Numer projektu: 394
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Klimatycznie informatyczni

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem proponowanego projektu jest promowanie działań wspierających ochronę środowiska w oparciu o technologie cyfrowe. Służyć temu mają zakupione materiały, ukazujące możliwość wykorzystania rozwiązań cyfrowych w uczeniu się oraz ich zastosowanie w działaniach na rzecz ochrony środowiska i klimatu. Chcielibyśmy zakupić sprzęt umożliwiający dokonywanie pomiarów środowiskowych, m.in. przenośny pyłomierz, inteligentny tester jakości wody , monitor roślin.
Cele szczegółowe:
- stosowanie nowoczesnych metod nauczania w oparciu o technologie informacyjno-komunikacyjne,
-powiązanie umiejętności i kompetencji cyfrowych z działaniami na rzecz ochrony środowiska,
-podnoszenie świadomości  na temat problemów środowiskowych i zmian klimatycznych,
-realizacja celów Agendy Zrównoważonego Rozwoju, wykorzystując rozwiązania ICT.
Efekty:
-korzystanie z różnorodnych form nauki,
-wzbudzenie zainteresowania ekologią i informatyką w niebanalny sposób,
-uświadomienie uczniom jak istotny wpływ na ochronę przyrody ma coraz bardziej rozwijająca się technologia cyfrowa,
-dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych mających na celu efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii w badaniach środowiskowych.

Plan działania

Plan działania

W pierwszej kolejności zebraliśmy informacje na temat zastosowania nowoczesnej technologii  w ochronie środowiska. Następnie chcemy zakupić potrzebny sprzęt, aby móc samodzielnie dokonywać pomiarów środowiskowych, dowiadując się tym samym w jakim środowisku żyjemy. Zebrane dane będziemy gromadzić i analizować w programie MS Excel. Efektami naszej pracy podzielimy się ze społecznością szkolną.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania chcemy prowadzić głównie w terenie: w okolicach naszej szkoły,  w miejskim parku, lesie, w centrum naszego miasta, a także w innych miejscowościach, podczas wycieczek szkolnych. Realizacją projektu będziemy zajmować się w ciągu kilku miesięcy (styczeń-czerwiec 2023). Działania będą podejmowane przez grupę projektową podczas zajęć dodatkowych z biologii, a następnie, aby dotrzeć do jak największej grupy uczniów- zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas lekcji szkolnych dotyczących tematów ekologii i ochrony środowiska zgodnie z obowiązującym programem nauczania oraz w ramach realizacji szkolnego programu edukacji ekologicznej.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W razie konieczności nauki zdalnej będziemy mogli zabrać sprzęt do domu i wykonywać zaplanowane działania z pomocą rodziców, np. w przydomowych ogródkach. Zebrane dane będziemy gromadzić i omawiać na wspólnej grupie na platformie MS Teams.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Zadania uczniów:
- nauka obsługi zakupionego sprzętu z pomocą nauczyciela,
- samodzielne dokonywanie pomiarów środowiskowych w terenie,
- zbieranie danych za pomocą aplikacji kompatybilnych z zakupionym sprzętem
- analiza danych z wykorzystaniem oprogramowania MS Excel,
- wyciąganie wniosków z badań.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcemy przeznaczyć na zakup przenośnego pyłomierza, inteligentnego testera jakości wody, monitora roślin. Chcielibyśmy zakupić także interaktywne karty edukacyjne 4D "zwierzęta", przedstawiające różnorodność biologiczną na Ziemi.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Wiedza i umiejętności praktyczne z zakresu ochrony środowiska, wykorzystujące nowoczesne technologie to kompetencje coraz częściej wykorzystywane w życiu codziennym oraz na rynku pracy. Nasz projekt łączy wiadomości i umiejętności z różnych obszarów: ekologii, informatyki, matematyki. Jego celem jest  uwrażliwianie uczniów na problemy i zagrożenia środowiskowe, a także dostrzeganie zmian zachodzących w otaczającym środowisku w interesujący i nowoczesny sposób.

Szkoła

Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach

Adres

Skalników 6, 59-101 Polkowice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów