Numer projektu: 563
Kategoria projektu: Szkoła podstawowa 1–3

W Escape Roomie się zamykamy, tu wiedzę przez zabawę zdobywamy!

Dziękujemy za oddanie głosu
Opis pomysłu

Opis pomysłu

To 4 miesiące zajęć, które zabiorą dzieci na wycieczkę po Polsce. Każdego miesiąca uczniowie poznają 4 województwa, 4 główne miasta oraz ich zabytki. Na koniec każdego miesiąca, będą natomiast uczestniczyły w rozwiązywaniu zagadek na temat poznanych województw, miast oraz zabytków w stworzonym przez nauczycieli Escape Roomie. 
Plan działania

Plan działania

Luty: Poznanie pierwszych 4 województw, zapoznanie się z mapą Polski, lokalizacja pierwszych 4 województw, poznanie 4 wybranych miast. Oglądanie prezentacji multimedialnych, tworzenie gier i quizów na platformach o wybranych miejscach, poznanie legend związanych z danym regionem.
Ostatni tydzień lutego: rozwiązywanie zagadek w Escape Roomie
W każdym miesiącu będą inne województwa, inne miasta oraz inne zagadki do rozwiązania. Działania projektowe planujemy zakończyć w czerwcu organizując Escape Rooma, który podsumuje wcześniej zdobytą wiedzę oraz planujemy organizację konkursu wiedzy 1 z 10. Eliminacje do konkursu wiedzy 1 z 10 odbędą się w formie kahoota. 
Miejsce i czas realizacji

Miejsce i czas realizacji

Działania projektowe będą realizowane w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Serbach. Projekt będziemy realizować od lutego do końca maja według następującego harmonogramu:
Luty:
1 - 9.02. woj. dolnośląskie
12-16 woj. lubuskie
19 - 23. woj. opolskie
26 - 29. woj. wielkopolskie
Marzec:
1.03 Escape Room
4 - 8 woj. zachodnopomorskie
11 - 15 woj. warmińsko - mazurskie
18 - 22 woj. świętokrzyskie
25 - 29 woj. śląskie
Kwiecień:
1.04 Escape Room
2 - 5 woj. pomorskie
8 - 12 woj. podlaskie
15 - 19 woj. podkarpackie
22 - 26 woj. mazowieckie
29.04 Escape Room
Maj:
6 - 10 woj. małopolskie
13 - 17 woj. łódzkie
20 - 24 woj. lubelskie
27 - 28 woj. kujawsko pomorskie 
29. 05 Escape Room
30. 05 Kahoot
31.05 Finał projektu - konkurs 1 z 10 
Korzyści dla uczniów

Korzyści dla uczniów

Uczestnicy projektu będą odpowiedzialni za stworzenie mapy Polski ze swoimi ulubionymi miejscami. Będą musieli przygotować informację o ulubionych zabytkach i umiejscowić je w odpowiednich województwach. Uczniowie nauczą się tworzyć gry, quizy w programie wordwall, learningApp oraz Kahoot. Będziemy tworzyć także wspólne prezentacje w Canvie lub Genially. Nabędą umiejętności współpracy podczas rozwiązywanie quizów w Escape Roomie. Uczniowie podczas rozwiązywania zagadek, będą zmuszeni do myślenia poza utartymi schematami, co pozwoli na rozwój ich kreatywności. Będą sami musieli zaangażować się w projekt przygotowując różnorodne zadania, co nauczy ich odpowiedzialności i zarządzania własnym czasem. Szukając informacji w książkach czy w Internecie na określone tematy rozwiną umiejętności techniczne i badawcze. Będą także uczyć się wytrwałości w dążeniu do celu oraz będą musieli pokonywać własne słabości i napotkane po drodze trudności. 
Wykorzystanie grantu

Wykorzystanie grantu

Pieniądze chcielibyśmy przeznaczyć na gry logiczne, łamigłówki oraz na grę korytarzową, dzięki której uczniowie wspólnie będą mogli spędzać przerwy na zabawie. 
Elementy unikatowe

Elementy unikatowe

Escape Room jest znaną a zarazem bardzo angażującą formą rozrywki. Możliwość zabawy oraz zdobywania wiedzy poprzez rozwiązywanie zagadek może z jednej strony rozwijać logiczne myślenie a z drugiej strony w sposób naturalny przemycać wiedzę, która na długo zostanie zapamiętana. 

Szkoła

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Serbach

Adres

Ogrodowa 18, Serby, 67-210 Głogów

Dziękujemy za oddanie głosu
<< Wróć do listy projektów