Numer projektu: 395
Kategoria projektu: Szkoła ponadpodstawowa

Biologiczny TOP Model

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Biologia to bardzo szeroka dziedzina nauki, obejmująca wiele zagadnień, takich jak na przykład zoologia, botanika, ekologia. Program nauczania biologii w szkole jest mocno przeładowany, uczniowie często uczą się teorii, nie mając czasu na rozwijanie swoich zainteresowań poprzez obserwację i doświadczenia. Proponowany projekt ma na celu zmianę tradycyjnego podręcznikowego sposobu uczenia się w aktywne doświadczenie, ułatwiające uczniom przyswajanie wiedzy. Służyć temu mają książki do kolorowania w języku polskim i angielskim oraz edukacyjne karty i modele/figurki przedstawiające m.in. różnorodne organizmy w poszczególnych stadiach rozwojowych. 
Cele projektu:
- szybsze opanowanie często trudnego i niezrozumiałego dla uczniów materiału,
-samodzielne sprawdzenie wiedzy przez ucznia przez podpisanie nazw oraz pokolorowanie elementów zaznaczonych na ilustracjach,
-samodzielne oznaczanie rysunków i schematów, co pomoże uczniom zapamiętać dużo więcej szczegółów niż uczenie się z podręcznika,
-szybsze zapamiętywanie terminologii biologicznej poprzez tłumaczenie specyficznych nazw z języka angielskiego.
Plan działania

Plan działania

Planujemy zakupić figurki/modele różnorodnych organizmów np. owadów, płazów, gadów, roślin przedstawiające różne etapy ich rozwoju, biologiczne książki do kolorowania w języku polskim i angielskim oraz karty i schematy edukacyjne. Zakupione materiały będą wykorzystywane na lekcjach przez grupę projektową oraz pozostałych uczniów. Chcemy także nagrać kilka filmików edukacyjnych np. przedstawiających cykl rozwojowy owadów z wykorzystaniem zakupionych modeli. Filmikami pochwalimy się w szkolnych mediach społecznościowych.
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będzie realizowany na terenie naszej szkoły. Realizacją projektu będziemy zajmować się przez cały rok szkolny, na lekcjach biologii i zajęciach dodatkowych. 

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

Pomysł na realizację w sytuacji zawieszenia zajęć w szkołach

W razie wprowadzenia nauki zdalnej będziemy kserować lub skanować arkusze do kolorowania i uczyć się z nich w domu. Nagramy też filmiki edukacyjne, które będą nam służyć do nauki na lekcjach biologii lub właśnie w przypadku nauki zdalnej.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczniowie będą odpowiedzialni za:

1) Wybór książek biologicznych do kolorowania
2) Wybór modeli/figurek organizmów
3) Przygotowanie filmików edukacyjnych z wykorzystaniem zakupionych modeli
 
Przewidywane efekty
Uczeń:
- analizuje i omawia ilustracje, schematy, 
-selekcjonuje materiały, przygotowuje notatki graficzne i filmiki edukacyjne,
-gromadzi materiały ilustracyjne, poznaje specyficzną terminologię biologiczną w języku polskim i angielskim,
-korzysta z różnorodnych form nauki

Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcielibyśmy przeznaczyć na zakup modeli/figurek organizmów, kart i schematów edukacyjnych (w tym 3D), książek do kolorowania w języku polskim i angielskim, artykułów biurowych.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Uważamy, że nasz pomysł jest wyjątkowy, ponieważ łączy ze sobą dwie dziedziny wiedzy – biologię i język angielski, angażuje uczniów do nauki w interesujący dla nich sposób, a także umożliwia zrozumienie materiału z zazwyczaj trudnych i skomplikowanych działów.

Szkoła

Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach

Adres

Skalników 6, 59-101 Polkowice

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów