Numer projektu: 406
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

MATHeroes

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Matematyka daje nam narzędzia. Narzędzia te służą do rozwiązywania problemów. Ludzkich problemów. Osobę, którą rozwiązuje problemy nazywamy bohaterem. 

Chcemy wspólnymi siłami, zespołowo z uczniami klas 4-8 stworzyć jedną spójną komputerową grę RPG, która opierałaby się na stworzeniu bohatera, rozwiązującego za pomocą matematyki problemy napotkanych postaci. Czy pójdziemy w kierunku czerwonego kapturka, czy też księżycowej stacji zależy tylko od naszej wyobraźni. Stworzone dzieło, chcielibyśmy udostępnić publicznie. 
Plan działania

Plan działania

1. Organizujemy warsztaty z osobą z branży Game Development, która pomogłaby nam się zainspirować oraz wskazać kierunki działania.
2. Dzielimy się na mniejsze podgrupy zadaniowe: marketing, grafika, budowanie narracji, opracowywanie poszczególnych scen albo zadań które stoją przed bohaterem. 
3. Spotykamy się pozalekcyjnie w zespołach roboczych, przydzielamy zadania i pracujemy nad nimi zdalnie na platformie google classroom.
4. Finalizujemy dzieło i świętujemy.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania prowadzimy na terenie szkoły oraz uczniowie działają w domach - w podgrupach opracowując przydzielone zadania. Wspólnie komunikujemy się również za pomocą google classroom.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Wówczas, całość działań przenosimy na spotkania zdalne. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Każda z podgrup nauczy będzie pracowała nad inną częścią zadania, mając jednocześnie ogromny udział w całości projektu. Uczniowie nauczą się synergicznego działania oraz będą pracowali wykorzystując swoje  moce strony. Rozwiną kompetencje współpracy (w tym cyfrowej) a samo sedno projektu pozwoli z jednej strony rozwinąć kreatywność i tworzenie budowanie fabuły z drugiej zaś wzmocni kompetencje matematyczne - zadania bohatera, będzie przecież rozwiązywanie matematycznych problemów napotkanych osób. Ile ich będzie? Celem stworzenia gry jest stworzenie atrakcyjnej formy powtórzenia wiadomości z matematyki - która przyda się szczególnie uczniom słabszym - i to z myślą o nich jako odbiorcach stworzona zostanie gra. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

1. Organizacja warsztatów z projektowania gier.
2. Zakup oprogramowania pozwalającego stworzyć gry komputerowe
3. Konferencja na zwieńczenia projektu, przedstawiająca grę potencjalnym odbiorcom. (I świętowanie udanego projektu!)
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Jest to pomysł interdyscyplinarny - łączący w sobie elementy szkolnej matematyki, która siedzi pod zasadami gier, języka polskiego, bowiem tworzymy spójną fabułę i bohaterów oraz kompetencje cyfrowe i pracę w grupie. Dodatkowo efekt naszej pracy jest tworzony z myślą o uczniach mających problemy z matematyką.

Szkoła

HARMONIA Prywatna Szkoła Podstawowa Montessori

Adres

Strzałkowskiego, 60-854 Poznań

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów