do społeczności Superbelfrzy RP.

Autorka kilku innowacji pedagogicznych, związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu, z rękodziełem oraz z wprowadzaniem elementów arteterapii w szkole. Fanka nauki za pomocą projektu, uczenia przez nauczanie, odwróconej lekcji oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych i zabaw aktywizujących w edukacji. Prowadzi dwa blogi: „deutschFun” z języka niemieckiego oraz „handmade” z zajęć technicznych. Nauczyciel Roku 2017.

Na jakie projekty zwróci uwagę?

„Szukam projektów, z których już na odległość bije serce. Szukam projektów, które poruszą serca. Szukam projektów, które mnie wzruszą, wywołają ciarki na moim ciele oraz łzy w moich oczach. Szukam projektów, dzięki którym uczestnicy doświadczą emocji, jakich zwykle nie doświadczają, które pobudzą ich do refleksji i zostawią w nich ślad. Mile widziane projekty zaangażowane społecznie.”

Jan Stradowski

Jan Stradowski

Szef działu nauki magazynu „Focus”, z wykształcenia lekarz medycyny, z zamiłowania biolog i przyrodnik. W Radiu TOK FM prowadzi audycję „Człowiek 2.0”. Więcej – www.stradowski.net.

Na jakie projekty zwróci uwagę?

„Będę szukał nieszablonowych, innowacyjnych rozwiązań. Zwłaszcza tych umiejętnie łączących nowe technologie z »ludzkim« podejściem, nakierowanym np. na pracę zespołową, integrację międzypokoleniową i kreatywne myślenie. Mile widziane projekty z dziedzin ścisłych!”

Piotr Bucki

Piotr Bucki

Architekt, który zamiast budynków projektuje kompetencje. Aktor, który zamiast sceny woli sale wykładowe. Psycholog, który wiedzę wykorzystuje w praktyce.

Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuronaukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce, współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Autor książek „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i anglojęzycznej „Life's a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny „Startup Manual” (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii „BuckiAcademy” wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na „InnPoland” oraz na stronie www.bucki.pro. Pisze dla „Malemana”, „Dolce Vita”, „Madame”, „Marketing w Praktyce” i wielu innych. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie „Startup Chile” i inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Na jakie projekty zwróci uwagę?

„Hemingway napisał (ponoć) najkrótszą powieść świata – „For sale, baby shoes, never worn”. Lubię taką precyzję w komunikacji i będę jej szukał. Zaś Hans Rosling mówi, że nie ma nic przyjemniejszego niż wygłaszanie takich opinii, które znajdują potwierdzenie w badaniach naukowych. I ja szukam ludzi i projektów z pokorą wobec nauki.”

Małgorzata Jankowska

Małgorzata Jankowska

Specjalistka PR i komunikacji w wydawnictwie Nowa Era, koordynatorka konkursu „Projektanci edukacji” i wielka fanka pracy projektem. Z wykształcenia dziennikarka, z zamiłowania inicjatorka akcji pomocowych. Prywatnie mama dwóch synów i wielbicielka dobrych książek.

Na jakie projekty zwróci uwagę?

„Marzę o tym, by szkoła była miejscem, gdzie każdy uczeń będzie czuł się kompetentny i miał szansę nie tylko zdobywać wiedzę, lecz przede wszystkim rozwijać swój potencjał. Będę szukać projektów, które pozwalają odkrywać mocne strony, wychodzą poza szkolną pracownię i stawiają na współpracę w grupie. Nic tak nie integruje, jak wspólna droga na szczyt!”

Zobacz także

Zasady

Sprawdź zasady udziału w konkursie.

Harmonogram

Zobacz, kiedy startują poszczególne etapy konkursu.

Nagrody

Przeczytaj, jakie granty i inne nagrody możesz zdobyć.