Numer projektu: 386
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Zielona Przystań - Edukacja od nasiona

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Warzywa - kolorowe, różnorodne, smaczne i zdrowe. Znamy je wszyscy. Kupujemy je w sklepach, na straganach. Uczymy się o nich w szkole, mamy je na talerzu. Bardzo często znamy tylko jadalne elementy (organy) roślin i nie mamy (my - mieszkańcy miasta) pojęcia, jak wyglądają rosnąc na polu uprawnym. Nasz ekologiczny projekt  Zielona Przystań - Edukacja od nasiona związany jest z odkryciem tajemnicy wzrostu, rozwoju i budowy roślin oraz smacznymi, zdrowymi kulinarnymi przepisami, które umieścimy w wyjątkowej książce kucharskiej autorstwa uczniów SP 129 w Krakowie - to będzie nasz HIT.
Podczas realizacji projektu będziemy prowadzić obserwacje, eksperymenty i doświadczenia, które udokumentujemy za pomocą zdjęć i filmów (świetna pomoc dydaktyczna dla uczniów oraz zdobycie nowych umiejętności). Poznamy także naturalny rytm rozwoju roślin (zegar biologiczny) oraz wykorzystamy kalendarz ogrodniczy, który pomoże nam przy doborze właściwego okresu na wysiew i posadzenie warzyw. Podzielimy się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z uczniami w szkole (prezentacja filmu).
CEL:
 Świadomość zdrowego odżywiania, dbania o swój organizm i odporność. Jest to bardzo ważne w dzisiejszym świecie pandemii. Stąd właśnie zrodził się  nasz pomysł.
Chcemy  zwrócić  uwagę na to co jemy, co kupujemy i czy nasze działania są korzystne dla środowiska?

REALIZACJA PROJEKTU
cz. 1: Utworzenia własnego warzywniaka w szkole (od nasiona do owocu) i zachęcenie młodego pokolenia do stworzenia balkonowych ogródków w swoich mieszkaniach.  Własne warzywa, bez chemii, będą naszą motywacją do wspólnego działania, ale także  zachęcą całą społeczność szkolną do obserwacji przyrodniczych, prowadzonych w ramach zielonych lekcji (kolejna świetna pomoc dydaktyczna dla wielu nauczycieli).  Do współpracy przy realizacji projektu zaprosimy wszystkich uczniów wraz z rodzinami.
Liczymy na to, że nasz warzywniak będzie inspiracją dla innych (ogródki balkonowe,  własne  zioła uprawiane w kuchni).
cz. 2: Impreza ekologiczna
W czerwcu (*jeśli pozwolą nam na to warunki) zorganizujemy w ogrodzie szkolnym imprezę ekologiczną, na którą zaprosimy uczniów i ich rodziców (przewidujemy także możliwość świętowania w wersji online). Będzie to festiwal smaku i zapachu z okazji obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska. W czasie imprezy zaprezentujemy warzywniak, kompostownik oraz zorganizujemy dla uczestników konkursy, które uatrakcyjnią świętowanie:
- konkurs "ZGADUJ-ZGADULA jakie to warzywo" - rozpoznanie warzywa przy  zasłoniętych oczach
- zgadywanki smakowe warzyw "Poznaj Stachu po zapachu" - poznanie warzyw za pomocą zmysłu smaku i dotyku
- konkurs, wykonanie w formie elektronicznej lub plastycznej plakatu reklamującego nasz projekt w szkole i na stronach internetowych (*możliwe w wersji online)
- konkurs "Ekowarzywo" - wykonanie figurki warzywa z odpadów ekologicznych; podczas imprezy ekologicznej figurki ozdobią hol naszej szkoły (*możliwe w wersji online)
-  hitem festiwalu z pewnością okażą się sałatki i warzywne dania wykonane przez laureatów konkursu pt. "Ekodanie na talerzu SP 129"
cz. 3: Autorska książka kucharska
Uczestnicy festiwalu będą mogli zobaczyć książkę kucharską z przepisami i zdjęciami potraw wykonanych przez  laureatów konkursu oraz e-książkę, którą  zaprezentujemy na stronie internetowej szkoły. Książka będzie dodatkowo prezentowana na ekranie  w holu szkoły.
Podczas realizacji projektu zespół "Eko-Kornelowcy" będzie opiekował się warzywniakiem, prowadząc prace związane z pielęgnacją i uprawą warzyw. Do współpracy zaprosimy chętnych uczniów i rodziców.
W przypadku wprowadzenia nauki zdalnej dostosujemy pomysł do warunków domowych i wykorzystamy platformę Google Meet do realizacji projektu w wersji zdalnej.
Plan działania

Plan działania

Już od października rozpoczęliśmy przygotowania projektu: wybór projektu (było wiele pomysłów), opracowanie projektu (podział zadań). Połowa października i listopad, to praca zdalna szkoły, więc nastąpiły zmiany i spotykamy się on-line w każdą środę. Do tej pory, podczas spotkań zdalnych omówiliśmy zadania i przygotowaliśmy filmik promujący projekt.
Grudzień - zaplanowaliśmy podział zadań. Każdy uczestnik zespołu przygotuje informacje o swoim ulubionym warzywie, które na wiosnę podczas realizacji projektu (kwiecień, maj) posieje lub posadzi w przyszkolnym warzywniaku. W przypadku nauki zdalnej siejemy i sadzimy warzywa w naszych domach (w ogrodach i na balkonach) oraz dbamy o ich rozwój. Prowadzimy też dokumentację (zdjęcia, filmiki).
Luty - organizujemy konkurs szkolny "Ekodanie na talerzu SP 129". Uczestnicy konkursu zaprezentują wykonane przez  siebie dania, a następnie prześlą zdjęcia i przepisy do opiekuna projektu. Zespół wybierze najciekawsze przepisy. Do współpracy zaprosimy również nauczycieli i rodziców. Przepisy i zdęcia dań zaprezentujemy w Galerii na stronie internetowej szkoły.
Kwiecień, maj -  założymy na wiosnę warzywniak w naszym szkolnym ogrodzie. Posiejemy nasiona i posadzimy rośliny oraz będziemy je pielęgnować i prowadzić dokumentację ich wzrostu i rozwoju. W przypadku nauki zdalnej zrobimy to w domach.
Maj - rozstrzygnięcie konkursów: Ekowarzywo, "Ekodanie na talerzu SP129" oraz wybór najlepszego plakatu. Wydrukujemy książę kucharską i wykonamy e-książkę.
Czerwiec - festiwal smaku i zapachu. Podczas nauki zdalnej spotkamy się online, ogłosimy laureatów konkursów i pogratulujemy zwycięzcom, zaprezentujemy film z naszych ekologicznych działań, który będzie przedstawiał:
- wyhodowane przez zespół warzywa
- stworzoną przez nas e-książkę.
 
 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Nasz projekt edukacyjny, będzie realizowany na terenie szkoły w ogrodzie szkolnym lub podczas nauki zdalnej w domach. Zespół projektowy "Eko-Kornelowców" tworzą w tym roku szkolnym uczniowie klasy szóstej. Nazwa zespołu związana jest z historią szkoły, a dokładniej z działaniami edukacyjno-ekologicznymi, które realizujemy w szkole. Spotykamy się raz w tygodniu (środy) oraz w razie potrzeby dodatkowo on-line na platformie Google Meet. Od października tylko on-line. Zajęcia prowadzone przez nauczyciela są zajęciami pozalekcyjnymi, kreatywnymi i przyjemnymi. Rozwijają pasje i uzdolnienia ucznia.
Pomysł projektu będzie realizowany w przyszkolnym ogrodzie. Już od października rozpoczęliśmy przygotowania: wybór projektu, wyznaczenie miejsca na warzywniak i kompostownik oraz opracowanie projektu (podział zadań). Połowa października i listopad, to praca zdalna szkoły więc nastąpiły zmiany. Każdy uczestnik nakręca filmik o sobie oraz hodujemy rzeżuchę do promocji projektu. 
Grudzień -  członkowie zespołu przygotują informację o swoim ulubionym warzywie, które na wiosnę (kwiecień, maj) posieją lub posadzą w przyszkolnym warzywniaku  W przypadku nauki zdalnej siejemy i sadzimy warzywa w skrzynkach w naszych domach.
Luty - organizujemy wspomniane konkursy. Konkurs "Ekodanie na talerzu SP129", dla wszystkich uczniów szkoły w dwóch kategoriach wiekowych: klasy Ido III oraz klasy IV - VIII i konkurs plastyczny "Ekowarzywo" dla klas IV - VIII.
W sytuacji nauki zdalnej konkursy przeprowadzimy zdalnie.  Rozstrzygnięcie konkursów  maj/czerwiec oraz wydrukowanie książki kucharskiej i przygotowanie e-książki.
Kwiecień, maj - siejemy nasiona, sadzimy warzywa, pielęgnujemy i dokumentujemy wzrost i rozwój warzyw.
Czerwiec - festiwal smaku i zapachu podczas ekologicznej imprezy w ogrodzie. W czasie nauki zdalnej odbędzie się prezentacja filmu z naszych ekologicznych działań na stronie internetowej szkoły i on-line podczas spotkań zdalnych. Zaprezentujemy też książkę kucharską, a także poinformujemy uczniów o rozstrzygnięciu konkursów i zdobyty nagrodach.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nasz pomysł dostosujemy do sytuacji związanej z pandemią. Jeśli wrócimy do szkoły, to zrealizujemy go według opracowanego planu na terenie szkoły, a w razie nauki zdalnej będziemy spotykać się i tworzyć projekt poprzez platformę edukacyjną Google Meet, a komunikować będziemy się przez wiadomości na portalu LIBRUS SYNERGIA oraz Claasroom. W zależności od zaistniałych okoliczności musimy być elastyczni i dostosujemy projekt do sytuacji.
PLAN PRACY ZDALNEJ:
- zakładamy mini warzywniaki w domu
- tworzymy e-książkę kucharską z przepisami uczniów, zdrowie na talerzu
- przeprowadzamy zdalnie zaplanowane konkursy: dokumentujemy nasze osiągnięcia robiąc zdjęcia i kręcąc filmy (plakaty, ogródki warzywne, figurki warzyw i przepisy dań), a następnie zaprezentujemy je w utworzonej Galerii na stronie internetowej szkoły
http://www.sp129.krakow.pl 
Zamieścimy też zdjęcia oraz linki do filmów na platformie zewnętrznej np. Youtube, We Transfer.

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Zespół projektowy "Eko-Kornelowcy" będzie odpowiedzialny za realizację swojego pomysłu oraz jego promocję. Zaprosimy do współpracy uczniów, nauczycieli, rodziny.  Realizując projekt będziemy rozwijali swoje pasje, nauczymy się przedsiębiorczości, kreatywnego myślenia i pracy zespołowej (umiejętności pracy w grupie). Zaprzyjaźnimy się ze sobą, przełamiemy nieśmiałość i potwierdzimy wiarę we własne możliwości. Nauczymy się odpowiedzialności, a nieoczekiwane sytuacje (pandemia koronawirusa) pomogą nam dostosować się do innej rzeczywistości. 
Ekologiczny pomysł wpoi nam prawidłową postawę i szacunek do przyrody.
Uczestnicy zespołu zorganizują kampanię informacyjno-reklamującą i imprezę ekologiczną czyli festiwal smaku w przyszkolnym ogrodzie. Jeśli będziemy zamknięci w domach, to realizację projektu przeniesiemy do swoich mieszkań podczas spotkań online. Bohaterem uroczystości będą rosnące warzywa w utworzonym przez siebie warzywniaku. Zachęcą uczniów do współpracy przez zorganizowanie konkursów, zabaw, które uświetnią imprezę. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant będzie potrzebny nam na zakup materiałów do utworzenia:
- warzywniaka (deski, ziemia ogrodowa, nasiona i sadzonki, narzędzia ogrodnicze)
- kompostownika (deski, ziemia)
oraz materiałów do opublikowania naszej książki kucharskiej oraz plakatów. 
Marzymy też o wycieczce do Ogrodu Botanicznego :)
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Wiemy, ze nauka przez zabawę, doświadczenia, to najlepszy sposób na zapamiętanie wiadomości i zdobycie nowych umiejętności, a wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce to już wielki kunszt.
Nie trzeba wiele, aby być twórczym i kreatywnym. Wystarczy tylko odkryć w sobie pasje, które pozwolą nam cieszyć się otaczającym nas światem, pomagać innym, nie zrażać się trudnościami, ale wzajemnie się motywować.
Projekt edukacyjny, który chcemy zrealizować pomoże nie tylko odkryć cudowny świat roślin - obserwacje kiełkowania nasion, ich wzrost i rozwój, ale też umożliwi uczniom odkrycie swoich mocnych stron (praca w grupie, tolerancja, wzajemna pomoc i wsparcie, umiejętność prezentowania swojej wiedzy i umiejętności, ale także chęć doceniania pracy innych). Zielone lekcje w ogrodzie gdzie rosną i  rozwijają się warzywa, będą świetną pomocą dydaktyczną dla uczniów i nauczycieli. Na pewno ucieszy nas i zainspiruje wyhodowana własna marchewka, cebula? A może zostaniemy autorami własnych przepisów kulinarnych i zwrócimy w nich uwagę na to, aby były zdrowe i smaczne.
Jeśli zaangażujemy i zainspirujemy innych uczestników i projekt przysłuży się do wzmocnienia  szkolnej społeczności, to będziemy szczęśliwi :)
Zapraszamy do naszego warzywnego ogrodu!
Chętnie udostępnimy przepisy zdrowych i smacznych dań z książki kucharskiej.


Filmy

Filmy

Przesyłam link do filmu z prezentacją naszego projektu:
 Zielona Przystań - Edukacja od nasiona
https://youtu.be/otlOf_KP-MM
Opis realizacji

Opis realizacji

Mimo trudnych czasów, udało nam się przeprowadzić zdalnie podczas lockdownu nasz ekologiczny projekt "Zielona Przystań Edukacja od nasiona". Szczerze mówiąc, nie było to łatwe, ponieważ będąc cały czas w swoich domach (od listopada do kwietnia) wykonanie i zrealizowanie zaplanowanych działań było WIELKIM WYZWANIEM!
Daliśmy jednak radę, z czego jesteśmy bardzo dumni:-)
Nasz pomysł dostosowaliśmy do sytuacji związanej z pandemią, zmieniliśmy terminy działań i osiągnęliśmy swój cel. Do realizacji projektu zaangażowaliśmy wszystkich uczniów z naszej szkoły wraz ze swoimi rodzinami.
W trakcie trwania pandemii świadomość zdrowego odżywiania, dbania o swój organizm i jego odporność, to jest kluczowa sprawa.
Dlatego młodzi ekolodzy, zwracają szczególną uwagę na zdrowe odżywianie i dbanie o odporność organizmu. Przyświecała nam myśl Hipokratesa, ojca medycyny " Niech pożywienie będzie Wam lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem".
Projektanci edukacji
wzywają też, aby zastanowić się, czy kupując poszczególne produkty spożywcze dbamy o nasze środowisko i czy jesteśmy świadomymi konsumentami? W ramach projektu uczniowie opracowali i przygotowali swoją autorską książkę kucharską „Ekodanie na talerzu SP 129”. Przedstawili w niej informacje o warzywach i ich właściwościach leczniczych. Pokazali jak wykonać smaczne i zdrowe dania, które są doskonałą inspiracją kulinarną dla wszystkich dbających o swoje zdrowie oraz planetę Ziemię.
Chroniąc się przed niekorzystnymi skutkami pandemii zainteresowaliśmy uczniów ekologicznymi konkursami i działaniami promującymi zdrowy styl życia.
Nic nie poprawia lepiej nastroju, jak własnoręcznie zasiana i wyhodowana roślina. Powstały więc WARZYWNE OGRÓDKI W NASZYCH DOMACH. Podczas upraw uczniowie odkrywali tajemnice wzrostu i rozwoju roślin oraz dokumentowali swoje obserwacje za pomocą zdjęć, filmików. Dzięki temu działaniu rozbudziliśmy wśród  uczniów, a także rodziców nową pasję związaną z doświadczeniami przyrodniczymi i fotografią. Uczniowie przysłali ponad 200 zdjęć upraw roślinnych.
Udało nam się też przeprowadzić zaplanowane dwa ekologiczne konkursy, które były świetną zabawą i inspiracją do kreatywności.
Eko-warzywo, drugie życie odpadów.
Konkurs ten polegał na wykonaniu FIGURKI dowolnego warzywa z odpadów ekologicznych takich jak: karton, plastikowe pudełka, butelki PET, zakrętki itp. Konkurs skierowany był do uczniów klas I – VIII.
Uczestnicy konkursu wykazali się wielką wyobraźnia i pomysłowością, ale przede wszystkim pokazali jak można wykorzystać odpady dając im drugie życie. Wykonane warzywa trudno odróżnić od rzeczywistych. Zdjęcia prac uczniów znajdują się w Galerii na stronie internetowej szkoły http://www.sp129.krakow.pl i na naszym szkolnym fb
https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-Podstawowa-nr-129-im-Kornela-Makuszy%C5%84skiego-w-Krakowie-104577518360225/?ref=page_internal, a także na stronie internetowej Dzielnicy XVII naszego miasta: http://www.dzielnica17.krakow.pl/
Informacje zostały zamieszczone też w gazecie naszego miasta "Głos Nowohucki".
Artykuł znajduje się poniżej w załączniku.
Zdjęcia prac uczniów znajdują się poniżej w Galerii
Drugi konkurs "Ekodanie na talerzu SP 129"
Ten z kolei konkurs polegał na przygotowaniu i udokumentowaniu (zdjęcie) własnego (rodzinnego) przepisu kulinarnego na danie zawierające WARZYWA (zupa, surówka, sałatka, zapiekanka itd.). Przepisy dań oraz ich zdjęcia umieściliśmy w wyjątkowej książce kucharskiej autorstwa uczniów naszej szkoły pt. „Eko-danie na talerzu SP129 w Krakowie”. Książkę możemy oglądać na:
- youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BQ241SZMMII na szkolnym fb: https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-Podstawowa-nr-129-im-Kornela-Makuszy%C5%84skiego-w-Krakowie-104577518360225/?ref=page_internal, na stronie internetowej naszej szkoły (zakładka aktualności, Ekologia) www.sp129.krakow.pl
oraz na stronie internetowej  miasta, Dzielnica XVII w Krakowie http://www.dzielnica17.krakow.pl/
W ramach tego konkursu zachęciliśmy rodziny do wspólnego gotowania. Sądzimy, że nasza inicjatywa przysłużyła się do jeszcze większej integracji rodzinnej zwłaszcza w tak trudnych czasach i zaowocuje lepszymi relacjami rodzinnymi.
W marcu oczekiwaliśmy nadejścia wiosny. Wiosnę przywołaliśmy w swoich domach zakładając warzywne ogródki. Eko-Kornelowcy promowali wśród uczniów, rodziców  pasję bycia ogrodnikiem. Uczniowie zasiali więc w domach nasiona ulubionych warzyw, obserwowali ich wzrost i rozwój.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=1tV5BAc5A20
W 2. połowie maja po „zimnej Zośce”, (jeśli wrócimy do szkoły) posadzimy wyhodowane warzywne sadzonki w naszym szkolnym ogrodzie. Będziemy je obserwować, pielęgnować i oczekiwać na własne plony.
Jeżeli będzie inaczej, to nasze balkony, parapety okienne, ogródki domowe zazielenią się i staną smaczną przystanią do rozwoju posianych roślin, a satysfakcja z upraw będzie bezcenna.
Mimo, że konkurs kończy się w połowie kwietnia, my będziemy dalej realizować nasze działania. 
W czerwcu chcemy zorganizować warzywny festiwal smaku i zapachu z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska. Planujemy więc zorganizować piknik rodzinny w naszym szkolnym ogrodzie, konkursy i ekologiczne zabawy. Hitem będzie prezentacja naszego warzywniaka lub  filmu z naszych domowych upraw.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Zdalne spotkania nie zastąpią bezpośredniego kontaktu, rozmów i wspólnej zabawy.
Na szczęście pogoda ducha i humor mimo wszystko dopisywał nam podczas każdego spotkania on-line.
Najważniejsze, że byliśmy RAZEM i krok po kroku angażowaliśmy całą społeczność szkolną do naszego projektu. Z wielką radością informujemy, że warzywne ogrody zostały założone w naszych domach. Zaangażowało się wiele osób. Powstało ponad 100 domowych ogródków. Uczniowie przysłali ponad 200 zdjęć ze swoimi uprawami.
Zapraszamy do obejrzenia ogródków na youtube i fb naszej szkoły.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie podczas realizacji projektu nauczyli się przede wszystkim odpowiedzialności, współpracy, kreatywności i pokonywania problemów wynikających z pracy zdalnej. Warto podkreślić wielkie zaangażowanie całych rodzin. Rodzice wraz ze swoimi dziećmi stali się też aktywnymi fotografami, wspólnie z pociechami gotowali, podawali przepisy rodzinnych dań, zakładali uprawy roślin. Te wspaniałe relacje uwidocznione są na zdjęciach zarówno e-książki jak i warzywnych domowych ogródków. TO BEZCENNE DOŚWIADCZENIE!
Eko-Kornelowcy spotykali się systematycznie online na kółku ekologicznym (środa po lekcjach), podczas którego razem z opiekunem przygotowywali plan działania. Zespół stał się jednocześnie jury konkursowym, prowadził zdalną kampanię reklamową swojego projektu poprzez promowanie go wśród swoich rówieśników w klasach podczas zajęć on-line. O projekcie, wydarzeniach, konkursach informowaliśmy uczniów i rodziców przez ogłoszenia i wiadomości wysyłane za pomocą dziennika elektronicznego, strony internetowej szkoły i szkolnego fb. Eko-Kornelowcy przygotowali trzy filmy związane z projektem. Ponadto wspólnie współtworzyliśmy e-książkę z kulinarnymi przepisami. Drużyna projektowa przygotowała materiały do książki o warzywach oraz promocję swoich działań na portalach internetowych. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Główną korzyścią było udowodnienie społeczności szkolnej, że podczas pandemii można zrobić wiele dobrego, zaangażować nie tylko koleżanki i kolegów, ale scalić jeszcze bardziej rodziny. Udowodniliśmy też, że jak się chce coś zrobić, to trzeba to po prostu zrobić, mimo przeciwności losu.
Pokazaliśmy, jak ważne jest dbanie o swoje zdrowie, prawidłowe odżywianie i troska o środowisko. Nawiązaliśmy współpracę z Radą Dzielnicy naszego miasta. Na stronie Dzielnicy XVII Krakowa, a także w gazecie "Głos Nowohucki" zostały zamieszczone informacje, zdjęcia, linki do stron informujących o realizacji projektu. 
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy dumni, że udało nam zrealizować projekt mimo trudnych czasów. Pokazaliśmy społeczności szkolnej (i nie tylko), że warzywa są zdrowe, pyszne i należy je jeść. Czujemy również ogromną satysfakcje i rozpiera nas duma ze nasza  KSIĄŻKA KUCHARSKA spodobała się  wielu osobom. To było wielkie wyzwanie, w które zaangażowało się wiele osób. Bez wspaniałych relacji  (rodzice-dzieci, dzieci-dziadkowie, uczniowie-nauczyciel) na pewno nie byłoby to możliwe. Dumni jesteśmy również, że tak wiele młodych osób założyło swoje warzywne domowe ogródki. Otrzymaliśmy wiele zdjęć pokazujących kiełkowanie, wzrost i rozwój roślin. Książka i film z ogródkami ma wiele wyświetleń na stronach internetowych. TO MIŁE!
Dokumentacja zdjęciowa przerosła nasze oczekiwania. Otrzymaliśmy ponad 200 zdjęć.
Powstało 109 ogródków domowych. Cieszymy się z każdej uprawy warzyw w domach i przydomowych ogródkach. Nasz ekologiczny projekt "Zielona Przystań - Edukacja od nasiona" ZOSTAŁ ZREALIZOWANY !!! 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Nasz projekt jest długoterminowy (luty - wrzesień) i bardzo obszerny. Następnym razem trochę ograniczymy go czasowo tak, aby zrealizować jak najwięcej do terminu zakończenia konkursu. 
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

W czasie zawieszenia zajęć w szkole, kiedy nie mogliśmy razem stacjonarnie się spotykać musieliśmy przeorganizować nasze działania.  Zmiana ferii zimowych, dalsze zdalne nauczanie uniemożliwiło nam założenie w szkolnym ogrodzie warzywniaka. Jak się jednak okazało nie ma rzeczy niemożliwych i ogródki domowe powstały w naszych domach. Zaplanowaliśmy zrobienie warzywniaka w szkolnym ogrodzie i liczymy , że do czerwca uda nam się to zrealizować. Mamy też nadzieję, że ekologiczna impreza zaplanowana na czerwiec zostanie również zrealizowana. Jeżeli nie będzie takiej możliwości, to mamy opcje on-line. Przygotujemy domowe pikniki, które zorganizujemy  z uczniami i ich wychowawcami podczas zdalnych lekcji, a warzywniak i tak powstanie w szkolnym ogrodzie:-)   
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Część grantu przeznaczymy zgodnie z założeniem na zakupienie ziemi, desek, potrzebnych narzędzi na wykonanie warzywniaka w szkolnym ogrodzie. Jeśli będzie potrzeba, to dokupimy sadzonki pomidorów i innych warzyw.
Tak jak planowaliśmy wybierzemy się na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego oraz zakupimy nagrody dla laureatów konkursów. Pozostałą część pieniędzy przeznaczymy na piknik ekologiczny, a dokładnie na warzywny poczęstunek. W tym przedsięwzięciu pomogą nam także nasi sponsorzy.
Efekty: filmy

Efekty: filmy

Film prezentujący autorską książkę kucharską z warzywnymi daniami uczniów "Eko-danie na talerzu SP 129 w Krakowie". Książka ma aktualnie 166 wyświetleń.
https://www.youtube.com/watch?v=BQ241SZMMII
Film, który prezentuje warzywne ogródki domowe uczniów z SP 129 w Krakowie. Ogródki obejrzało już 279 osób.
https://www.youtube.com/watch?v=1tV5BAc5A20


 

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 129 im. Kornela Makuszyńskiego

Adres

Os. Na Wzgórzach 13 A, 31-722 Kraków

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów