Numer projektu: 109
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Szepty historii- śladami dawnych mieszkańców Pabianic

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Pabianice to nie tylko ulice i budynki, to przede wszystkim historie mieszkańców. W naszym projekcie chcielibyśmy przybliżyć ich sylwetki, odszukać miejsca, które zostały uwiecznione na dawnych fotografiach rodzinnych i choć na chwilę przenieść się w czasie. Naszym celem jest przygotowanie wystawy fotograficznej oraz wydanie albumu, zawierającego dawne i współczesne zdjęcia pabianiczan(autorami i modelami zdjęć będziemy sami). Dodatkowo album zostanie wzbogacony o ciekawe opowieści z życia dawnych mieszkańców. Otwarcie wystawy połączone będzie z przedstawieniem teatralnym opartym na pabianickich legendach, na które zaprosimy uczniów i przyjaciół naszej szkoły oraz rodziny.
Plan działania

Plan działania

  1. Zebranie dawnych fotografii przedstawiających mieszkańców Pabianic. 
  2. Zebranie i zapisanie ciekawych opowieści dotyczących dawnego życia w naszym mieście- spotkania z osobami interesującymi się życiem dawnych pabianiczan.
  3. Sesja fotograficzna w miejscach przedstawionych na wybranych fotografiach.
  4. Przygotowanie fotografii do druku i odwiedziny w lokalnej drukarni.
  5. Przygotowanie przedstawienia opartego na pabianickich legendach i opowiadaniach.
  6. Otwarcie wystawy fotograficznej.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Nasz projekt będziemy realizowali na terenie Pabianic (zdjęcia) i Szkoły Podstawowej nr 16 w Pabianicach(wystawa i przedstawienie).
  1. listopad-grudzień- zebranie fotografii i spotkania z osobami, które mogłyby nam pomóc w realizacji projektu.
  2. styczeń-luty- przygotowanie tekstów do albumu i scenariusza przedstawienia. 
  3. marzec- próby do przedstawienia, sesja zdjęciowa, oddanie albumu do druku.
  4. 14 kwietnia- oficjalne otwarcie wystawy fotograficznej i wystawienie przedstawienia, podczas którego uczniowie, biorący udział w projekcie, i goście otrzymają albumy. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku wprowadzenia nauki hybrydowej możemy przygotować większość projektu zdalnie. Zarówno wybór fotografii, przygotowanie tekstów, próby do przedstawienia i spotkania z osobami mogącymi nam pomóc w realizacji, może odbyć się podczas nauki zdalnej. W przypadku wprowadzenia nauki zdalnej zaangażowania rodziców w pomoc przy sesji zdjęciowej. Przedstawienie może odbyć się online poprzez platformę TEAMS.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za wybór i wykonanie fotografii, napisanie opowiadań i udział w przedstawieniu. 
Dzięki projektowi poszerzą swoją wiedzę dotyczącą Pabianic i poznają programy graficzne, dzięki którym przygotują album fotograficzny. Rozwiną kompetencje miękkie takie, jak: współpraca w zespole, komunikacja, praca w określonych ramach czasowych, kreatywność, pozytywne nastawienie do realizacji zadań, odnalezienie się w nowych sytuacjach (udział w sesji/przedstawieniu) i pracy w sytuacji stresowej, jaką może być występ na scenie.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcielibyśmy przeznaczyć na wydanie albumu fotograficznego w określonym nakładzie oraz na wydrukowanie zdjęć wielkoformatowych na wystawę.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Projekt, który chcemy zrealizować będzie prawdziwą podróżą w czasie do dawnych Pabianic. Przeniesiemy się do miejsc, które znamy ze spacerów i uwiecznimy je za pomocą fotografii. Poznamy legendy i opowiadania związane z naszym miastem. Dzięki temu projektowi mamy szansę odkryć na nowo historie ludzi, którzy żyli w Pabianicach.

Szkoła

Szkoła Podstawowa nr 16 z Oddz. Integracyjnymi im. T. Kościuszki w Pabianicach

Adres

20 stycznia 9/13, 95-200 Pabianice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów