Numer projektu: 359
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Punkt styczny! GEO-MAT-HIS

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Geografia i historia to przedmioty, których większość uczniów nie kojarzy z matematyką. Tymczasem królowa nauk jest na nich częstym gościem. Obliczanie skali, liczenie czasu, jaki upłynął między podanymi wydarzeniami, zamiana roku na wiek, oś czasu, wskazywanie okresu panowania monarchy - to tylko niektóre przykłady zadań z matematyką w tle.  
Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnego ucznia przedstawiamy propozycję interdyscyplinarnego projektu, który pozwoli nie tylko odnaleźć się na mapie i w zawiłych labiryntach chronologii, ale przede wszystkim przyczyni się wśród uczniów do udoskonalenia umiejętności biegłego liczenia i wykonywania zadań z treścią. Nie od dziś wiadomo, że właśnie w tych obszarach uczniowie mają najwięcej problemów, co potwierdzają chociażby diagnozy przeprowadzone w klasie na koniec roku szkolnego. Dlaczego zatem ich w tych trudnościach nie wspomóc? 

Plan działania

Plan działania

  1. Przedstawienie uczniom klasy 6 celów projektu.  
  2. Opracowanie matematyczno-geograficzno-historycznego zbioru zadań dla każdego ucznia (wersja papierowa i interaktywna). Treść zadań będzie nawiązywała do podstawy programowej z podanych przedmiotów i dostosowana będzie do poziomu edukacyjnego uczniów. Zadania z treścią, poza trudnością matematyczną, będą zawierały fakty związane z historią lub geografią. 
  3. Zakup potrzebnych materiałów, przygotowanie pomocy dydaktycznych do przeprowadzenia ciekawych i inspirujących lekcji.  
  4. Przygotowanie cyklu lekcji (zajęcia z matematyki, geografii, historii w tym lekcji wspólnych przeprowadzonych przez trzech nauczycieli biorących udział  
    w projekcie) – opracowanie scenariuszy. 
  5. Przeprowadzenie zajęć – luty/marzec 2024. 
  6. Opracowanie interdyscyplinarnej gry - podsumowanie projektu.  


Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt zostanie przeprowadzony na terenie Szkoły Podstawowej nr 39 w Lublinie, w lutym i marcu 2024 roku.  

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie poszerzą wiedzę z geografii, historii i matematyki. Zrozumieją, że poszczególne dziedziny nauki bardzo często łączą się ze sobą, przenikają i pomagają w życiu codziennym. Działania w ramach realizacji projektu pozwolą uczniom na rozwinięcie umiejętności pracy w grupie oraz poznanie i wdrożenie sposobów efektywnej nauki. Jesteśmy przekonane, że zrozumienie podjętych zagadnień przełoży się na zainteresowanie przedmiotami oraz na lepsze wyniki w nauce.  

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chciałybyśmy przeznaczyć na zakup pomocy dydaktycznych dla szkoły, które mogłybyśmy wykorzystywać na lekcjach w celu uatrakcyjnienia zajęć oraz podniesienia poziomu zainteresowania uczniów przedstawianą tematyką. Będą to również materiały biurowe. Za zdobyte pieniądze zakupiłybyśmy również niezbędne materiały do stworzenia gry edukacyjnej na podsumowanie projektu oraz symboliczne upominki dla szóstoklasistów biorących udział w projekcie.  

  • Kostki brył platońskich do gry  
  • Flagi do map  
  • Globus interaktywny z piórem  
  • Karty Dixit  
  • Gra: prawda czy fałsz  
  • Matchstick gra logiczna 
  • Laminator 
  • Folia do laminacji 
  • Papier xero 
  • Tusz do drukarki 
  • Kolorowe długopisy, markery 
  • Kolorowe kartki 

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Za sprawą grantu i realizacji projektu „Punkt styczny! Geo-Mat-His” grupa projektowa  
z pewnością poszerzy swoją wiedzę i umiejętności w zakresie podstawy programowej  
z przedmiotów zaangażowanych w wyzwanie. Jeśli działanie okaże się sukcesem, chciałybyśmy w przyszłości wykorzystać potencjał zawarty w nazwie i rozszerzyć projekt na inne przedmioty poszukując kolejnych „punktów stycznych”. Materiały stanowiące owoc projektu w większości zostaną opracowane przy użyciu technologii informacyjno-komunikacyjnej, zatem mogą stanowić bazę do wykorzystania przez nauczycieli w innych klasach i szkołach. 

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów w Lublinie

Adres

Krężnicka, 20-518 Lublin

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów