Nauka nie polega na siedzeniu z nosem w książce

Rozmowa z Anną Rzepą, autorką ponad 25 innowacyjnych projektów edukacyjnych, w tym Pracowni Innowacji 3LAB w III LO w Gdyni, uhonorowanej Złotym Grantem 11. edycji konkursu „Projektanci edukacji”.

13 odpowiedzi pełnych inspiracji

Nasza rozmówczyni traktuje edukację jak wielki plac zabaw. Jej uczniowie w ramach różnych projektów wysłali do stratosfery niesporczaki, zaglądali do lodówek świata, namierzali satelitę PW SAT2, zbudowali drona stratosferycznego, wzięli udział w pierwszej w Europie edukacyjnej misji symulacyjnej w habitacie kosmicznym oraz stworzyli klasę, do której wchodziło się przez szafę. Rozmawiamy o tym skąd czerpać inspiracje, jaka jest prawdziwa moc projektów edukacyjnych oraz dlaczego nie należy się ich bać. Dowiecie się ważnych rzeczy o planowaniu i strategii w pracy z projektem.

Umiejętne inspirowanie do działania

Wsparcie uczniów w ich działaniach, to nie tylko słowna motywacja. To przede wszystkim charakter praktyczny: odważne podejście pokazujące rozwiązania, możliwości i narzędzia po które warto korzystać. Dzięki takim działaniom młode osoby mogą pozyskać ważne kompetencje przyszłości – uczą się popełniać błędy i to ja je rozwiązywać, nadzorują pracę grupy, pracują nad każdym aspektem pracy projektowej. Kreatywne podejście w połączeniu z analitycznym, krytycznym spojrzeniem na świat, kształtuje młode pokolenie, które jest otwarte na wiele pomysłów i nie boi się spróbować wcielić ich w życie.