Przygotowanie

Artykuły

Przeczytaj, co o pracy projektem mówią eksperci. Poniżej zgromadziliśmy artykuły, które dostarczą Ci solidnej dawki wiedzy i pomogą wystartować. 

Projekt krok po kroku

Poznaj 10 kroków do udanego projektu edukacyjnego.

Cechy dobrego projektu

Przynosi konkretne rezultaty, ma precyzyjnie sformułowane początek i koniec. Po czym poznać dobry projekt?

Rola nauczyciela jako koordynatora

W pracy projektem nauczyciel odgrywa rolę inspiratora, koordynatora i konsultanta. Co to oznacza?

Zalety pracy projektem

Praca projektem to zdobywanie wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie. Jakie jeszcze są jej najważniejsze zalety?

Projekt edukacyjny w 8-letniej szkole podstawowej

Praca projektem stosowana jest w szkołach od lat 90. ubiegłego wieku i znalazła już stałe miejsce w szkolnej rzeczywistości. Co o realizacji projektów edukacyjnych w szkole podstawowej mówi nowa podstawa programowa?

Projekt jest dobry na wszystko

Realizując projekty, uczniowie doświadczają poczucia sprawstwa. Rozumieją, że coś od nich zależy. Jeśli Twoi uczniowie mają w sobie potrzebę kreowania otoczenia, chcą działać, to wystarczy, że uwolnisz ich potencjał i będziesz im towarzyszyć.

Podstawa programowa a praca projektem – czy to jest przyjaźń, czy to jest…?

Projekt to forma pracy, która kładzie wielki nacisk na rozwijanie wśród uczniów kompetencji XXI wieku, tzw. life skills, tak bardzo pożądanych we współczesnym świecie.

Przedmiotowy „joint venture” z projektem w tle

Czy projekt może w sobie łączyć zagadnienia z pozornie tak odległych dziedzin, jak język angielski i fizyka? Ależ oczywiście, że tak! Projekty międzyprzedmiotowe to nie tylko możliwość poznania interdyscyplinarnego stosunku do nauki, lecz przede wszystkim wspaniała podróż pomiędzy różnymi obszarami wiedzy.

Webinaria

Udział w webinariach to świetny sposób, aby pogłębić swoją wiedzę na temat pracy za pomocą projektu... i dać się zainspirować. Zapraszamy!

Zaprojektowani do dobrej edukacji. O realizacji projektów w klasach 1–3

W tym roku po raz pierwszy w konkursie biorą udział również klasy 1–3. Dla wielu nauczycieli to nowość. Jak zrealizować projekt z najmłodszymi uczniami? Posłuchajcie, co radzi psycholog Anna Tulczyńska.

Zakamarki projektu: W trakcie realizacji projektu

Jesteś w trakcie realizacji projektu. Po drodze napotykasz  jednak różne trudności. Jak sobie z nimi poradzić? Dowiesz się w naszym webinarium!  

Zakamarki projektu, czyli zasada 4R – relacje, refleksja, rozwój i radość

Jak zacząć pracować za pomocą projektu, na co uważać w trakcie realizacji i czego nie może zabraknąć w jego podsumowaniu? Obejrzyj webinarium.

Zakamarki projektu: Zanim zaczniesz

Dlaczego warto realizować projekty z uczniami? Jak korzysta na tym młodzież i dzieci, a jak nauczyciele? Obejrzyj webinarium.

E-booki

Projekt edukacyjny w ośmiu krokach

  • Czym jest projekt edukacyjny?
  • Dlaczego warto pracować za pomocą projektu?
  • Jak krok po kroku pracować projektem?
  • Jakie życiowe kompetencje pomaga kształtować praca projektem?

Realizacja projektu – dobre praktyki

  • Jak dobrze zaplanować pracę?
  • Jak efektywnie komunikować się w grupie?
  • Jak zintegrować grupę i podzielić zadania w zespole?
  • Jak pozyskiwać sojuszników i promować projekt?

O pracy metodą projektu w klasach 1–3

  • Dlaczego warto realizować projekty w klasach 1–3?
  • Jakie są największe korzyści i z jakimi zagrożeniami trzeba się mierzyć, realizując projekty z młodszymi uczniami?
  • Jak realizować projekt, by czerpać z tego maksimum satysfakcji?
  • Jak efektywnie pracować za pomocą projektu?

O pracy metodą projektu w klasach 4–8

  • Jaka jest specyfika pracy za pomocą projektu w starszych klasach szkoły podstawowej?
  • Jak przygotować się do projektu, poprowadzić jego przebieg, a później go zaprezentować?
  • Skąd brać pomysły?
  • Jakie korzyści daje nauczycielom i uczniom praca w grupie projektowej?

O pracy metodą projektu w szkołach ponadpodstawowych

  • Jak przekonać dorastających nastolatków do pracy w projekcie?
  • Jak sprawić, by praca była dla nich jednocześnie wielką frajdą?
  • Co to znaczy „poważny projekt” i dlaczego szkoła ponadpostawowa to idealny czas, aby go zrealizować?
  • Jakie są różnice w pracy z absolwentami gimnazjum i 8-letniej szkoły podstawowej?

Inspiracje od miesięcznika „Focus”

Dzięki współpracy z miesięcznikiem „Focus” mamy dla Ciebie inspirujący e-book, który może pomóc Ci wpaść na ten jeden, zwycięski pomysł. Sprawdź!

Zobacz także

Konkurs

Sprawdź zasady tegorocznej edycji i weź udział w konkursie.

Harmonogram

Zobacz, kiedy startują poszczególne etapy konkursu.

Nagrody

Przeczytaj, jakie granty i inne nagrody możesz zdobyć.