Numer projektu: 147
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

Ja i mój bohater literacki

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Uczniowie w trakcie omawiania lektur obowiązkowych wcielają się w bohaterów literackich. Przenoszą się w  czasie, poznają ich osobowość, odzwierciedlają cechy zewnętrzne i wewnętrzne. Celem jest zaszczepienie nawyków czytelniczych i rozwijanie zamiłowania do literatury pięknej oraz aktywizowanie uczniów to twórczego wysiłku.  Efektami ma być  przede wszystkim wzrost zrozumienia tekstów, wzrost samooceny uczniów oraz  indywidualizacja nauczania - podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów. 
Plan działania

Plan działania

Projekt jest realizowany w trakcie omawiania lektur szkolnych. 
Lektury będą omawiane wg następującego harmonogramu:
Październik 2022r - B. Prus" Katarynka" 
Listopad 2022r - L. M. Montgomery " Ania z Zielonego Wzgórza"
Styczeń 2023r - F. Molnár " Chłopcy z Placu Broni "
Marzec 2023r - F. H. Burnett " Tajemniczy ogród"

Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt jest realizowany  na lekcjach języka polskiego w klasie piątej . Termin realizacji: październik - marzec. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

 Uczniowie na bieżąco będą realizować projekt. Swoje pomysły będą przesyłać do koordynatora , a nagrania z poczynionych zamierzeń publikować na stronie szkoły. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat literatury polskiej i światowej, wzbogacą swoje słownictwo, a przede wszystkim rozwiną umiejętność oceniania postaw i zachowań bohaterów. Ponadto jednym z założeń projektu jest integrowanie uczniów przez wspólną pracę oraz rozbudzenie wrażliwości estetycznej. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Nagrodę chcielibyśmy przeznaczyć na zakup profesjonalnych strojów oraz nagrody dla uczestników projektu. W przyszłości chcielibyśmy spóbować swoich sił na scenie. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

W naszym projekcie wyjątkowe jest to, że samo poznawanie lektur nie musi być nudne, a świat bohaterów literackich staje się uczniom bliższy.
Opis realizacji

Opis realizacji

Uczniowie w trakcie omawiania lektur obowiązkowych wcielali się w bohaterów literackich. Przenosili się w  czasie, poznawali ich osobowość, odzwierciedlali  cechy zewnętrzne i wewnętrzne. 
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Nie napotkaliśmy żadnych problemów w trakcie realizacji projektu.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie zaszczepili w sobie nawyk czytania i rozumienia tekstów literackich, wzbogacili swoje słownictwo, doskonalili zdolność tworzenia wypowiedzi ustnych, rozbudzili swoją kreatywność. 
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Wzrost samooceny, wiara we własne możliwości uczenia się i tworzenia, indywidualizacja procesu nauczania - podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów, promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Jako grupa projektowa jesteśmy dumni z rozbudzenia w nas szeroko pojętej kreatywności oraz rozbudzenia wrażliwości estetycznej. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Na pewno nasze wizualizacje  poszczególnych lektur chcielibyśmy wzbogacić o profesjonalne stroje oraz kostiumy epokowe. Ograniczeniem była również przestrzeń, w jakiej musieliśmy pracować. Ponadto w przyszłości chcielibyśmy pokusić się o występy dla dużo większej publiczności.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Oprócz inscenizacji, tworzyliśmy w grupach pomysłowe lapbooki oraz graficzne karty pracy, obejmujące zagadnienia przeczytanych utworów literackich. Wśród naszych innowacyjnych działań znalazła się również "lektura na wieszaku". 

Szkoła

Szkoła Podstawowa im.W. Broniewskiego w Bielsku

Adres

Drobińska 19, 09-230 Bielsk

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów