Numer projektu: 205
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Kodowanie w Zespole Szkół Specjalnych w Knurowie

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

W naszych działaniach inspirujemy się programem "Kodowanie na dywanie" pani Anny Świć. Projekt będzie przeprowadzony z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim i autyzmem. Naszych uczniów cechują deficyty poznawcze, emocjonalne, społeczne i komunikacyjne. Celem zajęć jest kształtowanie uniwersalnych kompetencji począwszy od językowych przez matematyczne dochodząc do artystycznych. Po zakończonym cyklu zajęć nasi uczniowie będą potrafili zadaniowo podchodzić do stawianych problemów, będą potrafili pracować w zespole, poprawi się ich spostrzegawczość, umiejętność logicznego myślenia co wpłynie na ich wszechstronny rozwój. Chcemy aby te zajęcia stały się bazą do wprowadzenie uczniów w świat programowania na miarę ich możliwości. 
Plan działania

Plan działania

Zajęcia będą obywały się systematycznie, zgodnie z założeniami poniższego harmonogramu. Do każdych zajęć przygotowany jest scenariusz, zgodny z tematyką miesiąca. Wspólnym mianownikiem zajęć jest kodowanie. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będzie realizowany w Zespole Szkół Specjalnych w Knurowie w klasach II - III a oraz III a (dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z autyzmem). Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w blokach 3 - 4 godzinnych. 
Harmonogram roku 2020/2021:
Sprzątamy Powiat Gliwicki - wrzesień
Jesienne potyczki - październik
Idzie zima - listopad
Mikołajki - grudzień
Bal karnawałowy - styczeń
Walentynki - luty
Powitanie wiosny - marzec
Poszukiwanie zajączka - kwiecień
Święta majowe - maj
Lato tuż, tuż - czerwiec
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Jeśli nastąpi konieczność pracy zdalnej, nasze zajęcia będą kontynuowane online. Obecnie szkoły specjalne mogą pracować stacjonarnie.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą korzystać z aplikacji komputerowych, maty do kodowania, drewnianych klocków, robotów edukacyjnych, kart pracy, labiryntów, krążków. Nabędą umiejętności odszyfrowania haseł, kodów, pracy w grupie, trzymania się wyznaczonych reguł.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Wygraną przeznaczymy na zakup robota edukacyjnego - Genibota. Zabawa z nim pomoże w utrwaleniu nabytych kompetencji oraz w realizacji dalszych planów związanych z nauką programowania w szkole specjalnej. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Według nas o oryginalności i wyjątkowości naszego pomysłu świadczy fakt możliwości przełożenia projektu na płaszczyznę szkoły specjalnej. Uczniowie zaangażowani w projekt będą mieli możliwość wszechstronnego rozwoju w zakresie sfery poznawczej i myślenia logicznego. Nabyte wiadomości i umiejętności pozwolą na lepsze przygotowanie ucznia do funkcjonowania w dorosłym życiu : kompetencje społeczno - emocjonalne, sprawne poruszanie się po otwartym rynku pracy, bezpieczne poruszanie się w sieci, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów oraz umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej.
Filmy

Filmy

https://www.youtube.com/watch?v=FyVSSC5eCh4&feature=youtu.be

Szkoła

Zespół Szkół Specjalnych w Knurowie

Adres

25, 44-194 Knurów

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów