Numer projektu: 378
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

RAJER - literacka gra karciana

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Naszym celem jest stworzenie gry karcianej inspirowanej polską literaturą, która połączy przyjemne z pożytecznym. Z jednej strony będzie świetną, angażującą rozrywką, z drugiej - zaszczepi u młodych ludzi miłość do literatury. Nasze karty pozwolą miło spędzić czas, a przy okazji przyswoić sobie najważniejsze postacie i arcydzieła polskiej kultury. 
 
Projekt gotowej karcianki wraz z instrukcją chcemy udostępnić online, żeby korzystać z niej mogli miłośnicy literatury z całej Polski, na czele z nauczycielami, dla których będzie to świetny materiał edukacyjny.  
Plan działania

Plan działania

Stworzyliśmy pięcioosobowy zespół składający się z pasjonatów sztuk plastycznych, literatury polskiej i gier karcianych, którzy będą pracować zarówno nad projektami kart, aspektem wizualnym jak i mechaniką gry. Jesteśmy uczniami liceum plastycznego, dlatego projektowanie graficzne nie będzie dla nas żadnym problemem. 
 
Podzieliliśmy pracę na 6 faz: 
 
  • Faza 1. Dociekamy źródeł mających posłużyć nam do rzetelnego wykonania warstwy merytorycznej projektu (dzieła, cytaty, informacje o autorach, elementy biograficzne). 
  • Faza 2. Wykonujemy szkice kart, w formie rysunkowej. 
  • Faza 3. Ustalamy właściwości kart w celu zachowania balansu i jak najlepszej grywalności. 
  • Faza 4. Szlifujemy oprawę wizualną w programach graficznych (Krita, Adobe Photoshop, Adobe Fresco itp.) i zespalamy ją z mechaniką rozgrywki. 
  • Faza 5. Tworzymy stronę internetową, gdzie zamieszczamy instrukcje i projekty kart - do pobrania. 
  • Faza 6. Przygotowujemy do druku i zamawiamy kilka talii kart. 
 
— docelowo zamierzamy wykonać 138 kart (18 kart twórców i 120 kart inspirowanych działami)  
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Z racji tego, że dysponujemy niezbędnym oprogramowaniem komputerowym, umożliwiającym swobodną pracę w komfortowych warunkach, posiadamy idealne wręcz warunki do pracy w formie zdalnej. Spotkania prowadzone będą regularnie za pomocą aplikacji Microsoft Teams, a materiały gromadzone na wspólnym dysku w chmurze.  
 
18.01.2021 – 22.03.2021 (63 dni) - Realizacja projektów kart.  
14.02.2021 - Ukończenie mechaniki gry, koncepcji kart i ustalenie oprawy graficznej.  
31.03.2021 - Ukończenie poprawek i oprawy graficznej.  
03.04.2021 - Ukończenie przygotowań do druku, zamieszczanie materiałów w Internecie. 
05.04.2021 - Zamawianie kilku egzemplarzy talii dla naszej szkoły i szkół okolicznych.  
 
15.04.2021- Całkowite ukończenie projektu wraz z testami praktycznymi. Publikacja strony internetowej. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Zakładamy, że nie nastąpi potrzeba zmiany planów w wyniku pandemii, jesteśmy przygotowani do pracy online! W zasadzie od początku tak pracujemy. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Członkowie zespołu zajmą się wyszukiwaniem informacji teoretycznych na temat postaci historycznych (pisarzy), ustaleniem zasad gry, opracowaniem gry od strony formalnej, przygotowaniem ilustracji, przygotowaniem lub zamówieniem materiałów niezbędnych do wykonania projektu (np. autorskie „Żetony Inspiracji”, zaprojektowane w programie do modelowania 3d, czy unikatowe opakowanie z grawerem [fiber]) 
 
Uczniowie z pewnością podniosą swoje kompetencje jeżeli chodzi o efektywną pracę w grupie (współpraca, zarządzanie, planowanie czasu, sumienność), nabędą nową wiedzę z historii polskiej literatury i kultury, w praktyce poznają proces tworzenia gier karcianych, będą mieli możliwość przełożenia teoretycznych umiejętności, które posiedli w szkole plastycznej, na realny projekt artystyczno-edukacyjny. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant w pełni przeznaczymy na realizację pomysłu —wydanie jak największej ilości egzemplarzy gry w estetycznej oprawie, aby rozpowszechnić ją w naszej i okolicznych szkołach, a także założenie strony internetowej, gdzie udostępnimy materiały dla zainteresowanych. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz projekt jest oryginalny i wyjątkowy, ponieważ pokazuje literaturę i kulturę polską „od ludzkiej strony”, takiej która nie jest nudna i męcząca, ale może zafascynować i dać inspirację do dalszych poszukiwań! Każda stworzona przez nas karta będzie małym dziełem sztuki. Mamy poczucie, że głębokie oddanie i serce jakie włożyliśmy w każdy etap pracy nad grą sprawi, że będzie ona czymś wyjątkowym nie tylko dla nas, ale i dla jej „użytkowników”. Oprócz tego, stworzenie tej karcianki jest dla nas „misją edukacyjną” - chcielibyśmy, żeby skorzystało z niej jak najwięcej uczniów, nauczycieli i szkół! Dzięki „Rajerowi” nauka będzie świetną, inspirującą rozrywką! 

Szkoła

Zespół Szkół Plastycznych w Katowicach

Adres

ul. Ułańska 7A, 40-887 Katowice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów