Numer projektu: 53
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

Kolorowe przerwy.

Grant Internautów

Grant Internautów

Przyznawany przez Internautów w głosowaniu.

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

 Chcemy stworzyć przyjazne miejsce dla uczniów, gdzie będą mogli spędzać przerwy zgodnie ze swoimi potrzebami i zainteresowaniami. Nasz pomysł jest alternatywą do odciągnięcia uczniów od używania telefonów komórkowych podczas przerw. Chcemy również zapobiegać uczniowskiej nudzie, agresji słownej i fizycznej. Dzięki wyznaczonym strefom poprawimy bezpieczeństwo w szkole. 
Plan działania

Plan działania

 Planujemy zorganizować na szkolnych korytarzach strefy aktywności. Będą to: strefa gier planszowych, strefa kreatywności, strefa książki i strefa ciszy. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

 Działania chcemy przeprowadzić na terenie naszej szkoły, w wybranych miejscach. Realizację rozpoczniemy w styczniu od przeprowadzenie wywiadu wśród uczniów na temat ich potrzeb i zainteresowań. W tym celu umieścimy na głównym korytarzu skrzynkę życzeń. W lutym rozpoczniemy budowanie stref, zakupimy potrzebne materiały. Gdy wszystko będzie gotowe udostępnimy je uczniom. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

 Uczniowie będą odpowiedzialni za przeprowadzenie wywiadów, stworzenie skrzynki życzeń i analizę zebranych informacji. Przygotują wybrane przez siebie strefy. Zmotywujemy uczniów do dbałości o swoje otoczenie, bezpieczeństwo swoje i innych, wdrożymy ich do współdziałania w grupie, każdy będzie mógł wykazać się kreatywnością, pomysłowością. Nauczą się odpowiedzialności za realizację powierzonych im zadań. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

 Grand zostanie przeznaczony na zakup materiałów niezbędnych do stworzenia stref: gry planszowe, materiały plastyczne, książki i czasopisma, siedziska. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

 Bo jest wspaniałą alternatywą dla uczniów spędzających przerwy z telefonem. Dzięki wydzieleniu wielu stref, każdy znajdzie coś dla siebie. Będzie można z nich korzystać podczas prowadzenia zajęć indywidualnych i godzin wychowawczych. Zaproponujemy naszym uczniom naukę przez zabawę. 
Opis realizacji

Opis realizacji

Udało nam się zaangażować uczniów do realizacji projektu. Chętnie brali udział w działaniach, a potem cieszyli się i byli dumni z efektów. Ponadto udało nam się zorganizować i wyposażyć strefę kreatywności i wypoczynku.
Wyzwania i/lub napotkane problemy

Wyzwania i/lub napotkane problemy

Realizacja projektu przebiegała bez problemów.
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Podczas realizacji projektu uczniowie nauczyli się planowania działań, podejmowania decyzji  i współpracy w grupie.
Korzyści dla lokalnej społeczności

Korzyści dla lokalnej społeczności

Rodzice uczniów są zadowoleni, że dzieci mają miejsce gdzie mogą się spotykać ze sobą i razem spędzać czas na rozmowie, a nie z komórką w ręku.
Szczególne osiągnięcia

Szczególne osiągnięcia

Z końcowego efektu i  radości jaką sprawiliśmy dzieciom organizując miejsca, w których mogą się spotykać i odpoczywać. Dzieci bardzo chętnie z nich korzystają. 
Wnioski z realizacji

Wnioski z realizacji

Zrobilibyśmy wszystko tak samo. Uwagę nauczycieli zwrócilibyśmy na dokładne planowanie kosztów przedsięwzięcia.
Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Zmiany w stosunku do zgłoszonego pomysłu

Pomysł został zrealizowany zgodnie z planem.
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Grant wykorzystaliśmy na zakup siedzisk, stolika, półek i materiałów plastycznych.

Szkoła

Szkoła Podstawowa w Jasionce

Adres

Jasionka 74, 38-450 Jasionka

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów