Numer projektu: 302
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Praktyczna nauka zawodu kluczem do sukcesu w przyszłości

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Pomysł polega na zakupie Branżowej Symulacji Biznesowej, w której uczniowie będą mogli prowadzić wirtualne firmy. Dzięki temu trenować będą umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze, takie jak: myślenie, rozwiązywanie problemów, wnioskowanie oraz podejmowanie decyzji. W sposób realistyczny dokonywać będą decyzji biznesowych w swoim przedsiębiorstwie.
Plan działania

Plan działania

W ramach zajęć nauczyciel podzieli uczniów na kilkuosobowe zespoły, które będą zakładały i prowadziły wirtualne firmy w wybranej przez siebie branży.W ramach symulacji uczestnicy podejmują realne decyzje biznesowe zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem doświadczając biznesu m.in.: tworzą stanowiska pracy, zatrudniają pracowników, ustalają wynagrodzenia, kupują sprzęt, inwestują w reklamę tradycyjną oraz internetową, ustalając ceny. Wszystkie grupy będą działały na jednym rynku. W każdej rundzie zespoły uczniowskie otrzymywać będą wyniki swoich działań, które omawiać będą wspólnie z nauczycielem. Po ukończeniu rundy pojawi się ranking zespołów. Na tej podstawie uczniowie wraz z nauczycielem dokonywać będą analizy wyników, wyciągać wnioski z podjętych decyzji.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt byłby realizowany na przestrzeni 5 miesięcy (styczeń-maj) w pracowni szkolnej. 
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysłu nie byłoby trzeba w żaden sposób modyfikować w przypadku nauki zdalnej bądź hybrydowej, ponieważ uczniowie mogliby realizować projekt na swoich komputerach w domu, ponieważ Branżowa Symulacja Biznesowa dostępna jest przez przeglądarkę internetową. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie w sposób praktyczny zdobędą wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu w wybranej przez siebie branży. Nauczą się planowania, analizowania rynku, budowania modelu biznesowego oraz zakładania działalności gospodarczej. Nauczyciele odpowiedzialni za Branżową Symulację Biznesową  skorzystają z certyfikowanych szkoleń. Każdy z uczestników otrzyma certyfikat za udział w Branżowej Symulacji Biznesowej.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant w sposób istotny wpłynie na realizację pomysłu, ponieważ dostęp do Branżowej Symulacji Biznesowej jest odpłatny. Dodatkowo uczniowie, którzy zdobyliby największe wyniki mogliby otrzymać nagrody rzeczowe za udział w projekcie w postaci pendrive'a, kalendarzy czy myszek.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Wyjątkowość Naszego pomysłu polega na tym, że otrzymany grant chcemy przeznaczyć na inwestycję w przyszłość młodych ludzi ucząc ich praktycznej wiedzy z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej, zatrudniania pracowników, ustalania wyniku finansowego oraz długofalowego planowania. Uczniowie zdobędą nowe umiejętności. Branżowa Symulacja Biznesowa idealnie wpisuje się w podstawę programową nowego przedmiotu pt. "Biznes i Zarządzanie", który od nowego roku szkolnego ma zagościć w szkołach.

Szkoła

Zespół Szkół w Niećkowie

Adres

Niećkowo 63, 19-230 Niećkowo

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów