Numer projektu: 201
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Budowlanka BUDUJE tak jak umie;)

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Jesteśmy uczniami klasy trzeciej technikum budowlanego. Nasza wychowawczyni opowiedziała nam o Amelce, 7 -miesięcznej dziewczynce z naszych okolic, która cierpi  na amioplazję- wrodzoną sztywność stawów. Jej nóżki i rączki są bezwładnie, prawie nimi nie rusza. Jest jednak szansa, aby Amelka w przyszłości była sprawna tak jak my. To operacja w USA , wyceniona na ponad 3mln zł...
Cel działań  jest jeden-  POMÓC Amelce. W  tej WALCE sama wiele nie zdziała, ale będziemy jej ARMIĄ  i razem  ZBUDUJEMY wiele!
( w końcu jesteśmy BUDOWLANKĄ, a nazwa zobowiązuje;) )

https://www.facebook.com/Amelka-z-amioplazj%C4%85-101443808249786 
Plan działania

Plan działania

Plan działania- dotrzeć do jak największej liczby osób, aby zasięg akcji był większy i dzięki temu uzbierać jak najwięcej funduszy na operację. Na początek zrobiliśmy w klasie „ściepkę”, każdy „wyskoczył” z swoich oszczędności, wpłaciliśmy pieniążki na konto Amelki  i nagraliśmy film promujący nasze działania. W filmie  „pompowaliśmy” dla Amelki i nominowaliśmy do pomocy  inne klasy z naszej szkoły i firmy z naszego  powiatu, które miały „ pompować”  i potem wpłacić symboliczną kwotę… tak miało być, ale dwa dni po nagraniu wprowadzono „czerwoną strefę” w całej Polsce i zaczęło się zdalne nauczanie…

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

 GDZIE: Projekt miał być realizowany  w szkole (klasy miały "pompować" , nagrać film, wpłacić kasę, nominować kolejne klasy i instytucje). Teraz realizujemy go w domach online.
TERMIN:  tak długo, aż uzbiera się potrzebna kwota. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Koronawirus pokrzyżował nam troszkę plany, ale nie powstrzymał naszej kreatywności. Nauczanie zdalne ograniczyło nam możliwość nominowania kolejnych klas, dlatego postanowiliśmy działać online: na stronie Facebook https://www.facebook.com/groups/licytacjedlaamelki   zaczęliśmy wystawiać różne przedmioty, które są licytowane i przekazywane osobie, która najwięcej wpłaci na konto Amelki. Wystawiamy  na licytacje książki, ubrania,  puzzle, zabawki, naklejki z biedronki,  rękodzieło, a pieniążki lądują na koncie Amelki;) 
( w załączniku  zdjęcia niektórych wystawianych przez nas przedmiotów na licytacji facebook'owej -Droga po SPRAWNOŚĆ-licytacje dla Amelki Gidelskiej)
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

- budowanie aktywnego wolontariatu,
- wzbudzanie empatii, świadomości możliwości niesienia pomocy innym,
- wzmocnienie relacji między uczniami  a gronem pedagogicznym,
rozwijanie Kompetencji Ucznia XXI wieku: współpraca, kreatywność, myślenie krytyczne, przebojowość, odkrywczość, zarządzanie ludźmi  i akcjami.
·    
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

- część kwoty przeznaczymy na dalszą pomoc- zaczęliśmy BUDOWAĆ- musimy 
  zwieńczyć dzieło :)
- przydałby  nam się także sprzęt (laptop lub tablet), dzięki któremu łatwiej będzie nam zarządzać akcjami wolontariatu w szkole, np. wstawiać posty na stronę fb  szkoły, wystawiać przedmioty, pisać artykuły, montować filmy, przelewać pieniążki itp. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Gdy wróci nauczanie stacjonarne ZAANGAŻUJEMY pozostałe klasy technikum i branżówki aby "pompowały" i wystawiały na aukcję dla Amelki usługi wykonywane na praktycznej nauce zawodu w szkole, np.:
- "fryzjerzy"- licytacja wykonania fryzury/strzyżenia/makijażu na wybraną okazję,
- "drzewiarze" - licytacja wykonanej ozdoby z drewna, mebli, karmnika dla ptaków, budy,
- "reklama"- licytacja zaprojektowania wizytówki/plakatu,
- "ekonomia"- licytacja wyliczenia PIT-u,
-"żywienie"-  licytacja upieczenia ciasta, dania na wybraną okazję,
- uczniowie z naszej klasy - licytacja korepetycji z matematyki. itp.

Pomoże nam to ZEBRAĆ jeszcze więcej dla Amelki, wzmocnić relację między społecznością naszej szkoły, promować naszą szkołę w środowisku lokalnym;)
Filmy

Filmy

film z "pompowania" https://youtu.be/8IdLRfKYLvU
Opis realizacji

Opis realizacji

Nadal wystawiamy  wyszukujemy przedmioty  i wstawiamy je na licytacje dla Amelki :)  np. meble, własnoręcznie wykonane ozdoby,  dania itp.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Niestety zdalne nauczanie nie pozwoliło nam na realizację projektu w szkole... a więc  klasy technikum o różnych kierunkach nie nagrały filmu zachęcającego do "pompowania" dla Amelki i nie wystawiały na licytacje wykonanych na zajęciach praktycznych w szkole  usług, np. wykonanie fryzury, upieczenie ciasta,

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Zrozumieliśmy jak wiele już mamy.. i jak niewiele potrzeba nam do szczęścia- zdrowia i miłości . To takie proste. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Wzbudziliśmy empatie i wrażliwość na los drugiego człowieka
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Z wzajemnej współpracy,  zaangażowania, umiejętności dogadywania się na odległość  i  że nasza BUDOWLANKA dołożyła CEGIEŁKĘ do operacji Amelki w Stanach, dzięki czemu nóżki dziewczynki są już w dużo lepszej kondycji:)
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Wszystko miało wyjść inaczej... ale koronawirus namieszał nam w planach:)
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Nie wypaliła praca w szkole w czasie zajęć praktycznych, skupiliśmy się więc tylko na pracy on line
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pieniążki zostaną przelane na konto Amelki i część z nich na dofinansowanie zakupu szkolnego  sprzętu  do opracowania akcji  wolontariatu, np. tablet

Szkoła

Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrzeszowie

Adres

Gen. Sikorskiego 9, 63-500 Ostrzeszów

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów