Numer projektu: 132
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Małe rączki

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Małe rączki to zajęcia, które łączą ze sobą elementy integracji sensorycznej i terapii ręki, Dowolna, nieograniczana zabawa dziecka stanowi fundament dla rozwoju jego kreatywności, fantazji, wielorakich umiejętności społeczno – komunikacyjnych oraz wielu innych aspektów pozytywnie wpływających na ogólny rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Bardzo istotny jest wpływ motoryki małej także na mowę dziecka.
Plan działania

Plan działania

Dzieci będą używały stworzonych farb i mas plastycznych na bazie produktów spożywczych.  Dzieci przeniosą się w świat barw, zapachów i smaków. Będą mogły doświadczyć dotykiem, poczuć pod własnymi dłońmi, stopami i przede wszystkim swobodnie się pobrudzić. Dzieci będą miały okazję obserwować, np. jak materiał, który jest suchy i sypki zmienia się w mokry i kleisty,a następnie miękki i stały. W trakcie zajęć będziemy bawić się z masami bezkształtnymi oraz tworzywami łatwo przekształcalnymi i sypkimi. Wszystkie dzieci będą mogły twórczo spędzić czas  lepiąc, sypiąc, gniotąc, malując. Praca z masami bezkształtnymi to jedna z metod w terapii dzieci z zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Podczas zajęć dzieci będą miały możliwość manipulowania całymi dłońmi, nadgarstkiem, kciukami, palcem przez punktowanie, odciskanie, formowanie kształtów. Aktywności te pozwolą na polisensoryczne  (wielozmysłowe) poznanie i przetwarzanie świata.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania będą prowadzone w klasach pierwszych, podczas zajęć świetlicowych. Zajęcia będą się odbywały raz w miesiącu - każde zajęcia to inna propozycja mas plastycznych.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Podczas nauki zdalnej będę nagrywać filmiki jak wykonać własną masę plastyczną, lub pomoc do terapii ręki w domu i wysylala dzieciom i im rodzicom.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

·  Rozwijanie samodzielności oraz aktywności 

·  Uwolnienie naturalnej ekspresji twórczej

·  Wzmocnienie wiary we własne możliwości

·  Poprawa w zakresie motoryki małej i dużej

·  Poprawa w zakresie funkcjonowania zmysłu dotyku, węchu , wzroku, smaku

·  Wyciszenia i relaksacja

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczony będzie na materiały plastyczne związane z zajęciami.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

· Wzrost świadomości dotyczącej znaczenia motoryki dużej i małej w życiu człowieka to główny cel mojego projektu. Często zapominamy jak ważnym narządem jest ręka i jaki ma wpływ na fukcjonowanie młodego człowieka. Jako logopeda jest dla mnie istotne powiązanie ręka-mowa o, którym często zapominamy.

Szkoła

Powstańców 1863 Roku

Adres

Stołeczna, 05-083 Zaborów

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów