Numer projektu: 295
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

W poszukiwaniu skarbów faraona

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Główny cel: Zapoznanie uczniów z osiągnięciami starożytnego Egiptu.
Efektem projektu ma być zwrócenie uwagi, iż odkrycia, dokonania starożytnych Egipcjan są fundamentami współczesnej cywilizacji. 
Plan działania

Plan działania

1. Poszukiwanie źródeł do historii starożytnego Egiptu.
2. Stworzenie mumii.
3. Liczymy jak Egipcjanie.
4. Potrafię pisać hieroglifami.
5. Jestem budowniczym piramidy.
6. W grobowcu faraona.
7. Dlaczego koty polują na myszy?
8. Jestem archeologiem.
9. W poszukiwaniu zaginionego skarbu.
10. Wycieczka
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt realizowany będzie w klasach 1-3 w czasie zajęć świetlicowych od lutego do kwietnia 2021 r.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Spotkania będą odbywały się za pośrednictwem classroom. Dla uczniów zamieszczane będą na platformie zadania  do odesłania (np. w formie rysunku, filmu, zdjęcia). Konsultacje cotygodniowe online.  Cześć materiałów do odbioru w specjalnym pakiecie ze szkoły.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

1. Odpowiedzialność za powierzone zadanie.
2. Współpraca z pozostałymi członkami projektu.
3. Odkrycie nowych umiejętności. 
4. Rozwijanie zainteresowań.
5. Poszerzenie swojej wiedzy odnośnie dziedzictwa cywilizacyjnego.
6. Umiejętność szukania informacji.
7. Systematyczność w wykonywaniu zadań.
8. Rozwój manualny.
9. Rozwój logicznego myślenia.
10. Zapoznanie uczniów z literaturą starożytną
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Wygrana pozwoli na zakup materiałów potrzebnych w realizacji projektu, wyjazdu do muzeum, ufundowanie nagród dla uczestników.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Niewiele jest osób w kraju, które potrafią odczytywać hieroglify czy pismo klinowe. Osoby te przeważnie  pracują na uniwersytetach lub w instytucjach kulturowych, koncentrując się na pracy naukowej/popularnonaukowej, której efekty wyjątkowo rzadko są adresowane do dzieci. Z racji swojego wykształcenia - jestem asyriologiem, specjalistą w dziedzinie Starożytnego Bliskiego Wschodu oraz mam wieloletnie doświadczanie w pracy z najmłodszymi uczniami szkoły podstawowej  - potrafię zrealizować powyższy projekt.

Szkoła

Szkoła Podstawowa Nr 22 im. A. Tytusa Działyńskiego

Adres

Hangarowa 14, 60-409 Poznań

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów