Magazyn FOCUS dla „Projektantów edukacji”: w grę wchodzi wiedza i inspiracja!

Magazyn naukowy „FOCUS” to jeden z partnerów tegorocznej edycji „Projektantów edukacji”. Właśnie otrzymaliśmy od redakcji magazynu zestaw artykułów, które mogą zainspirować Was na ostatniej prostej do zgłaszania konkursowych pomysłów. Rzetelność i przystępna forma prezentacji wiedzy sprawiają, że jest to materiał nie tylko wartościowy naukowo, ale też po prostu ciekawy. A od zaciekawienia do inspiracji jeden krok!

Pakiet 13 artykułów do pobrania za darmo

Tematem wiodącym wszystkich 13 artykułów składających się na inspiracyjny pakiet od FOCUSA są gry. Czy wiecie, że pierwsze gry planszowe oparte na liczeniu powstawały w starożytnej Babilonii i w Egipcie? Za jedną z pierwszych planszówek w dziejach uważa się królewską grę z Ur. Jej zasady przypominają dobrze dziś znanego tryktraka. Bawiono się przy niej w Mezopotamii już ponad 4500 lat temu! Jak widać, FOCUS spojrzał na temat i historię gier całościowo. W trzynastu prezentowanych artykułach redakcja zaprosi Was do krajów starożytnych i do Japonii, wyjaśni, jakie znaczenie miały szachy dla rosyjskich służb specjalnych, opowie, w co grano na dworze Jana III Sobieskiego, ale też pokaże, jaką rolę w grach odgrywają współczesne technologie. Dowiecie się też ważnych rzeczy o strategii i planowaniu oraz dlaczego przed przystąpienie do rozgrywki warto rozluźnić mózg… i co to właściwie znaczy.

Umiejętne wsparcie grupy projektowej czyni cuda

Wsparcie nie zawsze musi oznaczać mowy motywacyjne. Najlepiej, aby miało ono charakter praktyczny: pokazywało możliwości, podpowiadało rozwiązania i narzędzia, po które warto sięgnąć, wskazywało źródła ciekawych materiałów. Resztę młodzi ludzie zrobią sami. Omówiony powyżej zestaw tekstów od miesięcznika FOCUS to właśnie jeden z takich materiałów, które Twoja grupa projektowa koniecznie powinna poznać. Szczególnie, że jego tematyka wydaje się idealnie trafiać w zainteresowania większości uczniów. Gry są bardzo lubianą rozrywką - jest zatem wielka szansa, że poznanie tych artykułów zainspiruje grupy projektowe biorące udział w „Projektantach edukacji” do włączenia elementów charakterystycznych dla gier do swoich projektów. Polecamy wspólną lekturę tych tekstów wszystkim zainteresowanym! Można na tym tylko zyskać: oprócz potencjału inspiracyjnego te artykuły oferują solidną dawkę wiedzy, także historycznej.