Numer projektu: 347
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Plan a Trip and Gain Experience

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Głównym celem projektu jest zaplanowanie wycieczki dla szkół partnerskich: z Polski, Włoch, Armenii, Rumunii i Turcji oraz zrealizowanie jej w formie multimedialnej. W pierwszym etapie uczniowie będą w kontakcie z różnymi organizacjami, dostawcami, poznają pracę biurową. Będą układali wycieczkę po swoim regionie, ale również będą współpracować w grupach międzynarodowych, aby zaplanować wycieczkę marzeń do wybranego regionu świata. W drugim etapie staną się pilotami i przewodnikami oraz przedstawią swoim kolegom projektowym region, z którego pochodzą. Uczniowie każdej szkoły zaprezentują wybrany region, przygotowując dla siebie film lub prezentację multimedialną. W ten sposób przekażą kolegom wiedzę o atrakcjach kulturowych i przyrodniczych. W projekcie będą uczestniczyć jeszcze grupy: logistyczna, która przygotuje sieć połączeń pomiędzy szkołami oraz informatyczna, która przygotuje stronę turystyczną.
Plan działania

Plan działania

Plan działań: 

1.       Grudzień

a)      Spotkanie integracyjne uczestników projektu;
b)      Przedstawienie tematu oraz planu projektu;
c)      Stworzenie „meeting wall”, gdzie przedstawiają się uczniowie;
d)      Zrobienie prezentacji o szkole oraz przedstawienie jej;
e)      Wymiana online kartek świątecznych.
 
Metody pracy: Spotkanie grupowe, prezentacja wprowadzająca na komputerze. Jeśli to możliwe, kontakt przez Skype, wideokonferencję.

2.       Styczeń

a) Opracowanie programu imprezy turystycznej po regionie, w którym znajduje się szkoła;
b) Wyszukiwanie i dobieranie usługodawców do realizacji imprezy turystycznej;
c) Opracowanie bazy usługodawców;
d) Przykładowa kalkulacja imprezy turystycznej;
e) Grupa logistyczna przygotowuje najdogodniejsze połączenia pomiędzy krajami członkowskimi.
 
Metoda: wyszukiwanie informacji w Internecie, kontakt z różnymi organizacjami przez e-mail i telefon. W miarę możliwości spotkania online z przedstawicielami firm z usługami turystycznymi
 
3.      Luty
 
a)  stworzenie grup międzynarodowych, które będą pracowały nad planem wymarzonej wycieczki;
b) wyszukiwanie i dzielenie się informacjami pomiędzy uczniami w grupie o atrakcjach turystycznych;
c) stworzenie folderu wymarzonej wycieczki.

metody: praca w grupach, spotkania online lub wymiana emaili

4.       Marzec-kwiecień

a)       Realizacja zaplanowanej imprezy turystycznej po własnym regionie w formie multimedialnej -prezentacja lub film;
b)       Grupa informatyczna przygotowuje stronę internetową, którą zostaną wrzucone wszystkie efekty pracy.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Grudzień 2020r.-kwiecień 2021r. Projekt będzie realizowany w formie online w Zespole Szkół nr 10 im. Stanisława Staszica w Warszawie przy udziale ze szkołami z Polski, Włoch, Turcji, Rumunii oraz Armenii.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Projekt będzie realizowany w formie online, wszystkie działania będą wykonywane w sieci poprzez spotkania online oraz wymianę wiadomości.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

W czasie trwania projektu uczniowie będą mieli zadanie kontaktować się telefonicznie bądź e-mailowo z różnymi firmami, które oferują usługi turystyczne. Dzięki temu doświadczeniu rozwiną oni umiejętność oficjalnego komunikowania się, posługiwania się terminologią zawodową turystyczną oraz poprawią jakość pisania oficjalnych pism. Poprzez kontakty z firmami, ale również poprzez spotkania online ze szkołami partnerskimi uczniowie w dużym stopniu poprawią swoją pewność. Uczniowie przy całej pracy nad projektem będą mieli również możliwość sprawdzenia, czy dobrze czują się w zawodzie. Będą mogli sprawdzić swoje preferencje i wyeliminować podstawowe błędy, które inaczej musieliby korygować w swojej przyszłej pracy. Rozwiną również takie cechy jak: komunikacja, chęć rozwoju, wytrwałość. Uczniowie poprawią również umiejętność posługiwania się językiem angielskim.
Przez cały okres trwania projektu uczniowie, którzy będą z różnych klas, staną się zgraną grupą współpracującą ze sobą oraz odpowiedzialną za każde działania.
Uczniowie na koniec projektu zdobędą wiedzę turystyczną nt. innych regionów, widzianych oczami swoich rówieśników.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant zostanie przeznaczony na zakup sprzętu lub akcesoriów do nagrywania filmów, muzyki do filmu, na wykup domeny pod stronę internetową oraz nagrody dla uczniów biorących udział w projekcie.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Projekt ma charakter interdyscyplinarny i zakłada zintegrowanie z przedmiotami turystycznymi zawodowymi oraz służy realizacji podstawy z informatyki, języka angielskiego oraz geografii. Całe założenie pomysłu wychodzi poza edukację tylko w murach szkolnych. Uczniowie będą zdobywali wiedzę od profesjonalnych osób, które pracują w branżach obsługujących ruch turystyczny. Projekt daje możliwość weryfikacji preferencji zawodowych związanych z profilem klasy. Dodatkowo projekt jest międzynarodowy, co pozwoli uczniom na udoskonalenie umiejętności językowych oraz da możliwość integracji młodzieży różnych państw. Pozwoli uczniom również poznać kulturę innych narodów. Dopełnieniem całego projektu będzie film, który przyczyni się do promocji regionu, z którego pochodzi szkoła.

Szkoła

Zespół Szkół nr 10 im. Stanisława Staszica

Adres

Perzyńskiego 10, 01-883 Warszawa

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów