Numer projektu: 206
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

W ramach projektu "Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie" zamierzamy zrealizować wirtualne podróże po różnych krajach Europy przy użyciu Gogli VR. Chcemy wybrać się na wirtualne wyprawy, odkrywając kultury, krajobrazy i atrakcje turystyczne tych miejsc. Następnie, naszym celem jest stworzenie pamiątek 3D  z naszych podróży. Te pamiątki zostaną  zrobione za pomocą drukarki 3D.Ostatecznie, chcemy zaprezentować pamiątki na wystawie dla całej społeczności szkolnej. Po zakończeniu wystawy, pamiątki 3D zostaną umieszczone w naszej pracowni geograficznej, wzbogacając ją  w pomoce dydaktyczne.
Plan działania

Plan działania

Rozpoczniemy od wirtualnych podróży, podczas których będziemy korzystać z Gogli VR, aby przenieść się do wybranych krajów Europy. Podczas podróży stworzymy notatki graficzne, w których  uwzględnimy atrakcje turystyczne odwiedzanych krajów, co pozwoli nam zebrać cenne informacje o nich. Najbardziej ekscytującym aspektem projektu będzie tworzenie pamiątek z każdej podróży przy użyciu drukarki 3D. Za pomocą profilu szkoły na Facebooku, strony internetowej podzielimy się  postępami naszej  pracy i ciekawostkami z projektu z całą społecznością szkolną. W końcowym etapie projektu urządzimy wystawę, na której zaprezentujemy wykonane przez nas pamiątki 3D.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany na kole geograficznym  w naszej szkole od 15 stycznia 2024 roku  do 15 kwietnia 2024 roku. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za:
Planowanie i organizację wirtualnych podróży po Europie, wybór krajów docelowych oraz przygotowanie materiałów.
Korzystanie z technologii VR i drukarki 3D do tworzenia pamiątek z podróży.
Tworzenie notatek w chmurze i tworzenie prezentowanych  treści na stronie internetowej szkoły oraz na Facebooku szkoły.
Organizację wystawy pamiątek 3D dla społeczności szkolnej.
Podczas pracy nad projektem, nasi uczniowie zdobędą  lub rozwiną umiejętności, takie jak:
Obsługa technologii VR i drukarki 3D.
Tworzenie treści edukacyjnych i artystycznych.
Praca zespołowa i komunikacja.
Zrozumienie różnorodności kulturowej i geografii Europy.
 Rozwijanie wiedzy geograficznej i kulturowej.

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Planujemy wykorzystać przyznany grant na zakup materiałów, które są kluczowe dla pomyślnego przeprowadzenia naszego projektu. 
Szczegółowo, środki z grantu zostaną przeznaczone na:
1.Zakup filamentów o różnych kolorach do drukarki 3D: Filamenty o różnych kolorach pozwalają na tworzenie pamiątek 3D w atrakcyjnych wizualnie wariantach, co sprawi, że będą one bardziej interesujące i atrakcyjne zarówno dla uczniów, jak i społeczności szkolnej.
2. Zakup higienicznych jednorazowych masek do Gogli. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz pomysł zasługuje na przyznanie grantu ze względu na:
- jego oryginalność i wyjątkowość. 
- połączenie wirtualnych podróży z wykorzystaniem technologii VR, tworzenia pamiątek 3D oraz promocji różnych  kultur  i ciekawych miejsc Europy. 
- pozwala uczniom rozwijać umiejętności techniczne, kreatywność i wiedzę geograficzną, jednocześnie promując wartości edukacyjne i kulturowe.
 - może stanowić inspirację dla innych szkół zachęcając do wprowadzenia innowacyjnych metod pracy z uczniem.

Opis realizacji

Opis realizacji

Projekt "Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie"
W ramach projektu "Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie" przeprowadziliśmy serię wirtualnych podróży po różnych europejskich miejscach  wykorzystując do tego gogle VR. Jednak przed rozpoczęciem każdej podróży starannie przygotowywaliśmy się, korzystając z artykułów opublikowanych w czasopismach "Poznaj Świat" oraz "Geografia w Szkole". Oto niektóre z artykułów, które przeczytaliśmy:
"Szwajcaria – alpejski klejnot" - Geografia w Szkole, nr 5/2018.
"Sezon na lodowce" - Poznaj Świat, nr 3/2013.
"Dubrownik i piękna Korčula" - Poznaj Świat, nr 8/2013.
"Dunajska Autostrada" - Poznaj Świat, nr 6/2017.
Na podstawie zgromadzonej literatury przygotowaliśmy serię quizów, które udostępniliśmy na platformie joinmyquiz.com. Zapraszamy do udziału w naszych quizach, które pozostaną aktywne do 25 kwietnia 2024 roku:
 
Dubrownik i piękna Korčula: Quiz   https://quizizz.com/join?gc=86557675   
Dunaj: Quiz   https://quizizz.com/join?gc=93315615
Szwajcaria - alpejski klejnot: Quiz   https://quizizz.com/join?gc=96067062  
Ekspres Lodowcowy: Quiz  https://quizizz.com/join?gc=68147839
Sezon na lodowce: Quiz  https://quizizz.com/join?gc=73795546
 
Zapraszamy do zabawy i testowania swojej wiedzy o fascynujących miejscach, którymi podróżowaliśmy w ramach projektu!
W trakcie podróży wirtualnych wysłaliśmy wirtualne pocztówki oraz przywieźliśmy pamiątkę 3D z wirtualnej podróży z Paryża, wykonaną drukarką 3D. Eksplorowaliśmy trasę legendarnego pociągu Orient Express, którą nazwano Arlberg-Orient Express. Dokonaliśmy notatek z podróży Orient Expresem w chmurze wyrazów WordArt.
Podczas podróży Lodowcowym Ekspresem podziwialiśmy Alpy. Wędrowaliśmy z Robotem Photonem po Europie, który otrzymał zadanie odbycia podróży z Rosji do Grecji przez wiele krajów, w tym te niebędące w strefie Schengen.
Odwiedziliśmy różne miejsca, takie jak Dubrownik, Korcula w Chorwacji, oraz Czechy, gdzie odpoczywaliśmy. Stworzyliśmy relacje z naszych podróży w formie gazetek, postów na Facebooku oraz stronie internetowej szkoły.
Planujemy kontynuować nasze wirtualne podróże w przyszłym roku w ramach lekcji geografii.

Poniżej link do  prezentacji  z realizacji naszego  projektu:
https://photos.app.goo.gl/ukPnZjJFUhqEYd689

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy


W trakcie realizacji projektu napotkaliśmy kilka wyzwań i problemów, które musieliśmy rozwiązać:

  1. Jednym z problemów, z którymi się zetknęliśmy, był brak filamentów do drukarki 3D. Bez tego niezbędnego materiału nie byliśmy w stanie stworzyć większej ilości pamiątek 3D z naszych wirtualnych podróży. Aby poradzić sobie z tym problemem, musieliśmy zacząć korzystać z filamentów z  pracowni informatycznej.
  2.  Innym wyzwaniem było stwierdzenie, że zarówno uczniowie, jak i nauczyciel geografii, mieli niewystarczające umiejętności w obsłudze drukarki 3D. Było to szczególnie istotne, ponieważ tworzenie pamiątek 3D było kluczowym elementem projektu. Aby rozwiązać ten problem, zorganizowaliśmy przyspieszone szkolenie z obsługi drukarki 3D.
  3. Dzięki determinacji i współpracy całego zespołu udało nam się przezwyciężyć te trudności i zakończyć projekt z sukcesem.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Dzięki realizacji tego projektu uczniowie zdobyli wiele cennych umiejętności i doświadczeń. 

  1. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat różnych miejsc w Europie, takich jak Szwajcaria, Dubrownik, Korcula czy Dunaj, poprzez czytanie artykułów oraz udział w wirtualnych podróżach.
  2.  Przygotowując się do wirtualnych podróży, uczniowie musieli przeszukać różne źródła informacji, takie jak czasopisma czy internet, aby zgromadzić potrzebną wiedzę.
  3. Przygotowanie serii quizów wymagało od uczniów zrozumienia tematu oraz umiejętności sformułowania pytań i odpowiedzi. 
  4. Uczniowie mogli wykorzystać technologię, taką jak gogle VR, drukarka 3D czy chmura wyrazów, w kreatywny sposób do eksploracji miejsc oraz dokumentacji ich podróży.
  5.  Projekt wymagał współpracy i koordynacji działań między uczniami, na przykład podczas tworzenia quizów, przygotowywania notatek z podróży czy organizowania relacji dla społeczności szkolnej.
  6. Przygotowanie relacji z podróży dla społeczności szkolnej za pomocą gazetek, postów na Facebooku czy strony internetowej szkoły rozwijało umiejętności komunikacji i prezentacji
  7. Dzięki realizacji tego projektu uczniowie mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę geograficzną, ale także rozwijać szereg umiejętności praktycznych oraz społecznych, które będą przydatne w ich dalszym życiu.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Projekt "Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie" miał wiele korzyści dla lokalnej społeczności, w tym:

  1. Dzięki projektowi społeczność szkolna mogła lepiej poznać różnorodność kulturową i geograficzną Europy.
  2.  Projekt zapewnił uczniom okazję do nauki poprzez praktyczne działania. Organizowanie quizów, przygotowywanie relacji z podróży oraz eksploracja technologii takich jak gogle VR czy drukarka 3D rozwijały umiejętności badawcze, kreatywność oraz zdolności techniczne uczniów, co przynosi korzyści zarówno im, jak i społeczności lokalnej.
  3. Działania projektowe, takie jak przygotowanie relacji z podróży dla społeczności szkolnej oraz udostępnienie quizów online, mogły przyczynić się do promocji lokalnej szkoły. Pokazanie zaangażowania uczniów i nauczycieli w projekty edukacyjne może przyciągać uwagę rodziców oraz potencjalnych uczniów.
  4. Organizowanie wydarzeń i aktywności, które angażują społeczność lokalną, może budować silniejsze więzi społeczne. Projekt "Pamiątki 3D z Wirtualnych Podróży po Europie" mógł zjednoczyć uczniów, nauczycieli oraz mieszkańców w wspólnej pasji do podróżowania i eksplorowania nowych miejsc.
  5. Wykorzystanie technologii takich jak gogle VR czy drukarka 3D w ramach projektu pokazało, że szkoła jest otwarta na nowoczesne metody nauczania i innowacje. To może przyciągać uwagę rodziców oraz uczniów, którzy poszukują szkół oferujących nowatorskie podejście do edukacji.



Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jako grupa projektowa jesteśmy szczególnie dumni z kilku aspektów naszej pracy:

  1. Jesteśmy dumni z faktu, że udało nam się wykorzystać nowoczesne technologie, takie jak gogle VR i drukarka 3D, w celu stworzenia interaktywnych i angażujących wirtualnych podróży po Europie. Nasze podejście było innowacyjne i przyczyniło się do rozwinięcia umiejętności technologicznych zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
  2.  Nasz projekt nie tylko dostarczył edukacyjnych treści na temat różnych miejsc w Europie, ale także zapewnił rozrywkę i przyjemność uczestnikom. Quizy, wirtualne podróże i pamiątka 3D były interesujące i angażujące dla uczniów oraz społeczności lokalnej
  3.  Nasz projekt pomógł w budowaniu więzi społecznych poprzez wspólną pasję do podróżowania i odkrywania nowych miejsc. Uczestnictwo w projektowych działaniach sprzyjało integracji uczniów, nauczycieli oraz mieszkańców, co jest jednym z naszych największych osiągnięć.
  4. Jesteśmy dumni z faktu, że nasz projekt przyczynił się do promocji szkoły oraz lokalnej społeczności poprzez udostępnienie relacji z podróży dla społeczności szkolnej oraz organizację interaktywnych wydarzeń edukacyjnych, które mogły przyciągnąć uwagę społeczności zewnętrznej.

Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji


Jako grupa projektowa jesteśmy zadowoleni z naszej pracy i uważamy, że  prawie wszystko poszło zgodnie z planem. Nie widzimy potrzeby zmiany żadnego elementu projektu. Każdy z nas zaangażował się w działania z pełnym zaangażowaniem, co zaowocowało udanym projektem. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszej grupy i przekonani, że nasza praca przyniosła pozytywne rezultaty dla społeczności szkolnej oraz uczestników projektu. Dlatego też, chcielibyśmy podkreślić, że zaangażowanie, współpraca i kreatywność są kluczowymi elementami udanego projektu edukacyjnego.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

W stosunku do pierwotnego pomysłu, jedną z głównych zmian było ograniczenie ilości wykonanych pamiątek 3D z powodu braku umiejętności uczniów i nauczyciela geografii w obsłudze drukarki 3D, braku kolorowych filamentów. Pierwotnie planowaliśmy stworzyć więcej pamiątek, które uczniowie mieliby możliwość przygotować na zakończenie projektu. Jednakże, ze względu na trudności z dostępnością filamentów do drukarki 3D oraz brakiem umiejętności w obsłudze tego urządzenia, musieliśmy ograniczyć wykonanie pamiątek. Pomimo tej zmiany, uważamy, że projekt był udany i miał pozytywny wpływ na uczniów oraz społeczność szkolną.
Efekty: filmy

Efekty: filmy

 Prezentacja  naszego  projektu:
https://photos.app.goo.gl/ukPnZjJFUhqEYd689  

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 88 im Stefana Żeromskiego

Adres

Os. Szklane Domy 2, 31-972 Kraków

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów