Numer projektu: 415
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

#GórkaOnChill

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Celem projektu jest stworzenie rekreacyjno - integracyjnej przestrzeni dla uczniów na szkolnym holu.
Obecnie uczniowie nie posiadają wydzielonego miejsca do odpoczynku. Wielu z nich dojeżdża do szkoły transportem zbiorowym i często długo oczekuje na rozpoczęcie zajęć lekcyjnych na szkolnych korytarzach.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i sugestiom uczniów, wspólnie postanowiliśmy zorganizować takie miejsce. W ten sposób zagospodarowana przestrzeń będzie sprzyjać odbudowie utraconych relacji rówieśniczych wynikłych ze zdalnej edukacji. Oprócz wypoczynku, będzie tam również kącik bookcrossingu i zieleni.
Nowo powstała przestrzeń będzie miała kredową ściankę motywacyjną, na której uczniowie będą zapisywać myśli/afirmacje.
Dodatkowo, będzie to miejsce realizacji warsztatów relaksacyjno - rozwojowych. 
Plan działania

Plan działania

Pierwszym działaniem uczniów był pomysł na wydzielenie strefy edukacyjno - relaksacyjnej. Następnie przygotowali projekt aranżacji oraz jej wstępny kosztorys. Kolejnym działaniem było stworzenie tytułu pomysłu, a także zaprojektowanie logo i zdjęcia okładkowego.
Zarówno uczniowie technikum i liceum zaangażowani w projekt zostaną podzieleni na zespoły zadaniowe. Każdy zespół będzie odpowiedzialny za daną część projektu.

Do planowanych działań należą: 
  • zakup siedzisk, leżaków i puf, 
  • samodzielne uszycie kolorowych poduszek dekoracyjnych, 
  • przyniesienie roślin doniczkowych, 
  • stworzenie konstrukcji dla ścianki kredowej,
  • wykonanie półki do bookcrossingu. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Planowana przestrzeń będzie umiejscowiona w budynku szkoły na II piętrze, na holu.
 
  1. Uczniowie przygotowali materiały do relacji na IG i FB, posty oraz artykuły na stronę szkoły, które będą informować oraz zachęcać do głosowania. 
  2. Kampania promocyjna odbędzie się od 30 listopada 2021 r. Na ten cel uczniowie opracowali specjalne broszury z kodami QR, które w łatwy sposób umożliwią przekierowanie na stronę głosowania na ich projekt. 
  3. W trzecim tygodniu grudnia nastąpi podział uczniów na zespoły zadaniowe, w których będą opracowywali plany realizacji projektu.
  4. Ostateczna realizacja projektu i aranżacja przestrzeni zaplanowana jest na okres ferii zimowych. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Jesteśmy przygotowani na modyfikację prac projektowych i ich harmonogramu w przypadku wprowadzenia nauki zdalnej. 
  • Prace zespołowe uczniów związane z planowaniem przestrzeni mogą zostać przeniesione z trybu stacjonarnego na na platformę Microsoft Teams. 
  • Sam zakup wyposażenia przestrzeni #GórkaOnChill możemy zrealizować poprzez e-zakupy. 
  • W przypadku wprowadzenia obostrzeń, które uniemożliwią stacjonarną realizację projektu w czasie ferii zimowych, dopuszczamy możliwość przesunięcia ostatecznego zagospodarowania przestrzeni na późniejszy termin.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie jako pomysłodawcy będą odpowiedzialni za ostateczny wybór dotyczący wyposażenia przestrzeni. Na bieżąco będą dokonywali aktualizacji sentencji  na ściance motywacyjnej. Do półki z bookcrossingiem będą przynosili/zabierali książki i czasopisma promując jednocześnie dwie postawy "zero waste" i aktywnego wolontariatu.
Ponadto, nowymi umiejętnościami będą: zdolności zagospodarowania przestrzeni, planowanie, wyszukiwanie informacji. Wzmocnione zostaną postawy odpowiedzialności i kreatywności. Biorąc pod uwagę fakt, że to uczniowie są inicjatorami stworzenia strefy #GórkaOnChill przyczyni się to do większego zaangażowania uczniów i poczucia współodpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcie. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Uzyskany grant chcielibyśmy wykorzystać na zakup leżaków, puf, materiału i wypełniaczy na poduszki, wykładziny, tapety kredowej. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

O innowacyjności projektu świadczy inicjatywa i samodzielność uczniów.

  • stworzenie obrazu i atmosfery szkoły przyjaznej współczesnemu uczniowi,
  • rozwijanie umiejętności praktycznych uczniów (szycie poduszek, skonstruowanie półki, umiejętność zagospodarowania przestrzeni),
  • kształtowanie kompetencji informatycznych (stworzenie kodu QR, projektowanie broszury w programie Canva),
  • umiejętność i zdolność opracowywania budżetu.

Szkoła

Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. S. Staszica w Stąporkowie

Adres

S. Staszica 4, 26-220 Stąporków

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów