Numer projektu: 98
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Atrakcyjne miejsce dla dzieci w najbliższej okolicy zamieszkania.

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Projekt polega na wyszukaniu atrakcyjnych miejsc dla dzieci w mieście, w którym mieszkają jak i w miastach sąsiadujących. Są to miejsca , w których dzieci mogą ciekawie spędzić czas zarówno bawiąc się jak i ucząc, będąc na spontanicznej wycieczce , czy zaplanowanym wyjściu. Mogą to być nowoczesne place zabaw, parki,, zoo jak i muzea, teatry czy bawialnie.

 

Plan działania

Plan działania

Zajęcia będą prowadzone raz w tygodniu. Nauczyciel opowie o miejscu , lub miejscach wartych zobaczenia, a uczniowie obejrzą o nich udostępniony film. Następnie wykonają prace plastyczne pt : „Jak wyobrażam sobie zaprezentowane miejsce”. Po zakończeniu projektu uczniowie wybiorą sobie jedno miejsce do którego pojadą i przywiozą zdjęcie. Klasa również wybierze jedno miejsce do którego uda się na klasową wycieczkę. Finalnie wykonana zostanie mapa z atrakcyjnymi miejscami z naklejonymi na nią zdjęciami.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany na terenie szkoły, jak również w najbliższej okolicy zamieszkania. Daty realizacji: 2 semestr roku szkolnego 2021/2022
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku nauki zdalnej projekt nie wymaga zbyt wielu modyfikacji, ponieważ jego pierwsza część wykorzystuje zasoby Internetu, prace plastyczną również dzieci mogą wykonać w domu i odesłać nauczycielowi.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

-uczniowie zapoznają się z możliwościami aktywnego spędzania czasu w swojej okolicy

-uczniowie poznają nowe, ciekawe miejsca

-uczniowie  dowiedzą się ,lub ugruntują w przekonaniu ,iż odkrywanie nowych miejsc jest o wiele ciekawsze niż spędzanie czasu przed komputerem lub telewizorem

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant przeznaczymy na organizację wycieczki klasowej.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Pomysł jest wyjątkowy, ponieważ pozwala stworzyć mapę atrakcyjnych dla dzieci miejsc do których mogą się udać, gdzie mogą naprawdę dobrze się bawić , odpoczywać i miło spędzać czas.

Opis realizacji

Opis realizacji

Projekt udało się nam zrealizować w całości, uczniowie poznali 10 miejsc, które mogą być dla nich ciekawe i atrakcyjne. Do każdego miejsca przygotowałam krótki opis, załączyłam linki do filmów, przygotowałam ankietę. W czasie zajęć opowiadałam dzieciom o wybranej atrakcji, razem oglądaliśmy filmy, a potem długo rozmawialiśmy i dzieliliśmy się wrażeniami. Następnie dzieci wypełniały ankietę-czy dane miejsce im się podobało czy nie i wykonywały pracę plastyczną przedstawiającą wybrany punkt . Na koniec , na przygotowanej wcześniej mapie zamieszczaliśmy zdjęcia z poznanych miejsc, jak również dzieci w grupach wykonały plakaty reklamujące jedno , wybrane przez nie miejsce.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Cały projekt był dla mnie ogromnym wyzwaniem i niezwykłą przygodą. Jestem młodym stażem (niekoniecznie wiekiem osobistym) nauczycielem więc realizacja tego projektu dała mi wiele radości i satysfakcji zawodowej. Zupełnie inaczej realizuje się projekt edukacyjny, w którym bierzemy udział jako klasa, mamy wytyczone założenia i zadania do zrealizowania. Zupełnie inaczej projekt, który jest swój i własny-frajda i zabawa są o wiele lepsze, możliwości szersze i co chwilę przychodziły mi do głowy jakieś modyfikacje, na które  zwyczajnie mogłoby zabraknąć czasu.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Szczęśliwie dla mnie udało mi się wyszukać miejsca, które dla większości dzieci nie były znane. Kiedy podczas realizacji słyszałam : "łał", "ale takie coś naprawdę jest", "ale extra", "muszę powiedzieć mamie ,żebyśmy tam pojechali" to czułam ,że był to strzał w dziesiątkę. Cieszyłam się ,że poznali chociaż wirtualnie ciekawe, nowe punkty na mapie i że część dzieci być może naprawdę odwiedzi te miejsca i spędzi miło czas z najbliższymi. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Rodzice moich uczniów otrzymywali w wiadomościach e-mail opisy miejsc o których była mowa na zajęciach. Wiem ,że część z nich rzeczywiście zapoznała się z projektem i również dowiedziała się o kilku ciekawych możliwościach zorganizowania rodzinnej wycieczki.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jesteśmy dumni z realizacji, z mapy i pięknych prac, które teraz ozdabiają naszą klasę. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Przy tym projekcie nauczyłam się planować i określać ramy czasowe . Na pewno kolejny taki pomysł realizowałabym wolniej i pozwoliłabym sobie na większe modyfikacje. Tu trochę plany pokrzyżowała pora roku- niesprzyjająca pogoda na plenerowe wycieczki.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant wykorzystamy na wycieczkę klasową w czerwcu do 11 miejsca niespodzianki.

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 9 im. Marii Konopnickiej

Adres

Braci Mieroszewskich 54, 41-219 Sosnowiec

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów