Numer projektu: 11
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3
Liczba głosów: 1444

" Z małej klasy ruszam w świat"

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Celem naszej innowacji jest rozwijanie zainteresowania otaczającym środowiskiem, ukazywanie różnorodności poznawanych zawodów, wzbogacanie dzieci w wiedzę z zakresu charakterystyki zawodów oraz rozwój postawy szacunku dla ludzi wykonujących różne zawody.
Plan działania

Plan działania

Zajęcia będą przygotowane i poprowadzone przez uczniów ostatnich klas, oraz nauczycieli z ZS nr 2 w Garwolinie. Po krótkim teoretycznym wprowadzeniu dzieciaków w specyfikę zawodu, uczniowie podstawówki sami będą mogli spróbować swoich sił w działaniach polegających na praktycznej nauce poznawanego zawodu. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

 Innowacja będzie realizowana od 01 października 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r. poprzez wyjścia na zajęcia praktyczne, do Zespołu Szkół nr 2 im. T. Kościuszki w Garwolinie, będą odbywały się raz w miesiącu;  
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku zajęć zdalnych bądź hybrydowych możliwe b będzie odtwarzanie dzieciom prezentacji o zawodach, którą przygotują uczniowie z ZS nr 2. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

  • rozpoznaje i nazywa wybrane zawody;
  • wie, na czym polega praca ludzi różnych zawodów;
  • wie, jakie korzyści płyną z pracy ludzi;
  • wie, jakie przedmioty potrzebne są ludziom wykonującym określony zawód;
  • umie współdziałać z kolegami w grupie podczas realizacji programu;
  • zna znaczenie nowych wyrażeń związanych z określonym zawodem;
  • pokonuje nieśmiałość w określonych sytuacjach; formułuje pytania na określony temat;
  • podejmuje próby dyskusji w zespole.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zakup gier edukacyjnych,  zestawów małego elektryka, chemika. Reawizyty do eksperymentów chemicznych i fizycznych.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nie ma co ukrywać, nasz pomysł jest NAJLEPSZY:))))))
Opis realizacji

Opis realizacji


Najpierw zrodziła się wizja. Myśl z czasem zaczęła przeradzać się w pomysł i  przybierać kształt projektu... dopracowany, dopieszczany przybrał ostateczną formę i został przelany na papier. Następnie zaakceptowany przez Dyrekcję obu szkół , przeszedł do realizacji. Trwał  8 miesięcy roku szkolnego i został zakończony zgodnie z planem.


Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Największym wyzwaniem jakie nas spotkało w czasie realizacji projektu była pandemia . Mimo tych trudności i przeciwności losu, wszystko udało się przeprowadzić  bez przeszkód.

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Podczas realizacji projektu uczniowie mieli szansę poznać zawody od ich praktycznej strony. Dzięki obserwacji i własnym działaniom mogli przekonać się jak to jest być : fryzjerem, cukiernikiem, kucharzem, mechanikiem pojazdów osobowych, elektrykiem, budowlańcem czy programistą komputerowym.  Dzięki Dyrekcji oraz nauczycielom i uczniom z Zespołu Szkół nr 2 im. T Kościuszki mogli :

Jako fryzjerzy:

- zakręcić włosy

- zapleść warkocze

- obciąć włosy i wymodelować fryzurę

Jako cukiernicy:

- zagnieść ciasto

- wypiec pierniki

-udekorować ciasteczka

Jako kucharze:

- połączyć różne produkty spożywcze , aby stworzyć smaczne i przede wszystkim zdrowe danie

- zrobić koktajl mleczno – owocowy

Jako informatycy:

- zaprogramować robota

- podszkolić się z kodowania

Jako budowlańcy:

- zapoznać się ze sposobem robienia zaprawy cementowej

- poznać zasady BHP obowiązujące na placu budowy

- zostać profesjonalnym murarzem i zbudować swój własny projekt

Jako mechanicy samochodowi:

- odkręcić koło samochodowe

- zobaczyć jak powstaje zapłon w samochodzie

- poznać budowę silnika samochodowego

Jako elektrycy:

- poznać zasady tworzenia obwodu elektrycznego

- stworzyć obwód dający możliwość odbioru fal radiowych

- zbudować obwód dający możliwość zaświecenia żarówki

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Projekt był bardzo pozytywnie odebrany przez lokalną społeczność. Dzięki naszemu pomysłowi ludzie mogli się przekonać, że nauka to nie tylko siedzenie w klasie przed książkami ,ale również zajęcia, które  można przeprowadzić w ciekawy i praktyczny sposób. Projekt zachwycał zarówno dzieci uczestniczące w projekcie , jak ich rodziców, którzy w bardzo pozytywny sposób go odebrali. Wszystkie zajęcia były również opisywane w lokalnych mediach i wywoływały lawinę przychylnych komentarzy.

Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Po każdych zajęciach, na których realizowałyśmy  projekt, patrzyłyśmy z dumą na zadowolone miny naszych podopiecznych i utwierdzałyśmy się w przekonaniu ,że pomysł był strzałem w dziesiątkę i dzieci są zadowolone. Zawsze z niecierpliwością czekały na kolejne zajęcia.

Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Naszym zdaniem niczego byśmy nie poprawiały w naszym projekcie. Jeśli chodzi o rady dla innych nauczycieli – zainspirujcie się naszym pomysłem! Nauka przez praktykę jest dla dzieci niesamowicie ciekawa i interesująca. 

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Dzięki grantowi zakupiliśmy gry i pomoce dydaktyczne dla klas biorących udział w projekcie.

Szkoła

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Garwolinie

Adres

Korczaka 10, 08-400 Garwolin

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów