Numer projektu: 32
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

🤔POMYSŁ MAM! WYKONAM GO SAM!

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Pomysł jest następujący:

Zacznę od końca działań.
Chcemy stworzyć w naszej szkole klasoprzestrzeń,z której będą korzystać dzieci podczas przerw międzylekcyjnych.
Będą tam znajdowały się różne urządzenia,przedmioty,rekwizyty,pomoce,które posłużą dzieciom do realizacji swoich pomysłów,np.długopis3d,drukarka 3d,brystole,mazaki,deseczki, farby do malowania na szkle i drewnie,szydełko,włóczka,narzędzia rzemieślnicze dostosowane do grupy wiekowej,sznureczki do zaplatania makramy itp.
Stworzenie klasoprzestrzeni poprzedzone będzie zdobyciem wiedzy teoretycznej i praktycznej,którą uzyskamy od hobbystów,pasjonatów i rzemieślników z naszej okolicy.
Cel głowny: 
1.ROZWIJANIE SAMODZIELNOŚCI
2.ROZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ 
2.SZERZENIE AKTYWNEGO SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO.

Plan działania

Plan działania

Plan działań jest następujący:
1.PODZIAŁ GRUPY NA ZESPOŁY
/PODZIAŁU DOKONAMY ZEWZGLEDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI/
2.SUKCESYWNE ZAPRASZANIE GOŚCI/PASJONATÓW/NA SZKOLNE WARSZTATY
3.PO KAŻDYCH WARSZTATACH ZORGANIZUJEMY WYSTAWEWĘ PRAC DZIECI I OPUBLIKUJEMY W LOKALNEJ PRASIE.
4.ZORGANIZUJEMY KONKURS Pt.Pomysł mam,wykonam go sam!
5.OPRACUJEMY REGULAMIN KORZYSTANIA Z KLASOPRACOWNI POD OKIEM SPECJALISTY 🙂
6.BĘDZIEMY KORZYSTAĆ Z TEGO MIEJSCA W CZASIE PRZERW I NA LEKCJI TECHNIKI,PLASTYKI,I INNYCH-wg.POTRZEB.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Termin realizacji projektu:
Luty 2021 
Zorganizujemy 2 warsztaty
1.Spotkanie z introligatorem.
2.Zbijanie karmników.

Marzec 2021
1.Zaplatanie makramy.
2.Szydełkowanie.

Kwiecień 2021
1.Opracowanie regulaminu KLASOPRZESTRZENI
2.Przeprowadzenie konkursu.

Maj 2021
Korzystanie z KLASOPRZESTRZENI ,realizowanie swoich pomysłów.

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W razie nauki zdalnej:
*stworzymy wirtualną KLASOPRACOWNIĘ,wykorzystując programy do projektowania wnętrz. To będzie nasz projekt,który zrealizujemy po powrocie do szkoły.
LUB każdy uczestnik projektu stworzy jedną część klasoprzestrzeni,która  po załączeniu,będzie stanowmiła całość.
*w zamian zapraszania gości-specjalistów,będziemy prezentować te działania za pomocą filmików instruktażowych.
*dzieci będą realizować swoje pomysły w domu,a prezentacji wytworów DOKONAMY w aplikacji PADLET
*uczniowie będą samodzielnie poszukiwać informacji w sieci oraz wśród swoich bliskich,dotyczących prac ręcznych i możliwości ich wykorzystania w szkole.
*wszystkie działania i efekty pracy dzieci,umieścimy na stronie szkolnej oraz na lokalnej stronie naszej gminy.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Dzieci przede wszystkim nauczą się:
 -planowania (od planu ,po jego realizacje,aż do efektu końcowego)
-samodzielnego podejmowania decyzji
-beda znały zawód introligatorskie,rzemieślnika,i innych
-wyszukiwania informacji w Internecie
-spędzanie aktywnie czasu wolnego 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Oczywiście,do realizacji naszego planu potrzeba nakładu finansowego.Tworzac KLASOPRZESTRZEŃ,musimy pamięć o tym,aby była ona dostosowana dla każdego dziecka.Dlatego, uzyskane pieniążki z grantu pozwolą na spełnienie dziecięcycg pomysłów.
Chcemy,aby było tam kolorowo i bezpiecznie,a przede wszystkim,aby znajdowały się tam te przedmioty,sprzęty,które są niezbędne do twórczego działania.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

KLASOPRZESTRZEŃ może stać się miejscem,w którym narodzą się dziecięce pasje, czasem nawet spełnią się ich marzenia.Pragniemy,aby każde dziecko uczące się w naszej szkoke mogło rozwińąc skrzydła.
Opis realizacji

Opis realizacji

Jesteśmy w drugim etapie!!! :)
Cieszymy się niezmiernie. Nasze plany przerodziły się w rzeczywistość-po części wirtualną :)
Potrafiliśmy jednak sprostać obecnej sytuacji i wdrożyć nasz projekt w życie społeczności szkolnej i lokalnej. Drogą ,,pantoflową" i ankietową dowiedzieliśmy się, jakie są potrzeby naszych uczniów i jakie mają oni oczekiwania dotyczące planowanej KLASOPRZESTRZENI.
Taka diagnoza była punktem wyjścia do dalszego tworzenia i zakupu niezbędnego sprzętu do naszej klasopracowni.
Oczekiwania dzieci były różne: od pomocy plastycznych, sztalugi-po drukarkę 3d, długopis 3d, ,,kącika spokojnych myśli", w którym można by było zasiąść i poczytać co nieco lub podziergać.

Oczekiwaniom dzieci sprostaliśmy:

  • mamy zgromadzone drukarki 3d, 2 długopisy 3d, sofę do kącika spokojnych myśli, nieco pogrubioną biblioteczkę, dodatkowe gry planszowe, klocki konstrukcyjne, sznurki do zaplatania makramy. 

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Realizując projekt, po części musieliśmy skorzystać z planu B, czyli przejść na system zdalny. Swoją przygodę z projektem zaczęliśmy od stworzenia wizualizacji pracowni. Uczniowie podczas spotkań online, tworzyli projekty klasoprzestrzeni. To była ich wizja przyszłego kącika aktywności (załącznik-padlet).
Wbrew naszym oczekiwaniom, oczekiwania dzieci były dość minimalistyczne.  Nie była to klasa  ,,z kosmosu", a klasa, która skupiała w sobie to, co stanowiło SERCE- miejsce spotkań z innymi.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Realizacja projektu sprawiła, że uczniowie mieli jeden cel, w którym byli zgodni. Tworzyli kącik, który będzie służył każdemu.  Dzieci poznały inne aktywności, które mogą sprawiać satysfakcję ( a nie są to gry komputerowe :)).
Te aktywności, to:
-gry podwórkowe z dzieciństwa rodziców, zaplatanie makramy, sztuka origami, poznawanie świata- spotkanie online z podróżnikiem, szukanie sztuki-żywe obrazy, fotografia.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Dzięki projektowi nawiązaliśmy współpracę  z lokalnymi mediami. Gościliśmy na spotkaniu online podróżnika z lokalnego Stowarzyszenia Twórcze Horyzonty. Absolwentka naszej szkoły ,za pomocą filmików instruktażowych nauczyła nas zaplatania makramy.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy dumni z tego, że potrafimy działać w zespole, że mamy swoje pasje i potrafimy je odkrywać i pielęgnować.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Jesteśmy zadowoleni ze wszystkich swoich poczynań.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiana polegała tylko na przejściu z panu A na plan B>czyli zdalna realizacja projektu.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant został przeznaczony na zakup wyposażenia pracowni. Są to : 
 2 długopisy 3d, gry planszowe, mata, sznurek do makramy, pomoce plastyczne.
Efekty: filmy

Efekty: filmy


https://padlet.com/ewaszpatowicz/k8xsrxkl71egh7ir

https://padlet.com/ewaszpatowicz/Bookmarks
https://youtu.be/yhGpIzdYgqc







Zaprosiliśmy Michała, aby wprowadził nas w  świat gier planszowych.



Poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat sztuki-malarstwa i fotografii.
ŻYWE OBRAZY
Czas spędzony w domu wcale nie musi być nudny ..
Żywe obrazy to świetna zabawa zarówno dla uczniów jak i rodziców
Dzięki niej dzieci  rozwijają swoją wyobraźnię, umiejętność twórczego działania oraz poszerzają wiedzę na temat historii sztuki. 



 
  Agata Tak mówi o sobie i szkole: W Szkole Podstawowej w Jędrzychowicach spędziłam wiele pięknych chwil i zawsze będę wspominać ją z sentymentem. W końcu tam miałam szansę poznawać świat i nawiązać pierwsze przyjaźnie.






Szkoła

Szkoła Podstawowa w Jędrzychowicach

Adres

56a, 67-407 Jędrzychowice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów