Numer projektu: 29
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

"Kawka u Staszka Szkolna TV"

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

„Kawka u Staszka” zakłada przygotowanie i realizację szkolnej telewizji „Kawka u Staszka” w ramach zajęć dodatkowych. Podczas całorocznej pracy nad realizacją materiałów uczniowie będą kształtować kluczowe kompetencje takie jak: umiejętność rozumienia i tworzenia treści potrzebnych do realizacji poszczególnych odcinków, dbałość o poprawność języka ojczystego, umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich, umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł. Dodatkowo uczniowie poszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu nagrywania i montażu treści audio i wideo oraz tworzenia grafik. 
Efektami przewidzianymi podczas realizacji projektu są: zapoznanie z podstawowymi zasadami sztuki prezentacji, poznanie technik i metod radzenia sobie ze stresem, poznanie technik i metod autoprezentacji, wypracowanie umiejętności selekcjonowania informacji i redagowania tekstu dziennikarskiego, poszerzenie wiedzy z zakresu nowych technologii i programów do montażu treści audio i wideo, poznanie podstawowych zasad marketingu internetowego i promocji. 
Plan działania

Plan działania

Planujemy przygotowanie minimum 10 odcinków "Kawki u Staszka" w sezonie (rok szkolny):
- przygotowanie kalendarza wydarzeń związanych z życiem szkoły i rozpisanie wstępnych scenariuszy odcinków;
- realizacja nagrań (1 odcinek na dwa tygodnie).
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania będą realizowane w szkole. Do tej pory nagraliśmy jeden cały sezon "Kawki u Staszka". 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Ewentualna nauka zdalna lub hybrydowa nie wpłynie na realizację projektu. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą kształtować kluczowe kompetencje takie jak: umiejętność rozumienia i tworzenia treści potrzebnych do realizacji poszczególnych odcinków, dbałość o poprawność języka ojczystego, umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich, umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł. Dodatkowo uczniowie poszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu nagrywania i montażu treści audio i wideo oraz tworzenia grafik. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant zostanie przeznaczony na:
- sprzęt do nagrania dźwięku (mikrofony);
- szkolenie/warsztaty z autoprezentacji, modulacji głosu.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nowatorstwo projektu polega na interdyscyplinarnym podejściu do tematu, kształtowaniu i wykorzystaniu różnych umiejętności u uczniów, takich jak poprawne mówienie i dykcja wypowiedzi, odpowiednia prezentacja i modulacja głosu, dbałość o poprawność wypowiedzi, umiejętność radzenia sobie ze stresem i tremą a także umiejętności z zakresu nowych technologii, obsługi kamery, rejestratorów dźwięku i finalnie umiejętność montażu materiałów i ich promocja.  
Filmy

Filmy

Pierwszy sezon "Kawki u Staszka" https://www.youtube.com/watch?v=MBQStmkDJEI&list=PLTQj3S2j9m1vI-cRbPsGRhfHPJ-f5QQPG
Opis realizacji

Opis realizacji

Podczas realizacji projektu uczniowie poznali podstawowe zasady sztuki prezentacji, poznali techniki i metody radzenia sobie ze stresem, autoprezentacji, samodzielnie zaczęli montować poszczególne odcinki Kawki u Staszka Szkolnej TV, w trakcie realizacji projektu zrodził się też pomysł na tworzenie vlogów i wydanie autorskiego kalendarza na rok 2022. Ostatecznie od września powstało 
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

W trakcie realizacji projektu nie napotkaliśmy większych problemów, jedyne, czego czasami brakowało, to był czas, jednak mimo natłoku obowiązków szkolnych, uczniowie potrafili się zorganizować i zrealizować to, co założyliśmy. 


Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie poznali podstawowe zasady sztuki prezentacji, poznali techniki i metody radzenia sobie ze stresem, autoprezentacji, samodzielnie zaczęli montować poszczególne odcinki i filmy. Dodatkowo zaczęli także tworzyć grafiki i planować kampanie promujące szkolną TV. 


Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Lokalna społeczność przede wszystkim miała możliwość zaprezentowania tego, co ma do zaoferowania, do naszego studia zaprosiliśmy m.in. projektantki mody, stylistę, byliśmy także z kamerą na targach edukacji i pracy. 
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy szczególnie dumni z tego, że nasz projekt się rozwija, że wychodzimy poza mury szkoły, że realizujemy się na różnych płaszczyznach a wszystkie pomysły, które rodziły się podczas realizacji Kawki... zostały zrealizowane. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Bardzo ważne jest rozpisanie długoterminowego harmonogramu prac, dzięki czemu można lepiej zarządzać czasem i projektem i uniknie się robienia na tzw. "ostatnią chwilę", co jest bardzo stresujące.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant przeznaczyliśmy na zakup sprzętu, mikrofonów i mikroportów. 
Efekty: filmy

Efekty: filmy

Szkoła

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica

Adres

Sienkiewicza 57, 15-002 Białystok

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów