Numer projektu: 148
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Świeże powietrze? Uczę się i umysł wietrzę.

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

W związku z pandemią dzieci spędzają dużo mniej czasu na świeżym powietrzu. Nie wpływa to korzystnie na Ich odporność oraz ogólne samopoczucie. Chcemy umożliwić wyniesienie lekcji na świeże powietrze. Nasza szkoła znajduje się we wsi Owidz położonej 4km od Starogardu Gdańskiego. Szkoła jest otoczona piękną zielenią a odległość od miasta wpływa na wysoką jakość powietrza. Dbałość o zdrowie uczniów i otoczenie sprawiają, że idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie sali lekcyjnej poza murami szkolnymi. Chcemy zaaranżować przestrzeń przy szkole, która pozwoli na zdobywanie wiadomości w zielonej scenerii. Zdajemy sobie sprawę, że by nowo utworzona sala była w pełni funkcjonalna, potrzebne są większe nakłady finansowe. Uzyskany grant pozwoli jednak zapoczątkować akcję.

Plan działania

Plan działania

·        ogłoszenie konkursu szkolnego na projekt zagospodarowania sali pod chmurką

·        rozstrzygnięcie konkursu

·        sporządzenie kosztorysu 

·        zakup sprzętów

·        stworzenie regulaminu korzystania z sali

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

·        Teren przyszkolny

·        Luty-kwiecień 2021r.

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nauka zdalna nie będzie przeszkodą w realizacji części konkursowej projektu oraz w poszukiwaniu wyposażenia do sali pod chmurką. Jedyną przeszkodą będzie termin uruchomienia jej działalności w przypadku wydłużonego okresu zawieszenia zajęć w szkołach.

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Pierwsza część projektu ma formułę konkursową skierowaną do całej społeczności szkolnej. Uczniowie będą mieli okazję wykazać się kreatywnością i odpowiedzialnością za wspólną przestrzeń.
Uczniowie bezpośrednio odpowiedzialni za projekt będą mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności zarządzania projektem i czasem.

KORZYŚCI DLA UCZNIA
·        zwiększenie jakości procesu edukacyjnego poprzez zapewnienie większej ilości czasu na świeżym powietrzu

·        poprawa ogólnego samopoczucia uczniów

·        poprawa koncentracji

·        poprawa zdrowia

 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

·        zakup tablicy kredowej zewnętrznej

·        zakup ławek

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

·        Jak pokazują badania naukowe, umysł dotleniony lepiej pracuje. Nasz projekt stworzy więc miejsce, gdzie uczniowie w pięknych okolicznościach przyrody, będą mogli zdobywać nowe wiadomości.
·        Poczucie odpowiedzialności za przestrzeń wokół szkoły

·        Na etapie konkursowym rozwijanie zainteresowań i talentów uczniowskich

·        Przy odpowiedniej dbałości o sprzęt, sala posłuży wielu pokoleniom

Opis realizacji

Opis realizacji

Zgodnie z planem działania najpierw został ogłoszony konkurs szkolny na projekt zagospodarowania sali pod chmurką. W tym celu stworzyliśmy regulamin konkursu, który został opublikowany na stronie facebookowej szkoły oraz rozesłany indywidualnie do uczniów na platformie Librus.
Następnie komisja konkursowa wyłoniła zwycięzcę konkursu. Na podstawie sporządzonego planu zagospodarowania ustalono kosztorys. Zgodnie z przyjętym założeniem kwota przewyższyła wygraną w konkursie. Przystąpiliśmy więc do napisania i rozesłania pism do lokalnych firm z prośbą o sponsoring. W między czasie zajęliśmy się wyszukiwaniem ofert  na zakup interesujących nas przedmiotów.

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

W trakcie realizacji projektu napotkaliśmy następujące problemy:
  • termin na wykonanie prac konkursowych w pierwotnej wersji regulaminu musiał zostać przesunięty, ponieważ stopień zniechęcenia uczniów do nauki zdalnej sprawił, że nie nadesłano żadnej pracy
  • brak odzewu od lokalnych firm
  • termin wypłaty nagrody sprawił, że zdążyliśmy dokonać zamówienia minimalnej ilości sprzętu, ale nie dotarł on jeszcze fizycznie do szkoły
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie bezpośrednio odpowiedzialni za projekt mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności zarządzania projektem i czasem, w tym pisania regulaminu konkursu, pism do firm, sporządzania kosztorysu, dokonywania zamówień. Dodatkowo aktywizowali swoich kolegów i koleżanki do wzięcia udziału w części konkursowej.

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Główna korzyść jest jeszcze przed nami, ponieważ oczekujemy na dostawę zamówionego sprzętu. Młodzież i rodzice są jednak bardzo zadowoleni, że docelowo będą mieli miejsce, gdzie zdobywanie wiadomości i umiejętności będą mogli połączyć z dbałością o własne zdrowie. Dodatkowo długa rozłąka sprawiła, że konieczna będzie ponowna integracja zespołów klasowych. A nasza sala pod chmurką stanie się doskonałym miejscem do jej bezpiecznego przeprowadzenia.

Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Mimo pewnych trudności realizowaliśmy poszczególne etapy konkursu. Ale z niecierpliwością oczekujemy na efekt końcowi i dopiero wtedy pozwolimy sobie być szczególnie dumni.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Realizacja prac w formie zdalnej przysporzyła pewnych problemów w trakcie realizacji części konkursowej, co było związane z długotrwałą rozłąką młodzieży i dużą ilością czasu spędzanego przed ekranem komputera.

Natomiast nie stanowiła problemów dla pozostałych prac zespołu, czyli tworzeniem regulaminu konkursu, wyszukiwaniem ofert, sporządzaniem kosztorysów.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

W zgłoszonym projekcie zakładaliśmy, że na skutek dodatkowego dofinansowania uda nam się zrealizować projekt w 100%. Jednak tak się nie stało. Zamówienie pierwszej części zostało złożone i jest w trakcie realizacji. Obecnie jesteśmy w trakcie tworzenia regulaminu korzystania z zielonej sali oraz dalszego poszukiwania sponsorów do realizacji następnych etapów.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

zakup tablicy zewnętrznej i zestawu mebli drewnianych ogrodowych

Efekty: filmy

Efekty: filmy

Na efekty wizualne niestety jeszcze będzie trzeba poczekać aż dojdzie nasze zamówienie. Natomiast innego rodzaju efekty pracy, to rozwinięcie kompetencji personalnych i społecznych uczniów z grupy projektowej.

Szkoła

Technikum im.gen. Józefa Hallera w Owidzu

Adres

Szkolna 6, 83-211 Owidz

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów