Numer projektu: 383
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Zielono nam w głowie i nie tylko - czyli zielona strefa w Orkanie

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Celem projektu jest stworzenie w naszej szkole zielonej strefę - czyli miejsce, gdzie uczniowie będą mogli odpocząć, zrelaksować się, czy po prostu porozmawiać w miłym otoczeniu. Chcemy korytarz szkolny zaaranżować na bardziej przyjazny uczniom - wyposażyć go w pufy, siedziska, worki sako, kokony, małe stoliczki, ale przede wszystkim DUŻO zieleni (palmy, mchy, sztuczna trawa imitująca prawdziwą trawę, kwiaty itp.). (Przykładowy projekt takiego pomieszczenia wykonała jedna
z uczennic, która należy do grupy projektowej - zdjęcie w załączniku).  
Plan działania

Plan działania

Aby zrealizować projekt chcemy:

a) ogłosić szkolny konkurs na najlepszy projekt wnętrza - zieloną strefę,

b) wybrać zwycięski projekt zielonej strefy,

c) zakupić pufy, siedziska, stoliki oraz rośliny,

d) przemienić zwyczajny, szkolny korytarz w zieloną strefę relaksu.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania nad realizacją projektu będą miały miejsce w I LO im. W. Orkana
w Limanowej. 

Styczeń 2021 - stworzenie regulaminu konkursu szkolnego na najlepszy projekt "zielonej strefy", ogłoszenie konkursu na fanpeag'u szkoły, przygotowanie plakatów konkursowych.

Luty 2021 - wybranie zwycięskiego projektu "zielonej strefy".

Marzec 2021 - zakup puf, siedzisk, stolików, kokonów oraz roślin.

Kwiecień 2021 - stworzenie "zielonej strefy" w I LO.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Znaczną cześć naszego projektu możemy zrealizować zdalnie. Konkurs na projekt możemy ogłosić na fanpag'u szkoły, a projekty uczniów - zbierać mailowo. Zakupu puf, siedzisk oraz roślin możemy także dokonać
w sklepach internetowych.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za:
* rozreklamowanie projektu oraz zachęcenie do udziału w akcji poprzez rozwieszenie plakatów, publikowanie postów na fanpeag’u szkoły itp.,
 
* stworzenie regulaminu akcji,
 
 * wybranie najlepszego projektu "zielonej strefy",
 
* zakup siedzisk, puf, stolików, rośli itp.
 
 * stworzenie "zielonej strefy".

 

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczymy na zakup puf, siedzisk, stolików, roślin oraz na nagrodę dla ucznia, który stworzy najlepszy projekt "zielonej strefy".
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważamy, że nasz pomysł powinien zdobyć grant, ponieważ bardzo chcielibyśmy mieć w szkole taką "zieloną strefę", w której uczniowie mogliby się zrelaksować i miło spędzić wspólnie czas. Poza tym, realizacja projektu da możliwość sprawdzenia uczniom swoich zdolności związanych z projektowaniem wnętrz i zamianą ich w "zielone strefy".
Opis realizacji

Opis realizacji

              "Zielono nam w głowie i nie tylko - czyli zielona strefa w Orkanie"
                          
                                             REALIZACJA PROJEKTU

       Udało nam się stworzyć zieloną strefę relaksu w I Liceum Ogólnokształcącym im. W. Orkana w Limanowej. 
 
        Najpierw ogłosiliśmy szkolny konkurs na najlepszy projekt zielonej strefy relaksu w naszej szkole. Następnie przygotowaliśmy plakaty, które zachęcały do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. Kolejna faza realizacji naszego projektu polegała na wybraniu najlepszego pomysłu na zieloną strefę, który przygotowali nasi uczniowie. Następnie udało nam się pozyskać dodatkowe środki finansowe, które w połączeniu z grantem, otrzymanym w konkursie, pozwoliły nam na stworzenie wymarzonej zielonej strefy relaksu w naszym liceum. Za pozyskane środki zakupiliśmy worki - siedziska, pufy, stoliki, sztuczną trawę, ozdobne kule z bukszpanu oraz dużo zielonych kwiatów. Samodzielnie wykonaliśmy również kwietniki (stojaki), na których umieściliśmy naszą zieleń. 
        Naszym założeniem było stworzenie na szkolnym korytarzu przestrzeni, w której uczniowie będą mogli się relaksować i miło spędzić czas, np. podczas przerw międzylekcyjnych. Miało być radośnie, kolorowo, a to wszystko w połączeniu z ZIELENIĄ. Myślimy, że założenia te zostały zrealizowane w 100%, a nawet (co wiemy z opinii naszych uczniów) realizacja naszego projektu przeszła ich najśmielsze oczekiwania. Nasze "pufki" już nie mogą się doczekać spotkania z licealistami...

        Zakończenie naszej pracy symbolicznie uwieńczyliśmy powieszeniem na ścianie w naszej zielonej strefie certyfikatu, który zdobyliśmy
w konkursie. Nagraliśmy również filmik prezentujący nasze działania oraz nakręciliśmy krótkie wywiady z uczniami, którzy brali udział w projekcie.
A linki do nich umieściliśmy na przygotowanym padlecie, który w bardziej atrakcyjny sposób niż tekst, podsumuje nasze działania  i przedstawi efekty pracy. 

        Opis naszych działań wraz z fotorelacją umieściliśmy także na fanpeag'u I LO w Limanowej, a post osiągnął zasięg 5 197 użytkowników 
i wciąż rośnie...[dane na 09.04.2021].

        Link do padletu umieściliśmy w rubryce: "Pochwal się efektami...".
 

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

        W trakcie realizacji projektu jedynymi problemami, które utrudniły nam pracę były:
 
·         zniszczone przez kuriera stoliki, które zamówiliśmy (reklamacja wydłużyła realizację projektu);
 
·         praca w maseczkach (ze względu na warunki epidemiczne), które trochę utrudniały nam ostatni etap - czyli przygotowanie zielonej strefy.

         Natomiast WYZWANIEM było dla nas poinformowanie Pani Dyrektor
 o tym, że musimy wywiercić w suficie kilkanaście dziur..., by powiesić bukszpanowe kule, które zdobią naszą zieloną strefę i dają niesamowity efekt!


 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

        Grupa projektowa naszego liceum, realizując projekt, nauczyła się:
 
·          postaw proekologicznych,
 
·         współpracy w zespole, 
 
·         odpowiedzialności za powierzone zadanie lub jego część,
 
·         samodzielności (zwłaszcza w podejmowaniu decyzji),
 
·         elastyczności (np. dostosowania się do zmian, czy panujących warunków epidemicznych),
 
·         projektowania zielonej przestrzeni,
 
·         sadzenia roślin oraz zdobywania wiedzy na temat ich wegetacji, sposobu pielęgnacji itp.,
 
·         gospodarowania przeznaczonymi środkami finansowymi oraz ich pozyskiwania,
 
·         tworzenia kosztorysu,
 
·         wyboru odpowiednich przedmiotów (porównywania, cen, jakości itp.),
 
·         tworzenia regulaminu szkolnego konkursu,
 
·         pisania reklamacji,
 
·         dobrze bawić, robiąc coś dla innych.

         Osiągnięcia z realizacji projektu, jakie zyskali poszczególni uczniowie, przedstawiliśmy w formie filmiku - wywiadu z uczniami, do którego link zamieściliśmy na padlecie (zob. rubryka link do filmów).
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

        Główną korzyścią jest to, że wreszcie w naszym liceum mamy miejsce przyjazne młodzieży, gdzie mogą miło i wygodnie spędzić czas. Mogą tu odpocząć, porozmawiać, zrelaksować się, a nawet wypić kawę
z przyjaciółmi w otoczeniu pięknej zieleni.
        Realizacja projektu, którą zamieściliśmy na fanpeag'u naszego liceum
(czego się w ogóle nie spodziewaliśmy) stała się ogromną reklamą dla naszej szkoły w całym mieście. Jesteśmy z tego szczególnie dumni, gdyż kolejny raz pokazaliśmy jak uczniowie I LO sięgają po swoje MARZENIA!!!! To, co wcześniej było NIEMOŻLIWE, stało się, dzięki kreatywności naszych uczniów, MOŻLIWE!
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

        Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że mimo trwającej pandemii, udało nam się w pełni zrealizować projekt. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z tego, że udało nam się pozyskać dodatkowe środki finansowe, dzięki którym nasza zielona strefa wygląda naprawdę fantastycznie, a przede wszystkim kolorowo i ZIELONO!!! Natomiast nasze najśmielsze oczekiwania przeszła liczba odbiorców, którzy obejrzeli post z realizacji projektu na fanpeag'u naszego liceum - ponad 5 tys. wyświetleń.
        Natomiast ja - jako nauczyciel, opiekujący się grupą projektową, jestem szczególnie dumna z moich uczniów, którzy całym serduchem zaangażowali się w realizację tego projektu i mimo trwającej pandemii, po prostu DALI RADĘ!!! Nie marudzili, nie wykręcali się, nie mówili: nie da się, tylko wspólnie, od początku do końca,  działali i realizowali wyznaczone zadania.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

        Chcielibyśmy zwrócić uwagę innych na to, że tworząc pomysł, należy wziąć pod uwagę to, by można było go w znaczącej części zrealizować zdalnie. Wydaje nam się, że w obecnej sytuacji, która panuje w kraju, jest to dość istotne. Nasz pomysł umożliwił nam realizację dużej części zadań właśnie w sposób zdalny (zakup wyposażenia naszej strefy, zakup roślin poprzez internet itp).

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

        Biorąc udział po raz kolejny w konkursie i szukając pomysłu na projekt, wiedzieliśmy, że musi to być coś, co w razie przedłużającej izolacji, będziemy mogli w znacznej części zrealizować zdalnie. Był to strzał
w dziesiątkę!  Dlatego nie musieliśmy prawie nic zmieniać i zrealizowaliśmy projekt według planu ustalonego na początku.
        Natomiast realizując nasz projekt, zmieniliśmy tylko to, że na fanpeag'u naszego liceum poprosiliśmy uczniów, by pomogli nam wyposażyć naszą strefę relaksu w dodatkową zieleń. Młodzież bardzo chętnie przystąpiła do akcji i przynosiła zielone kwiaty doniczkowe, które w przyszłości uprzyjemnią im relaks w tej strefie. Podkreślić należy fakt, że właściwie zakończyliśmy realizację projektu, a uczniowie naszej szkoły nadal przynoszą zieleń, by dorzucić swoją "cegiełkę" w realizacji tego przedsięwzięcia, co bardzo nas cieszy...

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

        Grant oraz dodatkowo pozyskane środki przeznaczyliśmy na:
 
·         zakup 8 worków-siedzisk,
 
·         zakup 4 puf,
 
·         zakup 3 stolików,
 
·         zakup sztucznej trawy,
 
·         zakup kul z bukszpanu, które zdobią nasz sufit,
 
·         zakup zielonych roślin, doniczek, ziemi do sadzenia kwiatów itp.,
 
·         zakup drewna do zrobienia kwietników na rośliny.
Efekty: filmy

Efekty: filmy

        Link do padleta, w którym zawarliśmy zdjęcia, filmik z realizacji, wywiady z uczniami biorącymi udział w projekcie:

https://padlet.com/martapapiez/d4duhenlv3uuskbr

Szkoła

I Liceum Ogólnokształcące im. W. Orkana w Limanowej

Adres

Orkana1, 34-600 Limanowa

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów