Numer projektu: 1367
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

"Kodowanie nie tylko na dywanie"

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt „ Kodowanie nie tylko na dywanie” to zajęcia dla uczniów klasy II c, podczas których w innowacyjny sposób uczniowie utrwalą i pogłębiają zdobytą wiedzę, w imię modelu edukacji STEAM (Sciense, Technologies, Engineering, Arts, Mathemamatics), gdzie uczeń z biernego odbiorcy, stanie się twórcą i konstruktorem. Podczas podejmowanych na zajęciach działaniach – tworząc trasy dla ozobotów z wyrazami z wybraną trudnością ortograficzną -   uczniowie utrwalą poznane reguły ortograficzne.
Będą doskonalić techniki liczenia oraz rozwijać  myślenie matematyczne – podczas gier na macie do kodowania. Uczniowie będą mogli wykazać się  kreatywnością, podczas zajęć będą konstruować  własne gry oraz trasy, w których będą kreatywnymi twórcami, będą planować i przy użyciu sekwencji kolorów kodować, uwzględniając zasady i warunki (np. dla Ozobotów, tworząc komendy - np. musi przejechać całą trasę oraz zatrzymać się przy wyrazach, w których zastosowanie ma dana reguła ortograficzna:  np. reguła "ch" wymienne na "sz" i tego typu podobne).
Plan działania

Plan działania

  • My się zimy nie boimy – Photonem i ozobotami się bawimy.
  • W kodowanie zimy wchodzimy.
  • W karnawale dzieci nie nudzą się wcale.
  • Zwierzęta i ich odgłosy – puzzle AR – rozszerzona rzeczywistość.
  • Bajkowo i baśniowo kodujemy nietypowo.
  • Z dawnych lat, tak wyglądał nasz świat.
  • Witaj wiosno, wiosenne kwiaty nie tylko z rabaty – rozszerzenie puzzlami AR .
  • Wiosna na łące, wiosna w ogródku, koduj  z nami i Ty krasnoludku.
  • Czasem słońce, czasem deszcz, elementy pogody koduj z nami jeśli chcesz,
  • Wielkanoc – w kodowaniu jest moc.
  • Literackie podróże małe i duże.
  •  Dzień kobiet zakodowany, dla koleżanki, babci i mamy.
  • Planeta Ziemia tez nas docenia – kodujemy i odpady segregujemy.
  • Obieg wody w przyrodzie – z Ozobotami żyjemy w zgodzie.
  • Moja rodzina – razem z nami kodować zaczyna.
  • Kim będę - .poznajemy zawody i wprowadzamy nowe kody.
  • Kolory lata, tak kodował mój tata.
  • Wakacje i zakodowane atrakcje.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Zajęcia będą prowadzone w II semestrze, 1 godzina w tygodniu.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie poprzez gry i zabawy będą kodować i odkodowywać zakodowane obrazki, 
- tworzyć nowe gry i trasy oraz pisać i malować kody Ozobotom, 
- układać nowe trasy  dla Photona i Ozobotów
- tworzyć plakaty oraz  plansze służące usystematyzowaniu zdobytej wiedzy.,
- doskonalić techniki liczenia, reguły ortograficzne oraz wiadomości przyrodnicze.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Ewentualny grant pomoże nam w realizacji zamierzonych celów tzn.wykorzystamy go na zakup Ozobotów, maty do kodowania, akcesoriów do kodowania,  puzzli AR  oraz Dyplomów i nagród dla uczestników projektu.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

 My Super Koderzy, nasza wychowawczyni w nas wierzy.
Uczniowie klasy II c,
 mamy wesołe minki,
 to my - chłopcy i dziewczynki, 
z których każdy programować chce.
Poprzez grę na macie  i poprzez zabawę
nasze zajęcia staną się bardziej ciekawe.
Dzięki macie i Ozobotom, – zdobytą wiedzę utrwalimy
i niejednego się nauczymy! 
Puzzle AR rozszerzą  rzeczywistość 
dzięki zdobytej wiedzy – zaplanujemy naszą  przyszłość.
Inicjatywą i pomysłowością się wykażemy,
bo kreatywni być chcemy.
Będziemy kodować i odkodowywać
i tak wspaniale wiedzę zdobywać.
Będziemy poszerzać wiedzę z zakresu wielu edukacji,
I tak pracować, aż do wakacji !

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów 7 Kołobrzeskiego Pułku Piechoty

Adres

Lubelska 21A, 24-220 Niedrzwica Duża

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów