Numer projektu: 317
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

EKOharce

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Pomysł polega na organizacji przedsięwzięcia o charakterze ekologicznym, przygotowanym przez uczniów klas IV-VIII, przeznaczonym dla dzieci z oddziałów przedszkolnych naszej szkoły oraz dwóch szkół z naszej gminy. Każdy uczeń młodszy będzie miał przydzielonego towarzysza starszego, który będzie się nim opiekował w czasie wydarzenia. Najpierw wysłuchają scenki i obejrzą prezentację o ekologii, następnie wyznaczeni uczniowie będą brali udział w poszczególnych konkursach np. wykreślanka ekologiczna, turniej wiedzy, konkurs plastyczny i sprawnościowy z wykorzystaniem materiałów wtórnych. Przed wręczeniem nagród uczniowie udadzą się na poczęstunek. Na końcu nastąpi wręczenie nagród i podziękowania. Nadrzędnym celem jest kształtowanie u uczniów świadomości ekologicznej i dbałości o środowisko naturalne, dodatkowo uczniowie będą rozwijać umiejętności współpracy, nastąpi integracja środowiska szkolnego oraz lokalnego. Starsi uczniowie nabędą umiejętności przekazywania wiedzy innym (przedszkolakom), organizacji pracy oraz odpowiedzialności za podjęte działania. Młodsi będą mieli okazję poczuć się ważną częścią społeczności szkolnej. Obie grupy zdobędą wiedzę na temat sposobów dbania o najbliższe otoczenie oraz środowisko naturalne całej planety, zapoznają się z właściwymi postawami proekologicznymi, a wszystko to w formie zabawy i aktywnego działania.
Plan działania

Plan działania

1. Określenie zasad działania i wstępnego harmonogramu prac
2. Przydzielenie zadań poszczególnym członkom grupy
3. Rozpisanie części składowych projektu (prezentacja multimedialna, krótka scenka tematyczna, konkursy z nagrodami, poczęstunek)
4. Sporządzenie regulaminu Ekoharców i wysłanie go wraz z zaproszeniami do szkół 
5. Przygotowywanie dekoracji, prezentacji oraz scenki 
6. Zakup artykułów spożywczych, papierniczych oraz nagród konkursowych
7. Przygotowanie sali do Ekoharców, przydzielenie starszym uczniom młodszych kolegów pod opiekę
8. Realizacja projektu
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Szkoła Podstawowa w Jarostach (sala gimnastyczna) 
Daty: przełom marca i kwietnia 2022 (konkretna data do ustalenia z innymi szkołami)
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nagranie scenki i prezentacji i wysłanie ich do szkół lub zorganizowanie spotkania na Teams, konkursy z wykorzystaniem platform internetowych np. Quizizz, konkursy plastyczne
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

1. Przygotowanie prezentacji i scenki, konkursów - kształtowanie umiejętności organizacji pracy, zdobywanie informacji, wykorzystanie TIK, rozwijanie umiejętności aktorskich, kreatywności
2. Odpowiedzialność za młodszych kolegów (jeden starszy uczeń opiekuje się jednym młodszym w czasie finału Ekoharców) - integracja, kształtowanie umiejętności społecznych
3. Kształtowanie umiejętności planowania działań i odpowiedzialności za ich realizację
4. Poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy na temat zagrożeń środowiska naturalnego oraz właściwych postaw proekologicznych
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczony zostanie na organizację konkursów oraz zakup nagród, dekorację oraz poczęstunek dla uczniów i opiekunów. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uczniowie wiedzę na temat ekologii zdobędą poprzez zabawę i praktyczne działania. Kształtowanie postaw proekologicznych i dbałości o środowisko naturalne jest jednym z priorytetów MEiN. Integracja uczniów w ramach środowiska szkolnego i pozaszkolnego (przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących szkołę) wpłynie pozytywnie na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży, zwłaszcza w okresie pandemii. Projekt niemal w całości będzie przygotowany przez uczniów dla uczniów. Uczniowie będą zarówno twórcami jak i  odbiorcami projektu. 

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Margarethy Kamprad w Jarostach

Adres

Leśna 14, 97-310 Jarosty

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów