Numer projektu: 399
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

RoboModa

Grant Jury

Grant Jury

Przyznawany przez Kapitułę Konkursową.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Celem działań jest połączenie LEGO Education Spike z szyciem oraz długopisami 3D.
Efekty projektu:
- rozwijanie kreatywności,
- nabywanie nowych umiejętności np. obsługa maszyn do szycia,
- rozwijanie krytycznego myślenia, kooperacji oraz komunikacji,
- uczenie się na błędach,
- rozwiązywanie problemów,
- planowanie i organizowanie własnych działań,
-  kształtowanie poczucia odpowiedzialności za działania własne i zespołu ,
-  zdobywanie wiedzy przez doświadczenie i aktywne działanie.



Plan działania

Plan działania

1. Rozpoczęcie projektu: 15.01.2024
2. Budowa robotów (uczniowie samodzielnie tworzą model robota) oraz zaprogramowanie go na potrzeby pokazu mody - 15.01-09.02.2024
3. "Barwy narodowe w strojach robotów"- wyszukanie informacji na temat barw narodowych wybranych państw i ich wykorzystanie w zaprojektowaniu strojów. 26.02-01.03.2024
4. Zapoznanie uczniów z obsługą maszyny do szycia, zaprojektowanie ubrań dla robotów, dokonanie pomiarów robota, wykonanie wykroju stroju i uszycie ubrań - 04.03.-22.03.2024
5. Zaprojektowanie szablonów dodatkowych elementów stroju robota np. okulary, przypomnienie zasad posługiwania się długopisami 3D oraz wykonanie potrzebnych elementów - 25.03.-05.04.2024
6. Zaplanowanie pokazu mody:
a) organizacja przestrzeni:
- odpowiednie ustawienie dwóch ekranów interaktywnych, wykorzystanie ich jako telebimy;
- stworzenie wybiegu dla robotów,
b) przygotowanie osób odpowiedzialnych za transmisję pokazu mody na telebimach za pomocą smartfonu oraz dronów. 08-11.04.2024
7. Pokaz mody 12.04.2024
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania będą realizowane w Szkole Podstawowej im. Wiktora Kaji w Białośliwiu podczas zajęć dodatkowych przez okres 4 miesięcy, w terminie od stycznia do kwietnia.
1. Od 15 stycznia do 9 lutego budowa robotów z Lego Education Spike.
2. Od 4 marca do 22 marca uszycie ubrań dla robotów.
3. Od 25 marzec do 5 kwietnia stworzenie dodatkowych elementów stroju, za pomocą długopisów 3D.
4. Kwiecień - pokaz mody robotów dla całej społeczności szkolnej.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za przygotowanie pokazu mody robotów. Uczniowie nauczą się podstawowych umiejętności krawieckich;  precyzyjności i kreatywności przy posługiwaniu się długopisem 3D oraz programowania robotów, w tym umiejętności rozwiązywania problemów. Przy okazji będą kształtować kompetencje komunikacji, krytycznego myślenia oraz kooperacji, czyli kompetencje 4K.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Zdobyty grant chcemy przeznaczyć na zakup maszyn i materiałów do szycia oraz  filamentu do długopisów 3D.
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Zaproponowany projekt jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju,  ponieważ łączy ze sobą wykorzystanie wielu narzędzi oraz materiałów, przez to kształtuje wiele umiejętności oraz kompetencji 4K, czyli kooperacji, komunikacji, krytycznego myślenia oraz kreatywności. Projekt jest realizowany w metodyce STREAM. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Udało Nam się zrealizować wszystkie podpunkty STREAM. Nasze roboty są gotowe do prezentacji społeczności szkolnej.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwaniem było zbudowanie robota, uczniowie w większości czasu pomagali sobie, aby prawidłowo wykonać instrukcję. Drugim wyzwaniem była nauka szycia na maszynie.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Dzięki realizacji projektu uczniowie z powodzeniem kształtowali kompetencje 4K, czyli kreatywność, krytyczne myślenie, kooperację i komunikację oraz nauczyli się obsługiwać maszynę do szycia/szyć ręcznie.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

1. Wspólne zaangażowanie w działania projektowe sprzyja większej współpracy i zrozumieniu między uczniami.
2.  Zainteresowanie modelem STREAM innych nauczycieli.
3. Podniesienie jakości pracy szkoły oraz promocja szkoły w mediach społecznościowych.
4. Podniesienie świadomości na temat kształtowania u uczniów umiejętności robótek ręcznych.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Najbardziej jesteśmy dumni z nauki obsługi maszyny do szycia.
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Wszystko zrobiliśmy tak jak było zaplanowane. Zwróciłabym uwagę na ilość materiałów dla robotów. Osobiście, za drugim razem, kupiłabym mniej materiału na korzyść np. filamentu. 
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Dodaliśmy naukę programu Canva (T), gdzie stworzyliśmy zaproszenia dla społeczności szkolnej na pokaz mody robotów.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant wykorzystaliśmy na zakup 2 maszyn do szycia, materiałów, akcesoriów krawieckich oraz filamentu do długopisów 3D.

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Wiktora Kaji w Białośliwiu

Adres

4 Stycznia 8, 89-340 Białośliwie

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów