Numer projektu: 246
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Wesoły korytarz- wesoła, bezpieczna przerwa !

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Ponieważ nasza szkoła jest szkołą, która w wyniku reformy przekształciła się z gimnazjum, w szkołę podstawową, własnymi środkami nie jesteśmy w stanie zmodyfikować jej wyglądu, tak aby była przyjazna, wesoła kolorowa dla maluchów, które do nas przychodzą. Choć jesteśmy pięknym nowoczesnym budynkiem, brakuje nam "życia " na korytarza w sektorach dla klas I-III.
Mamy świadomość jak ważny jest ruch, we wczesnym dzieciństwie, jak uczniowie niecierpliwie czekają na każda przerwę, aby móc się wybiegać, wyszaleć i w ten sposób przygotować do aktywnej pracy na lekcji.Z troski o ich bezpieczeństwo chcemy zaproponować im szereg zabawa, zajęć w czasie przerwy tak aby były one jak najbardziej twórcze, kreatywne, a przede wszystkim bezpieczne i przynosiły to co w efekcie powinny dawać dzieciom w ich wieku.
Aktywizacja dzieci do bezpiecznych i kreatywnych przerw śródlekcyjnych.
Plan działania

Plan działania

1.Zorganizowanie harmonogramu działań - aktywnych przerw, ustalenie który nauczyciel kiedy i jak zorganizuje celowe działań dla uczniów w czasie przerw.
2.Wygospodarowanie kącików tematycznych na korytarzach w sektorach dla najmłodszych uczniów, naszej szkoły:kącik czytelniczy, kącik gimnastyczny, kącik muzyczny, kącik sensoryczny.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany podczas przerw międzylekcyjnych, każdego dnia będzie kilka różnorodnych aktywności umożliwiających najmłodszym aktywne przeżywania tego czasu. Wyznaczenie nauczyciele, specjaliści będą organizować przerwy według potrzeb dzieciaków. Wszystkie działania muszą być na tyle atrakcyjne , aby uczniowie porzucili telefony i dołączyli do reszty która w tym czasie będzie tańczyć, skakać ,lub  słuchać czytanych bajek -samodzielnie bedą mogli sobie czytać nawzajem, itp.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł da się realizować również on-line , jeśli sytuacja będzie tego wymagała. W trakcie nauczania zdalnego ,oczywiście są przerwy tak samo jak wczasie nauczania stacjonarnego. Wtedy to wychowawca będzie odpowiedzialny za takie zorganizowanie przerwy aby uczeń ją wykorzystał w pełni aktywnie, przeczyta fragment ulubionej książki, zatańczą wspólnie ulubiony taniec, zaśpiewają piosenki, czy przeniosą się oczyma wyobraźni w daleką krainę która sami sobie wymyślą. Dodatkową atrakcją będzie fakt, iż będą mogli wykorzystać do zabaw akcesoria domowe, i zachęcić do udziału domowników.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie nauczą się aktywnie, twórczo, kreatywnie spędzać przerwy.
Powtarzalność spowoduje i wypracuje u nich schemat owocnego przezywania przerw.
Nauczyciele będą zobligowani do uatrakcyjniania i modyfikowania zajęć w czasie przerw tak żeby uczestniczyło w nich jak najwięcej uczniów.
Uczniowie porzucą telefony, przynajmniej w większości na rzecz aktywnego spędzania czasu w miesiącach zimowych na korytarzu szkolnym , kiedy tylko aura będzie bardziej sprzyjająca na dziedzińcu szkolnym.
Uczniowie zintegrują się z innymi, nauczą pracować, współpracować w grupie, szanować pomysły innych itp.

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant będzie przeznaczony na zakup samoprzylepnych antypoślizgowych plansz na korytarze szkolne(podłogi, filary, schody), głośnika bezprzewodowego umożliwiającego zorganizowanie muzycznych przerw.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Jesteśmy szkołą przekształconą z gimnazjum na szkołę podstawową, co powoduje, że jest to dla nas nauczycieli zupełnie nowe wyzwanie .
Pragniemy jak najbardziej dostosowywać się do potrzeb i i możliwości wszystkich uczniów zwłaszcza tych najmłodszych. Ponieważ aktualnie sytuacja finansowa wszystkich placówek państwowych  jest krytyczna, my jako nauczyciele szukamy wszelkich możliwych dodatkowych środków, które umożliwią  nam pracę na wysokim poziomie, a dzieciom miłą i przyjazną atmosferę. Jest to równoznaczne z lepszym rozwojem naszych uczniów.
Pragniemy zwrócić uwagę komisji, że mimo wielu napotykanych trudności, co roku grono naszych uczniów powiększa się znacznie ,mimo iż jest w pobliżu wiele konkurencyjnych szkól, wybierają właśnie nasza placówkę. Stąd nasza motywacja do dalszego rozwoju i chęć poszerzenia oferty edukacyjnej naszej szkoły.
Kolorowy-wesoły korytarz , i wesoła przerwa to pomysł na aktywne i bezpieczne spędzaniu ulubionego czasu dzieci w szkole, czyli przerw.
Marzymy o przerwie bez telefonu i innych akcesoriów elektronicznych. Chcemy wrócić do korzeni, kiedy to na przerwie nawiązywały dzieci przyjaźnie, spędzały wspólnie czas podczas zabaw ruchowych, muzycznych itp. 
Myślimy również, o potrzebach dzieci z trudnościami, chcemy wygospodarować na korytarzach w sektorze dla najmłodszych kąciki wyciszeń, gdzie uczeń będzie się mógł zrelaksować.
Aktualnie mimo, iż szkoła jest duża, nowoczesna, to korytarze są mało przyjazne ,jak dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej.W załączniku zdjęcia które przedstawiają miejsce do zagospodarowania.

Szkoła

Zespół Szkół nr 5

Adres

T.Kutrzeby 2A, 09-410 Płock

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów