Numer projektu: 304
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

PogroMC^2

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Chcemy nauczyć dzieci, które zaczynają przygodę z fizyką i nie tylko, że internet nie zawsze pokazuje nam rzeczy prawdziwe, a zawiera za to wiele fałszywych informacji. Obalamy tak zwane tik-tokowe eksperymenty i doświadczenia, a te które są prawdziwe i można je wykonać tłumaczymy. W taki sposób odbiorcy naszego projektu powinni nauczyć się podstawowych praw fizyki oraz powinni zrozumieć, że nie wszystko co w Internecie jest prawdziwe.
Plan działania

Plan działania

Na początku poszukujemy w Internecie ciekawych eksperymentów oraz doświadczeń po czym każdy sprawdzamy. Jeśli jest prawdziwy i da się go wykonać tłumaczymy na jakiej podstawie, a jeśli niestety nie uda nam się go wykonać tłumaczymy dlaczego się nie udało i obalamy mity.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Od 15 stycznia zaczynamy z naszym projektem. Chcielibyśmy spotkać się z naszymi odbiorcami na paru sesjach czy też interaktywnych wykładach na których przedstawimy to co udało nam się zdobyć i wytłumaczyć. Chcemy też aby odbiorcy uczestniczyli w tym razem z nami dlatego będziemy mieli przygotowane zagadki oraz pytania dla nich, a także parę prostych doświadczeń w których dzieci mogą nam pomóc.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku nauki zdalnej mamy w planie przenieść nasze doświadczenia i eksperymenty do sieci, a nasze spotkania z dziećmi na platformy zdalnego nauczania takie jak zoom czy classroom.  Chcemy także publikować zwiastuny oraz czasem całe eksperymenty i zagadki na naszych social mediach.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą zajmować się szukaniem doświadczeń oraz eksperymentów oraz ich tłumaczeniem. Nauczą się w ten sposób szukania ważnych informacji, powtórzą materiał z fizyki oraz może nauczą się nowych rzeczy. Będą także zdobywać doświadczenie poprzez wykonywanie eksperymentów oraz w pracy z młodszymi odbiorcami.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant bardzo chcielibyśmy przeznaczyć na wszystkie rzeczy potrzebne nam do doświadczeń. Kiedy będziemy już mieć grant, będziemy mogli zacząć wykonywać doświadczenia w bezpieczny dla nas sposób oraz będziemy mogli robić ciekawsze doświadczenia z rzeczami, które nie są dostępne na co dzień.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Ponieważ chcemy uczyć młodszych tym samych zdobywając nowe doświadczenie i i też ucząc się nawzajem. Fizyka to dość znaczący przedmiot, jest z nami wszędzie, a my chcemy ją przedstawić i wytłumaczyć w ciekawy i nietuzinkowy sposób. Poza nowymi doświadczeniami z fizyką zdobędziemy także doświadczenie w pracy z młodszymi od siebie. Będziemy musieli zainteresować naszych odbiorców, co nie jest takie proste, ale na pewno nam się uda przy pomocy ciekawych rzeczy, które zakupimy gdy już dostaniemy grant.

Szkoła

Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej

Adres

Strzody 10, 44-100 Gliwice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów