Numer projektu: 1224
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Czas na matmę

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym tematem naszych matematycznych działań będzie czas. Uczniowie klasy 3 będą określać czas, zaprzyjaźnią się z  jednostkami czasu, nauczą się zamieniać te jednostki, napiszą zbiór zadań dla swoich rówieśników i dzieci młodszych, wymyślą kilka gier planszowych dotyczących tego tematu, a także wykorzystają narzędzia TIK  do oswojenia się z czasem,  nauczą się  określać czas w języku polskim i angielskim. Swoją wiedzę przekażą innym na sympozjum naukowym "Czas na matmę", zorganizują na terenie szkoły konkurs dla uczniów SP 205 i zaprzyjaźnionych szkół. Będzie też czas na  math - art i kodowanie czasu. Uczniowie wykonają zegary i przekażą je dzieciom spoza szkoły. Na koniec nagrają "czasowe filmiki" i zrealizują pomysły naukowe i szalone, które pojawią się w trakcie realizacji projektu. A także odwiedzą łódzki Ogród Botaniczny - kwiatki też będziemy podziwiać, ale główny celem będą piękne zegary słoneczne. Wykonamy też klepsydry - wszyscy już myślą, jak będzie działać jego pomiar czasu. Wykonamy kalendarz ze zdjęciami  zegarów wykonanych przez nas, a na koniec w kapsule czasu umieścimy... to co ważne.
Plan działania

Plan działania

Świetny pomysł na projekt jest więc teraz do działania:
podział na grupy: naukowcy, artyści i realiści 
1 krok - czas zdobywania wiedzy, poszukiwania i odkrywania zależności 
2 krok - czas pytań i wątpliwości do zgromadzonej wiedzy
3 krok - wykorzystanie wiedzy w działaniu
4 krok - realizacja pomysłów
  •    układamy zadania tekstowe, rebusy, łamigłówki, krzyżówki - tworzymy zbiór zadań
  •    tworzymy gry planszowe
  •   organizujemy konkurs 
  •   organizujemy sympozjum naukowe
  •   tworzymy zegary - prezenty
  •   tworzymy klepsydry
  •   organizujemy lekcję w Ogrodzie Botanicznym z zegarami słonecznymi
  •   nagrywamy "czasowe filmy"
  •   tworzymy kalendarium zegara i przedstawimy jego historię
  •   przeprowadzimy ranking najbardziej znanych zegarów
  •   i do kapsuły czasu włożymy ...
5 krok - będziemy opowiadać o naszej pracy nad czasem i reklamować efekty naszej pracy
6 krok - zakończymy nasz projekt i spojrzymy na niego z perspektywy czasu, który tak wspaniale wykorzystaliśmy
youtube   https://youtu.be/DOoONr_-cOc
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będziemy realizować na dodatkowej lekcji matematyki, na warsztatach w szkole, na wycieczce do Ogrodu Botanicznego, w sali lekcyjnej, w swoim pokoju i przy komputerze  czy tablecie. Sympozjum odbędzie się w naszej szkole, na które przybędą rodzice, zaproszeni goście, uczniowie innych szkół. Będziemy pracować  indywidualnie i w grupie.  Będziemy stosować nowoczesne technologie komunikacji do wspólnych działań.
styczeń, luty - przygotowanie, zdobywanie wiedzy
marzec - maj - działania: zbiór zadań, nasze zegary i klepsydry, kalendarium czas, filmy,   gry
początek maja - konkurs i sympozjum
maj - wycieczka do Ogrodu Botanicznego - zegary słoneczne
maj - kapsuła czasu 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Grupa: naukowcy - będą zdobywać wiedzę, porządkować, zaciekawiać innych
Grupa: artyści - sprawią, że zdobywana wiedza będzie przyjazna, kolorowa i praktyczna
Grupa: realiści - połączą działania dwóch pozostałych grup
Przynależność do grupy nie jest stał, można przechodzić z grupy do grupy w celu wsparcia innych czy zmiany zainteresowań
Dzieci nauczą się odpowiedzialności za swoje działania, pracy w grupie, odkryją, że mogą być twórcami, zauważą wielkość matematyki w otaczającym świecie, doświadczą przyjemności ze zdobywania wiedzy i dzielenia się nią z innymi, będą nauczycielami dla młodszych i starszych dzieci, doświadczą radości dzięki wspólnej pracy. Nauczą się określać czas i go cenić
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant wykorzystamy na materiały do realizacji działań: gier, zegarów, zakup opublikowanie zbioru zadań, wysyłkę zegarów - Słowacja, Gruzja (tam mamy zaprzyjaźnione szkoły), nagrody dla uczestników konkursu i sympozjum oraz koszty przejazdu i bilety wstępu do Ogrodu Botanicznego
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Pomysł jest świetny. Będzie aktywizował całą grupę dzieci, ich rodziców i pokaże innym, co można wspólnie tworzyć w szkole w tak prostym temacie jak czas. Pokaże, że uczeń klasy 3 może być specjalistą i przekazywać tą wiedzę innym (sympozjum). Pokaże, że twórcą może być każdy.

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 205 im. św. Jadwigi Królowej Polski w Łodzi

Adres

Dąbrówki 1, 92-413 Łódź

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów