Numer projektu: 282
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 4–8

STEM Challenge

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

Podążając za nowoczesnymi trendami w edukacji, chcemy połączyć edukację językową z trendem STEM. Główny cel to elementy chemii w języku angielskim w połączeniu z eksperymentowaniem. Rozwiniemy język angielski poprzez empiryczne doświadczenie chemii, którą możemy spotkać dookoła nas, jak i język angielski. 
Plan działania

Plan działania

Zaplanowałam wdrażanie moich wychowanków do świata chemii w połączeniu z edukacją językową. ( Język angielski )
W pierwszych etapach będziemy zapoznawać się z nomenklaturą naszego małego laboratorium, następnie będziemy działać na odpowiednich eksperymentach opartych na bezpiecznych odczynnikach chemicznych. 
Projekt będzie relacjonowany na naszych stronach internetowych, korytarzach szkolnych oraz jako przykład dobrych praktyk. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Pomysł będzie realizowany w szkole, na zajęciach pozalekcyjnych. Ogólne plany przedstawiają się następująco:

Do 15.12.2023r. Pierwsze hodowanie kryształków soli po pobycie w Kopalni Soli Bochni.

Do 15.01.2023r. Zapoznanie z nazewnictwem szkła laboratoryjnego. Tablica okresowa                                 pierwiastków. 

Do 15.02.2023r. Przygotowanie odczynników, elementów oraz przydziału zadań. 

Do 15.03.2023r. Doświadczenia. Relacjonowanie. Dobre praktyki. 

Do 15.04.2023r. Doświadczenia. Relacjonowanie. Dobre praktyki. 

Do 15.05.2023r. Doświadczenia. Relacjonowanie. Dobre praktyki. 

Do 15.06.2023r. Podsumowanie projektu. 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Moi uczniowie nabędą podstawowej wiedzy z zakresu chemii oraz poszerzą zasób słownictwa w języku angielskim w tej dziedzinie.  Zobaczą jak ważna jest obserwacja, działanie, wyciąganie wniosków oraz benefity wynikające z pracy zespołowej. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pragniemy wzbogacić się o słowniki/ materiały dotyczące edukacji STEM oraz marzymy o naszym małym chemicznym laboratorium, z fartuchami, okularami, aby było bezpiecznie i profesjonalnie. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Samo połączenie tych dwóch dziedzin stanowi o jego wyjątkowości. 
Chciałabym zwrócić uwagę komisji na to, że dedykuję ten projekt uczniom mojej klasy IV a, która już na początku II etapu edukacyjnego będzie mieć okazję, poprzez zabawę uczyć się w ambitnym połączeniu języka angielskiego i chemii. 

Szkoła

Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Kielcach Szkoła Podstawowa nr 28 im. Żołnierzy 4pp "Czwartaków"

Adres

Szymanowskiego 5, 25-361 Kielce

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów