Numer projektu: 1315
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Szkolna Encyklopedia Mitologii Greckiej

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt zakłada stworzenie multimedialnego kompendium wiedzy o mitologii greckiej: bogowie, najważniejsze mity, stwory mityczne. Całość spięta w multimedialny program, w którym sami uczniowie przedstawią treści (w formie audio). W warstwie wizualnej zamierzamy oprzeć się na światowej sztuce. Do treści dołączone będą zagadki i quizy. Dzieci nagrają treści w profesjonalnym studio. Cele Programu to:
1. dogłębne poznanie mitologii greckiej
2. pomoc w tworzeniu programu komputerowego, który wypełniać będzie stawiane przed nim zadania
3. wizyta w studio nagrań i nagranie treści
4. poznanie dorobku światowej sztuki (malarstwo i rzeźba)
5. poznanie zasad pracy projektowej (tzn. kończącej się określonym efektem)
6. rozwijanie umiejętności pracy zespołowej
Plan działania

Plan działania

W grupie uczestniczyć będą dzieci z klasy V Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Falmierowie (nieliczni z innych klas). Pod kierunkiem nauczycieli : Marka i Magdaleny Kułakowskich zamierzamy:
1. stworzyć zakres encyklopedii (wybór treści)
2. dokonać przy pomocy dzieci skryptu wszystkich treści
3. dzieci nagrają poszczególne hasła
4. dokonać wyboru materiału ikonograficznego
5. stworzyć program komputerowy w którym użytkownik w prosty, intuicyjny sposób, będzie mógł nawigować między hasłami (treści będą przestawione audio)
6. stworzyć zagadki i quizy powiązane z encyklopedią
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Większość działań przeprowadzona zostanie w SP Falmierowo, nagranie w Gminnym Centrum Kultury w Wyrzysku. Czas działania jest zgodny z harmonogramem; (w styyczniu- lutym 2020r- nagranie, calość zamierzamy zakończyć do końca marca 2020 r.)
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą uczestniczyć w:
1. tworzeniu treści encyklopedii (pod kierunkiem nauczyciela)
2. nagrają ścieżki audio 
3. dokonają kwerendy materiału ikonograficznego
4. pomogą w tworzeniu programu komputerowego
5. stworzą zagadki i Quizy
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Laptop do szkoły ( w tej chwili sprzęt jest przestarzały). Jeśli się nie uda zamierzam działać na jednostce prywatnej. Usprawnienie łącza internetowego w szkole (podobnie- jest przestarzałe i działa zawodnie)
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Wydawać by się mogło, że temat mitologii jest już wyeksploatowany, ale w morzu ofert nie znaleźliśmy przyjaznej uczniowi, komplementarnej oferty, która powiązana byłaby z podstawą programową, ale także ponad nią wykraczała. Ważne jest, że dzieci same stworzą tę encyklopedię i dzięki temu poznają mitologię. Chcemy także stworzyć program, który pomoże nauczycielowi w ciekawy sposób wesprzeć się na nim na lekcji, a uczniowi opowie o greckich bogach, herosach i mitycznych stworach

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Falmierowie

Adres

Falmierowo 30, 89-311 Falmierowo

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów