Numer projektu: 267
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

1, 2, 3, doświadczaMY!

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz
Głównym celem projektu jest stworzenie biblioteki multimedialnej z filmami wideo prezentującymi doświadczenia fizyczne. 
Plan działania

Plan działania

Projekt jest przeznaczony dla chętnych uczniów z klas VI-VIII. Uczniowie będą pracować w grupach 2-3 osobowych, ich zadaniem będzie opracowanie, przeprowadzenie, nagranie i zmontowanie doświadczenia fizycznego. Gotowe filmy zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły, na specjalnej podstronie zostanie utworzona biblioteka multimedialna.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany na zajęciach pozalekcyjnych, od stycznia 2023 do maja 2023. Uczniowie będą mieli do dyspozycji pomoce naukowe znajdujące się w szkole oraz kamerę cyfrową wraz ze statywem i akcesoriami (zakupioną w ramach programu "Laboratoria Przyszłości"). W sali przyrodniczej będą przeprowadzane i nagrywane doświadczenia, montaż filmów będzie się odbywać w sali komputerowej i/lub w domach uczestników projektu.
Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W przypadku nauki zdalnej uczniowie będą musieli przeprowadzić doświadczenia we własnych domach, do nagrywania posłużą im wówczas telefony komórkowe.  
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Podczas projektu uczniowie będą pobudzać i rozwijać ciekawość i umiejętności badawcze. Nauczą się planować, przygotowywać i demonstrować doświadczenia. Poznają programy do montowania filmów i rozwiną umiejętność pracy na komputerze. Nie zapominajmy, że będą ze sobą współpracować, a więc również rozwijać umiejętności interpersonalne.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pieniądze z grantu przeznaczylibyśmy na zakup programu do montowania filmów oraz zestawów do eksperymentów.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Doświadczając i eksperymentując uczniowie łatwiej zrozumieją otaczający świat i prawa nim rządzące. Nagrywając i montując filmy zdobędą umiejętności pracy na komputerze tak przydatne w dzisiejszych czasach. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Udało nam się nagrać kilka prostych doświadczeń, wybranych przez uczniów.
W kolejnych miesiącach będziemy je montować i zamieszczać na szkolnej stronie internetowej.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Uczniowie nie chcieli zostawać po zajęciach, projekt był realizowany w czasie zajęć z fizyki. Niektórzy uczniowie nie wywiązali się z umowy - nie opracowali ani nie przygotowali samodzielnie żadnego doświadczenia. 
Dużo czasu poświęciliśmy na nagrywanie filmów zapominając o ich montażu (nie zdążyliśmy zmontować ani jednego filmu do dnia 17.04.2023)
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

1. wykonywania prostych doświadczeń fizycznych
2. filmowania i opisywania wybranych doświadczeń fizycznych
3. wyszukiwania potrzebnych informacji np. w Internecie
4. posługiwania się darmowymi programami do obróbki filmów i zdjęć 
5. obsługi kamery (wraz z akcesoriami)

Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

1. wpieranie edukacji, promowanie postawy badawczej, rozbudzanie ciekawości 
2. promocja placówki
3. zintegrowanie społeczności szkolnej w celu realizacji projektu
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

1. Poprawiliśmy swoje relacje w grupie
2. Udało nam się nagrać kilka naprawdę ładnych filmików
3. Lepiej zrozumieliśmy tematy, których dotyczyły wykonywane doświadczenia
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

1. Rozszerzyłabym projekt na klasy 0-VIII (nasza szkoła liczy mniej niż 50 uczniów, w klasach VI-VIII jest ich tylko 13, a uczniowie starszych klas nie chcą zostawać po zajęciach), w młodszych klasach dużo uczniów, którzy chętnie zostają w szkole po lekcjach.
2. Inaczej zarządzałabym czasem (za mało czasu poświęciłam na montaż filmów). Najpierw chcieliśmy nagrać jak najwięcej doświadczeń, a później skupić się na obróbce graficznej, trzeba było na bieżąco montować (obrabiać) filmy i gotowe zamieszczać na stronie internetowej szkoły.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Projekt miał być realizowany po lekcjach, niestety uczniowie nie zostawali "po godzinach", dlatego był realizowany na lekcjach fizyki w klasie VII i VIII.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant wykorzystamy na zakup pomocy do pracowni fizycznej (m.in. kalkulatory, baterie, wahadło matematyczne, zestawy eksperymentów), upominki dla uczestników programu.
Efekty: filmy

Efekty: filmy

w przygotowaniu...

Szkoła

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Załukach

Adres

Załuki 5, 16-040 Załuki

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów