Numer projektu: 247
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Virtual Hand Touch

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Trudno powiedzieć, czym my się tutaj dokładnie zajmujemy. Jak wyjaśnić i jak nazwać tworzenie gestów do obsługi komputera bez mówienia, że tworzymy gesty do obsługi komputera?

W dużym skrócie uczymy komputer rozpoznawania gestów tak, aby można było obsługiwać go bez używania myszki i klawiatury, a może nawet bez przebywania w jego pobliżu. Do tego czarnoksięstwa wystarczy tylko kamera, a w przyszłości może nawet ona nie będzie potrzebna. Uruchamianie YouTube’a, czy chociażby ulubionej piosenki, może zająć ułamek sekundy, dzięki prostym gestom. Może jeszcze nie mamy hologramów, jak z Iron Mana, ale robimy wszystko, co w naszej mocy, aby nas do tego przybliżyć. 

Naszym celem jest rozpowszechnienie sztucznej inteligencji wśród ludzi i w otaczającym nas świecie. Virtual Hand Touch jest krokiem w tę stronę. Aplikacja uprości używanie komputera nie tylko osobom w naszym wieku, lecz także tym starszym. 

Jesteśmy pięcioosobowym zespołem nieprofesjonalnych śmieszków, którzy próbują swoich sił w stworzeniu tego, co do tej pory było jedynie w filmach.

W naszych szeregach jest Bartosz (szefu) i cała reszta (która nie jest szefem), czyli Karolina, Norbert, Klaudia i Oskar. Ukrywamy się pod nazwą TouchSome Grass. Jesteśmy z miasta, które wielu może się kojarzyć z częściami roweru, czyli z Koła.

Będziemy udoskonalać aplikację oraz promować ją za pomocą naszego fanpage’a: https://www.facebook.com/profile.php?id=100086664823223 .
Plan działania

Plan działania

Będziemy pracować w pięcioosobowym zespole, który będzie projektował i udoskonalał aplikację. 

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Aplikacja jest już w fazie tworzenia. Będziemy wydawali kolejne wersje programu. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Nauka zdalna nie przyniesie wielu zmian. Zaletą projektów informatycznych jest możliwość pracy całkowicie zdalnej. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Głównym przedmiotem naszej nauki są algorytmy sztucznej inteligencji oraz ich rozwój i adaptacja.

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty Grant chcemy przeznaczyć na dalszy rozwój projektu, szczególnie na elementy wykraczające poza ramy programu, takie jak interaktywna rękawica.

Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Nasz projekt ma duży potencjał, zarówno w zakresie rozwoju sztucznej inteligencji, jak i poszerzania zakresu interakcji komputera z człowiekiem. Komputery mogą stać się bardziej spersonalizowane i interaktywne. Rzeczy widziane w filmach mogą stać się rzeczywistością. Naszym celem jest samorozwój oraz dążenie do pogłębiania zdobytych umiejętności i tym samym doskonalenie projektu. 
Opis realizacji

Opis realizacji

  1. Zbudowaliśmy wczesną wersję aplikacji zdolnej do rozpoznania gestów służących na przykład do pisania na klawiaturze oraz poruszania kursorem.
  2. Stworzyliśmy prototyp interfejsu graficznego, który pozwoli na wygodną obsługę programu.
  3. Stworzyliśmy projekt długopisu, który pozwoli nam uniezależnić się od kamery.

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

  1. Największym wyzwaniem było poznawanie technologii oraz jej wykorzystanie. Sztuczna Inteligencja okazała się bardzo złożonym i obszernym tematem i nawet teraz czeka przed nami jeszcze wiele do odkrycia.
  2. Kolejnym wyzwaniem była komunikacja i koordynacja całej grupy projektowej, aby prace szły w odpowiednim tempie.

Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

  1. Poszerzenie wiedzy w dziedzinie programowania w Pythonie. Poznanie nowych narzędzi i sposobów na pisanie lepszych aplikacji.
  2. Zaznajomienie z zagadnieniem sztucznej inteligencji, jej zastosowaniu, a także metodach uczenia maszynowego.
  3. Nauczyli się pracy pod presją czasu, pokonywania problemów, a także systematyczności oraz pracy w grupie.

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

  1. Inspirowaliśmy i przedstawialiśmy temat sztucznej inteligencji w naszej szkole. Chcieliśmy pokazać, że jako uczniowie możemy mieć duży wpływ na innowacje i postęp technologiczny w dziedzinach informatycznych.
  2. Przybliżyliśmy osobom starszym zagadnienia sztucznej inteligencji i jej potencjału. Zwłaszcza, że dużo się o tym ostatnio w mediach mówi a większość osób ma jednak problemy ze zrozumieniem zastosowań tej technologii



Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

  1. Najbardziej jesteśmy dumni z nas samych, ponieważ każdy znalazł odpowiednią dla siebie dziedzinę, co pozwoliło na jednoczesne wykonywanie prac i zadań. Nasza wiedza jest teraz na dużo wyższym poziomie niż była wcześniej. 
  2. Nasza aplikacja, choć na razie we wczesnej wersji, działa stabilnie, wykonując wszystkie przewidziane zadania

Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Nic, ponieważ nasz trud przyniósł oczekiwane rezultaty, jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy. 
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

  1. Zmianie uległ pomysł rękawicy, która miała posłużyć do obsługi komputera dłonią. Od teraz będziemy pracować nad dużo wygodniejszym urządzeniem jakim jest długopis, który używając odpowiednich czujników i procesorów będzie w stanie analizować swoje położenie i jego zmiany - czytając w ten sposób zaprogramowane gesty.

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant wykorzystaliśmy na zakup chipa, który pozwoli nam precyzyjnie określać położenie, rotacje i przyspieszenie naszego długopisu. Ponadto umożliwia on rozpoznawanie gestów przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji, które ten procesor wspiera.

Szkoła

Liceum Ogólnokształcące w Kole

Adres

Blizna 37, 62-600 Koło

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów