Numer projektu: 66
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Co słychać na Cyklamenów? Śniadaniówka SP404

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt będzie polegał na stworzeniu trzech odcinków szkolnej telewizji śniadaniowej - Co słychać na Cyklamenów? Śniadaniówka SP404.  Każdy odcinek zostanie podzielony na trzy bloki tematyczne:
- treści edukacyjne,
- treści społeczne,
- pozostałe działania szkolne.

Pierwowzorem odcinków będzie forma telewizji śniadaniowej.
 
Uczniowie będą wcielali się w prowadzącego, ekspertów czy reporterów. 
Plan działania

Plan działania

Od obecnego roku szkolnego -2021/2022 - jesteśmy nową szkołą. Chcemy zaprezentować nasze pomysły, ale przede wszystkim naszą codzienność.

Słowniczek pojęć:
- bloki - podział każdego odcinka na dane treści,
- aktywności - działania grupy projektowej w obrębie danego tematu.

Nagramy trzy odcinki:
- listopad: pierwszy będzie dotyczył patriotycznych treści edukacyjnych - Święto 11 listopada; listopadowych świąt społecznych - Dzień Seniora,  Dzień Życzliwości i Pozdrowień,  Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania oraz działań szkolnych - tweety o codzienności w naszej szkole;
- luty: drugi będzie dotyczył polonistycznych treści edukacyjnych - Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego; świąt nietypowych/pozostałych przypadających na ten miesiąc -  Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym, Międzynarodowy Dzień Pizzy,  Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112 itd. oraz działań szkolnych
(np. związanych z walentynkami);
- maj: trzeci będzie dotyczył patriotycznych treści edukacyjnych - święta majowe, Dzień Unii Europejskiej;  majowych  świąt nietypowych/pozostałych - Dzień bez Śmiecenia, Dzień Dobrych Uczynków, Dzień Praw Zwierząt itd. oraz działań szkolnych (np. związanych z Dniem Matki).

Praca nad każdym odcinkiem będzie polegała na:
1. pracy metodą burzy mózgów  - jak zamierzacie przedstawić dane zagadnienia? W jaki sposób można zaprezentować dany blok?
2. spotkaniach cyklicznych - opracowanie planu pracy i przydziału zadań - wybór aktywności,
3. pracy metodą dramy - wcielanie się w określone postaci,
4. realizacji - napisaniu tekstów, nagraniu określonych filmów,
5. montażu - przez ucznia odpowiedzialnego za montaż.

UWAGA!
Gwarantujemy, że działania w obrębie każdego odcinka nie będą nudne - wręcz przeciwnie :) 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Plan działań - harmonogram:
1. wrzesień/ październik - przedstawienie założeń projektu; określenie budowy każdego odcinka (podział na bloki); wybór świąt do bloków edukacyjnych,
2. Październik - realizacja pierwszego odcinka: wybór świąt, aktywności, działań uczniów, stworzenie planu pracy i przydziału obowiązków; realizacja założeń, 
3. Listopad - początek: nagranie filmów do pierwszego odcinka, montaż, opublikowanie odcinka na stronie szkoły,
4. Grudzień - realizacja drugiego odcinka: burza mózgów, wybór aktywności, stworzenie planu pracy,
5. Styczeń - działania związane z danymi blokami, wyborami uczniów; realizacja pomysłów,
6. Luty - nagranie filmów do drugiego odcinka, montaż, opublikowanie odcinka na stronie internetowej szkoły,
7. Marzec/kwiecień - realizacja ostatniego odcinka: wybór pomysłów, przemyślenie treści w blokach tematycznych, stworzenie planu pracy, realizacja zamierzonych aktywności, nagranie filmów
8. Maj - montaż trzeciego odcinka i opublikowanie go na stronie szkoły.
9. Czerwiec - ewaluacja pracy - spotkanie, ankieta.

Plany pracy będą tworzone podczas spotkań cyklicznych grupy projektowej. Natomiast filmy będą nagrywane w szkole i w domu. 

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku nauki zdalnej będziemy korzystali z MS Teams. Filmy zostaną nagrane w domu. Wszystkie spotkania grupy projektowej odbędą się za pomocą wskazanego narzędzia.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Cele:
- poznanie czy utrwalenie określonych treści edukacyjnych,
- przedstawienie w innowacyjny sposób danych zagadnień,
- nauka przez działanie: uczniowie wybierają bloki, aktywności, realizują je,
- poznanie siebie czy grupy (jesteśmy nową placówką), integracja grupy,
- uwrażliwienie na dobro społeczne,
- promowanie talentów uczniowskich,
- rozwijanie umiejętności: tworzenia wypowiedzi, właściwej wymowy, pracy w grupie, współpracy, cyfrowych. 


Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Wcielamy się w dziennikarzy, także chcielibyśmy:
- kupić odpowiedni sprzęt czy program do montażu,
- zorganizować warsztaty dziennikarskie,
- pojechać na wycieczkę do telewizji.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Edukacja...

Wrażliwość...

Kreatywność...

TO MY - NOWA SZKOŁA SP404!

Zapraszamy przed laptopy, z dobą kawą, by obejrzeć nasz program śniadaniowy - Co słychać na Cyklamenów :)

A w dodatku...

Nasz pomysł jest holistyczny (wszechstronny). Łączy w sobie kształtowanie i rozwijanie rożnych umiejętności. Łączymy treści edukacyjne z wychowawczymi.
 
Podsumowując, śniadaniówka to: edukacja, społeczeństwo, wrażliwość, empatia i kreatywność - w jednym.  

Nie możecie tego przegapić :)
Opis realizacji

Opis realizacji

Nasz projekt polegał na nagraniu trzech odcinków szkolnej telewizji śniadaniowej.

Pierwszy odcinek ukazał się na stronie i Facebook'u szkoły 11 listopada.
Dotyczył:
- treści edukacyjne : Narodowe Święto Niepodległości 11 listopada,
- treści społeczne: Ogólnopolski Dzień Seniora, Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania,
- treści pozostałe: tweety o codzienności naszej szkoły, pogoda na wesoło.

Drugi odcinek ukazał się na stronie i Facebook'u szkoły 21 lutego.
Dotyczył:
- treści edukacyjne: Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego,
- treści społeczne:  Dzień Numeru Alarmowego 112, Europejski Dzień Bezpiecznego Internetu, Światowy Dzień Kota,
- treści pozostałe: przeprowadzenie wywiadu związanego ze szkołą, spacer ulicami Warszawy (śladami bohaterów lektury), pogoda na wesoło oraz piosenka z życzeniami.

Trzeci odcinek ukaże się na stronie i Facebook'u szkoły 1 maja.

Dotyczy:
- treści edukacyjne: święta majowe,
- treści społeczne: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Patrzenia w Niebo, Światowy Dzień Kreatywności,
- treści pozostałe: relacja z warsztatów filmowych, akcja szkolna z szukania wiosny oraz pogoda na wesoło.

Wszystkie treści miały przydzielone aktywności, które były różnorodne: łączyły grupę projektową, ale także społeczność szkolną. W każdym odcinku była akcja, która umożliwiała udział społeczności szkolnej w projekcie.

Drużyna Śniadaniówki (taka nazwa grupy projektowej została przyjęta) w swoich działaniach postawiła na różnorodność, aktywnie włączając się w dane bloki tematyczne. To uczniowie wskazywali wykorzystane treści oraz wymyślali do nich aktywności. Wzajemnie się motywowali.

Należy dodać, że montażem zajmował się członek grupy projektowej. 

Nasz projekt polegał na stworzeniu telewizji śniadaniowej, także prezentowanie efektów naszej pracy będzie polegało na obejrzeniu trzech odcinków.  W innych materiałach wstawiliśmy tylko pojedyncze zdjęcia.

Serdecznie zachęcamy do obejrzenia, oczywiście z dobrą kawą :)



Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwaniem była praca zdalna, która nas zastała przy realizacji drugiego odcinka.

Poradziliśmy sobie, używając komunikatora MS Teams. Jednak nie było łatwo, ponieważ był to czas wzmożonych chorób w całej szkole. 
Dzięki dobrze zaplanowanej pracy udało nam się zrealizować projekt.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie nauczyli się:
- współpracy, działania w grupie,
- wykorzystania różnych generatorów,
- określonych treści edukacyjnych,
- przedstawienia w innowacyjny sposób danych zagadnień,
- wrażliwości na dobro społeczne,
- rozwinęli umiejętności: tworzenia wypowiedzi, właściwej wymowy,
- samodyscypliny, planowania swojej pracy.

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Jak już wspominaliśmy, jesteśmy nową placówką. Projekt umożliwił promocję nowego miejsca, ale przede wszystkim poznanie uczniów, nauczycieli i szkoły przez lokalną społeczność.

Należy także wspomnieć o akcji #kartka dla Seniora, w którą zaangażowała się cała społeczność szkolna, drobnym gestem, sprawiając radość Seniorom.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Każdy odcinek wymagał wielu przygotowań, poświęcenia czasu czy kreatywności.

Jesteśmy dumni z całej DRUŻYNY ŚNIADANIÓWKI - mimo bardzo trudnych czasów udało nam się znaleźć chęci, by zrobić coś poza schematami szkolnymi.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

W naszym projekcie to uczniowie wyznaczali działania. To ich pomysły realizowaliśmy.  Jednak, jak wiadomo, uczniowie potrzebują wsparcia nauczycieli, dlatego tak ważna jest dobra organizacja czy wyznaczanie planu działania w projekcie.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant został wykorzystany na warsztaty z edukacji dziennikarskiej.

Mieliśmy okazję zgłębić tajniki pracy filmowców, dziennikarzy. Dowiedzieć się, jak właściwie nagrywać, montować itd. 

Dziękujemy za umożliwienie udziału poprzez przyznanie grantu. 

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 404

Adres

Cyklamenów 28, 04-798 Warszawa

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów