Numer projektu: 416
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Profesjonalna terapia oczami ucznia

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym pomysłem jest doposażenie istniejącej już sali rewalidacyjnej według pomysłów i propozycji zarówno osób prowadzących zajęcia jak i uczestników. Prowadzenie zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami jest bardzo trudne i czasochłonne. Ważnym elementem jest stworzenie w niej kącika relaksacyjnego wyposażonego w huśtawkę sensoryczną, ścieżkę sensoryczną oraz pufy. Dodatkowym a zarazem wskazanym przez uczniów atutem sali będą nowe gry wspierające rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych uczestników zajęć oraz pomoce dydaktyczne wspierające edukację.
Plan działania

Plan działania

W czasie zajęć grupowych uczniowie wskażą własną wizję doposażenia sali terapeutycznej tak aby komfortowo się w niej czuli i chętnie uczestniczyli w zajęciach w niej realizowanych.  W pierwszej kolejności przygotują wizualizację sali i zaplanują rozmieszczenie przestrzenne wyposażenia. W kolejnym kroku uczniowie rozpiszą budżet oraz pomogą w wyborze sprzętu oraz pomocy dydaktycznych. Wzmocni się tutaj przede wszystkim integracja dzieci, wiara w nowe umiejętności i poznanie swoich talentów np. wykonanie rysunku technicznego, wykonanie fotografii dokumentujących realizację projektu, zaplanowanie budżetu poprzez wyliczenie kosztów i ich realne rozliczenie. Dzieci w ten sposób nauczą się planowania, odpowiedzialności, rozszerzą umiejętności matematyczne w rozliczaniu kosztów jak najważniejsze pomimo różnych dysfunkcji nauczą się działać w grupie.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany w Szkole Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Przemyślu w dotychczasowej  sali rewalidacyjnej, w której obecnie realizowane są zajęcia rewalidacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz korekcyjno-kompensacyjne. Sala powstała w roku 2023 i wymaga wyposażenia do dalszej pracy z dziećmi (na dzień dzisiejszy wyposażenie jest niewystarczające do wprowadzenia innowacyjnych form prowadzenia zajęć). W związku z tym, że potrzeby dzieci są bardzo duże i urozmaicone sala nie spełnia wszystkich potrzeb które mogły by pomóc w rozwoju uczestników. Zakupy oraz realizacja projektu zaplanowane są w pierwszej połowie 2024 roku tak, aby wykorzystać potencjał i plany dzieci które aktualnie chodzą do szkoły i mają swoja wizję na zaprojektowanie nowej sali. Będzie ona służyć przez kolejne lata wszystkim dzieciom, które będą potrzebowały dalszej pomocy.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za stworzenie własnej wizji sali oraz jej planowanie przestrzenne. Nabędą również nowe umiejętności związane z planowaniem przestrzennym, stworzeniem rysunku architektonicznego oraz planowaniem budżetu. Dzieci będą też odpowiedzialne za wybór wyposażenia sali, zaplanowania budżetu, zaplanowania przestrzennego oraz wykonanie zdjęć dokumentujących realizację projektu. Dodatkowym atutem będzie nauka współuczestniczenia w grupie, integracja oraz poznanie swoich nowych umiejętności oraz kompromisu gdy nie zawsze pomysł pokrywa się z innym pomysłem. W grupie dzieci podzielą się na zespoły, w których każda grupa będzie realizować inne zadanie. Jest to dobry przykład delegowania zadań, współdziałanie w grupie i nauki odpowiedzialności za poszczególne etapy realizacji projektu.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant chcemy przeznaczyć na wyposażenie sali według potrzeb i pomysłu uczniów.  Dzięki wygranej sala będzie wzbogacona o gry, książki edukacyjne i relaksacyjne, dodatkowym atutem będzie huśtawka, która pomoże się wyciszyć uczestnikom lub basen z piłkami. Twórcami sali będą dzieci, które będą same przedstawiały wizje wyposażenia sali i wspólnie ustalały co dokładnie w niej ma być. Sala jest po remoncie jednak sprzęt oraz pomoce edukacyjne do zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz korekcyjno-kompensacyjne jest bardzo ubogi.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

W naszej szkole z roku na rok przybywa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Niezbędne jest zapewnienie uczniom z orzeczeniami odpowiedniej opieki. Oryginalność naszego projektu polega na całościowym zaangażowaniu uczniów uczestniczących w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne w tworzenie przestrzeni do pracy z nimi. Tutaj twórcami sali będą uczniowie, którzy przy wspólnym celu rozwiną swoje uzdolnienia, nauczą się odpowiedzialności i przyczynią się do profesjonalnej pomocy kolejnym pokoleniom uczniów ze specjalnymi potrzebami.

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Przemyślu

Adres

Sienkiewicza 3, 37-700 Przemyśl

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów