Numer projektu: 104
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Matematyczny spacer od aniołów szytych ręcznie po ekologię na talerzu

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Grupa projektowa obejmować będzie uczniów klasy 4 szkoły podstawowej. Grupa projektowa będzie rozwijać umiejętności wykorzystywania kompetencji matematycznych do wykonywania zadań praktycznych, a między innymi ręcznego szycia aniołów Tilda i innych ozdób, czy obmyślania sposobów na ekologiczne życie, np. oszczędzanie wody i nie wyrzucania jedzenia. 
Plan działania

Plan działania

Uczniowie będą rozwijać swoje kompetencje matematyczne podczas zajęć matematycznych oraz będą je wykorzystywać w praktyce podczas zajęć techniczno-krawieckich i zajęć rozwijających wiedzę ekologiczną. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Zajęcia odbywać się będą online - matematyka dla osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji matematycznych przy użyciu wszelkich możliwości techniczno-sprzętowych oraz zajęcia stacjonarne w pracowni technicznej w styczniu (podczas ferii zimowych).Działania prowadzone będą na terenie szkoły oraz online. 
Terminy to:
Matematyka - 1 godzina tygodniowo online od 01.02.2023 r. do 31.12.2023
Technika i matematyka - 20 godzin stacjonarnie 0d 16.01.2023 do 31.12.2023
Ekologia - 1 godzina miesięcznie od 01.02.2023 do 31.12.2023
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Zajęcia online przygotują uczniów do pracy online i nauczą ich współpracy w wykonywaniu zadań szkolnych (praca w chmurze) oraz współtworzenia dokumentów i rozwiązywania problemów matematycznych
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za realizację działań we współpracy ze sobą. Zdobędą umiejętności:
  1. Współpracy z rówieśnikami
  2. Planowania swoich działań i osiągania celu "krok po kroku"
  3. Przygotowania warsztatu pracy
  4. Zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce
  5. Obsługi programów komputerowych, np. Teams i innych
  6. Systematycznej pracy i odpowiedzialności za wspólną pracę grupy
  7. Szycia ręcznego i maszynowego
  8. Posługiwania się przyborami do cięcia, szycia i trasowania
  9. Kreatywności w matematyce i technice 
  10. Widzenia przestrzennego, myślenia obrazami, umiejętności rotacji mentalnej
  11. Posługiwania się geometrią w życiu codziennym i korzystania z przyborów go geometrii
  12. Tworzenia klimatu grupy i rozwiązywania sporów i problemów
  13. Tolerancji na pomysły innych osób
  14. Dbania o bezpieczeństwo własne i innych
  15. Tworzenie prezentacji z działań grupy i tworzenie wystawy prac i zdjęć
  16. Wykonania informacji o projekcie w mediach społecznościowych i na stronie szkoły
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant sfinansuje urządzenie do drukowania i materiału do druku oraz tkaniny i pasmanterię do szycia aniołów i innych ozdób. Uczniowie otrzymają dyplomy za ukończenie projektu i pamiątki - książeczki wspólnej pracy ze zdjęciami. Przygotują wystawę z realizacji projektu, aniołów i innych ozdób, które uszyją samodzielnie.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Zajęcia krawieckie i zajęcia matematyczne, a przy okazji uczenie się bycia "eko". Projekt będzie interdyscyplinarny. Matematyka nie kojarzy się tutaj z zeszytami szkolnymi, ławkami, ani tym bardziej ocenami. Projekt ma pokazać zastosowanie wiedzy szkolnej w praktyce. Wiedza prowadzi do wykonania rękodzieła. Rzemieślnicze umiejętności pociągają dzieci, dają możliwość uwierzenia we własne możliwości i swoją sprawczość. Uczniowie kreują rzeczywistość, mierzą, kroją i łączą z precyzją krawiecką, która przenosi się na sposób i metody uczenia się matematyki na co dzień.

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego

Adres

Budryka 7, 97-400 Bełchatów

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów