Numer projektu: 130
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Czas na herbatkę!

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem mojej grupy projektowej jest zapoznanie uczniów klasy II z cudownymi właściwościami herbaty. Uczniowie w dzisiejszych czasach pija niestety głównie słodkie napoje gazowane lub smakowe wody, co jest oczywiście bardzo niezdrowe. Rzadko kiedy sięgają po herbatę, która zawiera moc cudownych właściwości. mój pomysł ma pokazać im zalety, ale też wiele rodzajów herbaty i wyrobić nawyk picia herbaty każdego dnia.
Plan działania

Plan działania

Moja grupa projektowa podjęłaby to działanie według określonego planu:
1. Zapoznanie miejscami, gdzie uprawiana jest herbata: kontynent, klimat, odpowiednie warunki.
2. Prezentacja procesu powstawania herbaty: od posadzenia do trafienia do naszych domów.
3. Rodzaje herbat: prezentacja i degustacja dostępnych rodzajów herbat na naszym rynku: czarna, owocowe, zielona, czerwona, biała, ziołowa.
4. Tee time: wprowadzenie słownictwa po angielsku związanego z herbatą: elementy zastawy stołowej, nazwy przyborów kuchennych, nazwy czynności związanych z ceremoniałem zaparzania herbaty.
5. 5 o'clock - zapoznanie z tradycją Anglików dotyczącą picia herbaty.
6. Zaprezentowanie ciekawostek o herbacie: "Czego jeszcze nie wiecie o tym napoju?"
7. Herbaciane skrzyneczki: przyozdobienie drewnianych skrzyneczek na herbatę techniką decoupage.
8. Wystawa na korytarzach szkolnych dotycząca herbaty - prace uczniów.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania chciałabym prowadzić na terenie naszej szkoły, szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Strącznie w okresie wiosennym, na przełomie marca i kwietnia.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nie planuję zmieniać projektu w przypadku kontynuowania nauki zdalnej, gdyż jego realizacja ma sens kiedy uczniowie bezpośrednio pracują w szkole i grupie.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni przede wszystkim za stworzenie wystawy o herbacie po wcześniejszych zajęciach prezentujących jej historię i właściwości,a także wykonanie techniką decoupage skrzynek na herbatę. Uczniowie zdobędą nowe informacje, poznają warunki panujące na innych kontynentach. Oswoją się również ze słownictwem w języku angielskim i zwyczajami panującymi w Wielkiej Brytanii. Podczas pracy nad pomysłem zdobędą umiejętność tworzenia wystawy.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pieniądze z grantu przeznaczymy na zakup różnego rodzaju herbat dostępnych na naszym rynku, skrzynek drewnianych, materiałów potrzebnych do wykonania dekoracji techniką decoupage.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważam, że nasz pomysł jest bardzo oryginalny i wielozadaniowy. Jest to projekt łączący ze sobą wiele edukacji: polonistyczną, przyrodniczą, społeczną i techniczną. Dodatkowym atutem jest również pojawienie się elementów nauki języka angielskiego. W czasie realizacji tego projektu uczniowie zdobędą wiedzę o czymś nowym , będą współpracowali w grupie. Zajęcia degustacyjne i praktyczne pozwolą im na wyniesienie z tego projektu samych pozytywów. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Uczniowie zdobyli wiele nowych wiadomości. Poznali historię pochodzenia herbaty oraz zapoznali się z miejscami, w których jest uprawiana. Zapoznali się z rodzajami herbat oraz poznali ich smaki. Nauczyli się słownictwa w języku angielskim związanego z herbatą oraz zastawą stołową. Poznali zwyczaje Anglików z popularnym czasem "tea time".  Dowiedzieli się różnych ciekawostek na temat herbaty. Wykonali skrzynki na herbaty metodą decoupage. Wykonali plakaty podsumowujące. 
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Niestety w czasie realizacji przeszliśmy na nauczanie zdalne. Największym problemem było zrealizowanie zaplanowanych działań online. O wiele ciężej było prowadzić zajęcia techniczno - plastyczne przez kamerę internetową. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę zarówno z edukacji przyrodniczej, jak i z języka angielskiego. Dowiedzieli się w jaki sposób herbata trafia do naszych domów. Poznali nową technikę ozdabiania - decoupage. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Niestety nie było nam dane zaprezentować plakatów społeczności lokalnej tak jak było to zaplanowane wcześniej.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy szczególnie dumni z faktu, że kogokolwiek zainteresował nasz projekt, że zostaliśmy docenieni i wybrani spośród tylu szkół. Wydaje mi się, że indywidualnie uczniowie najbardziej dumni są ze swoich skrzynek i plakatów wykonanych w domu oraz z poszerzenia słownictwa angielskiego.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Zamiast plakatów tworzonych w grupach zrobiliśmy mini plakaty w domu - efekt nauki zdalnej.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Nie przeprowadziłam warsztatów technicznych stacjonarnie, na forum klasy tylko on-line. W pierwotnym założeniu miały powstać duże plakaty o herbacie tworzone w grupach. Niestety obecna sytuacja zmusiła nas do wykonania mini plakatów indywidualnie.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Na zakup skrzynek oraz materiałów potrzebnych do wykonania prac techniką decoupage, na różne rodzaje herbat, na materiały plastyczne.

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Strącznie

Adres

Strączno 53, 78-642 Strączno

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów