Numer projektu: 1219
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Przygoda z inżynierią - laboratorium steam

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Przedmioty ścisłe i nowoczesne technologie to nasz przyszłość, dlatego te kompetencje należy rozwijać już od najmłodszych lat. Ale jak to zrobić? - poprzez zaciekawienie dzieci tą tematyką. I na tym skupia się nasz projekt.  Chcemy pracować z uczniami klas I - II metodą projektu oraz poprzez eksperymenty i doświadczenia przybliżać im nauki ścisłe. Zajęcia połączymy z wykorzystaniem najnowszych technologii i spotkaniami z pasjonatami powyższych dziedzin nauki. 
Plan działania

Plan działania

Nasza grupa projektowa będzie miała za zadanie wykonać interaktywną wystawę przyrodniczą. Dzieci będą poznawać budowę komórki, genu, dowiedzą się jak powstaje deszcz i nie tylko. Wspólnie będziemy poszukiwać informacji i ciekawostek z nimi związanych. Obejrzymy filmy i wybierzemy najciekawsze doświadczenia. Uczniowie zbiorą potrzebne materiały i wykonają eksperymenty i doświadczenia samodzielnie. Będziemy nagrywać krótkie filmiki z przeprowadzonych badań. Dzieci będą projektować własne makiety,  przedyskutują które z nich wykonają jak je zmienią itp. Następnie będą pracować metodą steam w celu zbudowania prototypów. Wraz z uczniami będziemy na bieżąco informować społeczność szkolną i nie tylko o naszych postępach. Filmy, zdjęcia i notatki będziemy publikować na szkolnym FB. Uczniowie podzielą się swoją wiedzą i swoimi osiągnięciami z rówieśnikami. Efektem końcowym będzie wystawa wszystkich modeli, filmów i lapbooków zaprezentowana podczas dnia talentów.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł zrealizujemy w Zespole Szkolno - Przedszkolnym  w Wielkich Oczach. Będzie on realizowany od stycznia  do czerwca.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Dzieci poza wiedzą książkową, zdobędą też wiadomości i umiejętności pozaszkolne. Nauczą się zgodnej współpracy, planowania swoich działań, wyszukiwania informacji, prezentowania swoich osiągnięć. Będą potrafili obserwować i analizować zjawiska zachodzące w przyrodzie. Wzrośnie u nich motywacja do nauki i zainteresowanie przedmiotami ścisłymi.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczymy na materiały niezbędne do realizacji projektu m.in. długopis 3D, wkłady, materiały plastyczne, itp. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz pomysł polega na połączeniu wiedzy z różnych obszarów – nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Uczeń przestaje być odtwórcą, a staje się wynalazcą, konstruktorem. Uczy się tak, jak się bawił  – szukając odpowiedzi na pytania na własną rękę i samemu budując narzędzia potrzebne do własnych odkryć. A przecież o to chodzi w projekcie - pełne zaangażowanie połączone z funkcją edukacyjną. 
Wykorzystanie metody STEAM jest innowacyjne i wpisuje się w najnowsze trendy. Sprawia, że uczniowie zaczynają myśleć w sposób twórczy, niestandardowy.

Szkoła

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Wielkich Oczach

Adres

Leśna 13, 37-627 Wielkie Oczy

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów